Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Elektryka ogłupiała.


Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Piszę do Was ponieważ mam naprawdę spory problem z moją Megi. Samochód przez ostatnie 1,5 miesiąca stał miesiąc w warsztacie, a problemu zlokalizować się nie udało mimo usunięcia (ponoć) pomniejszych usterek. Ale po kolei. Zaczęło się od tego, że samochód nie chciał zapalać, akumulator nawet ładowany prostownikiem bardzo szybko uciekał. Okazało się, że ponoć pobór prądu w stanie spoczynku jest kilkukrotnie przekroczony. Po pierwszej wizycie u mechanika powiedziano mi, że było to radio (które brało prąd od razu z aku) i że problem został wyeliminowany. Nie minęły 2 dni a Megi odmówiła zapalenia. Wróciwszy na serwis uzyskałem informacje ze na 100% akumulator zepsuty. Mówię OK, mam gwarancje więc jadę zgłosić. Po 1,5tyg akumulator wrócił z centrali Centry jako sprawny. W tym czasie autko zdążyło rozładować akumulator zastępczy. Niestety problem wciąż był. Wczoraj odebrałem samochód po kolejnym tygodniowym pobycie w serwisie, powiedziano mi, że odłączyli wszystko co się dało, i że lampka w bagażniku świeciła mi się 24/7. Autem wróciłem, postało cały dzień i noc. Dziś rano ładnie odpalił i nie było problemu przez pół dnia. Wieczorem chciałem coś wypróbować. Postanowiłem kilkukrotnie zapalić i zgasić silnik. Pierwsze dwa razy zapalił. Trzeci i czwarty ledwo zipiąc dał do zrozumienia, że ma dość i nie odpali. Odczekałem dosłownie 15sek i Megi odpaliła jak nowa. Jestem załamany, auto jest niby sprawne ale w każdej chwili mogę się zostać gdzieś z niepalącym autem. A ja potrzebuje go akurat teraz gdyż jestem po rekonstrukcji kolana i muszę tułać się po rehabilitacjach itp. Wiem, że napisałem to dość chaotycznie ale niestety nie jestem w stanie opisać problemu "profesjonalniej".

 

Jest jeszcze jedna sprawa nie wiem czy nie powiązana z problemem powyżej. Otóż ogłupiał mi licznik. Wskaźnik ciepła lata jak mu się podoba, przeważnie pokazując maksymalną wartość, jednak wszystko z chłodzeniem działa bo był podłączany pod komputer. Do tego komputer zaczął pokazywać mi, że nie mam oleju.

 

Przepraszam za referat i pozdrawiam forumowiczów. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Alternator był ponoć sprawdzany i to nie raz. Na obecnych mechaników nie mam co narzekać, nie jest to jakiś Ździchu z garażu a całkiem sporawa ekipa. Za problemy z ta elektryką na razie nic nie płaciłem bo po prostu nie wiedzą co się tam pochrzaniło. Jedynie benzyna na dojazd tam i spowrotem. Tylko, że jak pisałem aktualnie zależy mi na czasie :mrgreen:

 

Taki był mój zamiar, żeby jutro pojechać stricte do jakiegoś elektryka i spytać co on o tym sądzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiewa mi to brakiem mas/zasyfionymi stykami/brakiem przejść.

Masz tu fotkę gdzie orientacyjnie w meganie w benzynie znajdują się masy, do 99% niema problemu by dostać się samemu.

Jakie masz ładowanie? Jeśli masz najzwyklejszy miernik uniwersalny podłącz go nastaw na prąd stały i napisz tu jakie podaje wyniki na odpalonym aucie bez świateł itp, i potem włącz światła radio itp. Przepisz wyniki tutaj. Dodam ze takie ładowanie powinno być w granicy 13.8V - 14.5V.

masyg.jpg

Edytowane przez Merkaba
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem dziś u dwóch elektryków i obaj stwierdzili to samo - alternator nie ładuje i trzeba go naprawić/wymienić. Niestety najszybciej dopiero w przyszły czwartek.

 

Pobór przy wyłączonym silniku ~0.64A

 

Ładowanie bez niczego - 13 z lekkim hakiem

Ładowanie ze światłami - ~13.

 

Nie mam pojęcia jak poprzedni mechanicy mogli olać ten problem. Weź tu człowieku znajdź fachowca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, postaram znaleźć się kogoś kto mi wcześniej wymontuje i odeśle do regeneracji ten alternator niż czwartek. :mrgreen:

 

Dodano: 19 lip 2012 - 13:50

Witam ponownie. Samochód wczoraj do mnie wrócił. Przy okazji regeneracji, mechanikom udało się znaleźć ten nadprogramowy pobór. Okazała się nim syrena alarmu, który od dłuższego czasu jest już wyłączony, ale syrena ma ponoć bezpośrednie zasilanie. Megi chodzi bardzo fajnie, zapala na dotyk.

 

Martwi mnie jedynie to, że gdy byłem odebrać z reklamacji swój akumulator (który okazał się sprawny oczywiście), koleś zmierzył mi napięcie i przy zapalonym silniku wynosi 13.9 - czyli chyba nie za dużo jak na zregenerowany alternator ? Gdy zapale światła, włączę radio i np dmuchawę to napięcie spada do ~13.7. Martwię się, że gdy będę jeździł tak jak na przykład dziś (dmuchawa [z okazji braku klimatyzacji]), światła, radio i jeszcze ładowarka do telefonu w gniazdku [potrzebowałem GPS'a]) to alternator będzie miał gdzieś 13.5-6 i znów problem zacznie się od nowa. Co o tym sądzicie ? Pozdrawiam :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Małe trochę te ładowanie, nawet jeśli jest po regeneracji, u mnie po regeneracji dawał nawet 14.6V teraz (po ok roku) przy pełnym poborze trzyma się na 14.3V. Mogą powrócić problemy z ładowaniem, opisał ci ktoś co zostało wymienione podczas regeneracji?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety nie, zresztą pewnie i tak niewiele bym zrozumiał. :D

 

Jeśli jest tak słabo zregenerowany, to mam się tam do nich udać i "reklamować" ?

Edytowane przez komareq
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym się nie zastanawiał i to oddał, do puki żelazo gorące bo koleś zaraz będzie się wypierać, ze to nie jego robota itp...

To że ty nie zrozumiał byś nie jest problemem bo to ma działać kto inny jest od takich rzeczy.

Rozumem, że alternator był regenerowany w jakimś konkretnym zakładanie anie "u szwagra w garażu".

 

P.S

Masz gg? Jak tak zapodaj nr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!