Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Elektryka ogłupiała.


Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Piszę do Was ponieważ mam naprawdę spory problem z moją Megi. Samochód przez ostatnie 1,5 miesiąca stał miesiąc w warsztacie, a problemu zlokalizować się nie udało mimo usunięcia (ponoć) pomniejszych usterek. Ale po kolei. Zaczęło się od tego, że samochód nie chciał zapalać, akumulator nawet ładowany prostownikiem bardzo szybko uciekał. Okazało się, że ponoć pobór prądu w stanie spoczynku jest kilkukrotnie przekroczony. Po pierwszej wizycie u mechanika powiedziano mi, że było to radio (które brało prąd od razu z aku) i że problem został wyeliminowany. Nie minęły 2 dni a Megi odmówiła zapalenia. Wróciwszy na serwis uzyskałem informacje ze na 100% akumulator zepsuty. Mówię OK, mam gwarancje więc jadę zgłosić. Po 1,5tyg akumulator wrócił z centrali Centry jako sprawny. W tym czasie autko zdążyło rozładować akumulator zastępczy. Niestety problem wciąż był. Wczoraj odebrałem samochód po kolejnym tygodniowym pobycie w serwisie, powiedziano mi, że odłączyli wszystko co się dało, i że lampka w bagażniku świeciła mi się 24/7. Autem wróciłem, postało cały dzień i noc. Dziś rano ładnie odpalił i nie było problemu przez pół dnia. Wieczorem chciałem coś wypróbować. Postanowiłem kilkukrotnie zapalić i zgasić silnik. Pierwsze dwa razy zapalił. Trzeci i czwarty ledwo zipiąc dał do zrozumienia, że ma dość i nie odpali. Odczekałem dosłownie 15sek i Megi odpaliła jak nowa. Jestem załamany, auto jest niby sprawne ale w każdej chwili mogę się zostać gdzieś z niepalącym autem. A ja potrzebuje go akurat teraz gdyż jestem po rekonstrukcji kolana i muszę tułać się po rehabilitacjach itp. Wiem, że napisałem to dość chaotycznie ale niestety nie jestem w stanie opisać problemu "profesjonalniej".

 

Jest jeszcze jedna sprawa nie wiem czy nie powiązana z problemem powyżej. Otóż ogłupiał mi licznik. Wskaźnik ciepła lata jak mu się podoba, przeważnie pokazując maksymalną wartość, jednak wszystko z chłodzeniem działa bo był podłączany pod komputer. Do tego komputer zaczął pokazywać mi, że nie mam oleju.

 

Przepraszam za referat i pozdrawiam forumowiczów. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Alternator był ponoć sprawdzany i to nie raz. Na obecnych mechaników nie mam co narzekać, nie jest to jakiś Ździchu z garażu a całkiem sporawa ekipa. Za problemy z ta elektryką na razie nic nie płaciłem bo po prostu nie wiedzą co się tam pochrzaniło. Jedynie benzyna na dojazd tam i spowrotem. Tylko, że jak pisałem aktualnie zależy mi na czasie :mrgreen:

 

Taki był mój zamiar, żeby jutro pojechać stricte do jakiegoś elektryka i spytać co on o tym sądzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiewa mi to brakiem mas/zasyfionymi stykami/brakiem przejść.

Masz tu fotkę gdzie orientacyjnie w meganie w benzynie znajdują się masy, do 99% niema problemu by dostać się samemu.

Jakie masz ładowanie? Jeśli masz najzwyklejszy miernik uniwersalny podłącz go nastaw na prąd stały i napisz tu jakie podaje wyniki na odpalonym aucie bez świateł itp, i potem włącz światła radio itp. Przepisz wyniki tutaj. Dodam ze takie ładowanie powinno być w granicy 13.8V - 14.5V.

masyg.jpg

Edytowane przez Merkaba
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem dziś u dwóch elektryków i obaj stwierdzili to samo - alternator nie ładuje i trzeba go naprawić/wymienić. Niestety najszybciej dopiero w przyszły czwartek.

 

Pobór przy wyłączonym silniku ~0.64A

 

Ładowanie bez niczego - 13 z lekkim hakiem

Ładowanie ze światłami - ~13.

 

Nie mam pojęcia jak poprzedni mechanicy mogli olać ten problem. Weź tu człowieku znajdź fachowca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, postaram znaleźć się kogoś kto mi wcześniej wymontuje i odeśle do regeneracji ten alternator niż czwartek. :mrgreen:

 

Dodano: 19 lip 2012 - 13:50

Witam ponownie. Samochód wczoraj do mnie wrócił. Przy okazji regeneracji, mechanikom udało się znaleźć ten nadprogramowy pobór. Okazała się nim syrena alarmu, który od dłuższego czasu jest już wyłączony, ale syrena ma ponoć bezpośrednie zasilanie. Megi chodzi bardzo fajnie, zapala na dotyk.

 

Martwi mnie jedynie to, że gdy byłem odebrać z reklamacji swój akumulator (który okazał się sprawny oczywiście), koleś zmierzył mi napięcie i przy zapalonym silniku wynosi 13.9 - czyli chyba nie za dużo jak na zregenerowany alternator ? Gdy zapale światła, włączę radio i np dmuchawę to napięcie spada do ~13.7. Martwię się, że gdy będę jeździł tak jak na przykład dziś (dmuchawa [z okazji braku klimatyzacji]), światła, radio i jeszcze ładowarka do telefonu w gniazdku [potrzebowałem GPS'a]) to alternator będzie miał gdzieś 13.5-6 i znów problem zacznie się od nowa. Co o tym sądzicie ? Pozdrawiam :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Małe trochę te ładowanie, nawet jeśli jest po regeneracji, u mnie po regeneracji dawał nawet 14.6V teraz (po ok roku) przy pełnym poborze trzyma się na 14.3V. Mogą powrócić problemy z ładowaniem, opisał ci ktoś co zostało wymienione podczas regeneracji?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety nie, zresztą pewnie i tak niewiele bym zrozumiał. :D

 

Jeśli jest tak słabo zregenerowany, to mam się tam do nich udać i "reklamować" ?

Edytowane przez komareq
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym się nie zastanawiał i to oddał, do puki żelazo gorące bo koleś zaraz będzie się wypierać, ze to nie jego robota itp...

To że ty nie zrozumiał byś nie jest problemem bo to ma działać kto inny jest od takich rzeczy.

Rozumem, że alternator był regenerowany w jakimś konkretnym zakładanie anie "u szwagra w garażu".

 

P.S

Masz gg? Jak tak zapodaj nr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!