Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

zbyt wielkie spalanie na gazie


mapet

Rekomendowane odpowiedzi

Witam! mam nadzieję że ktoś mi potrafi pomóc. Mój problem z Megi zaczął się w momencie założenia gazu tzn. w zeszły piątek. Od tamtego czasu przejechałem na gazie jakies 1500km. moje spalanie na benzynie to jakieś 9l w mieście więc gazu spodziewałem się w oklicach 10 -10,5, życie jednak pokazało że w mieście Megi pali 13-14 litrów. dziś dosłownie przed chwilą wróciłem z trasy spalanie przy średniej prędkości 80km/h wyszło 7,2 l (dane nie z kompa) oznacza to że naprawdę jechałem momentami dosyć szybko. Nie wiem w czym jest problem...bo u gazowników byłem juz 3 razy na regulacji, podobno : rozjeżdza się mapa gazu ( w 43% cokolwiek to oznacza). Sprawdzili mi również spaliny, okazało się, że "mieszanka jest zbyt uboga", a także norma niektórych elementów spalin (nie wiem jakich ) przekroczona jest dwukrotnie. W piątek podłaczałem również samochód do komputera, działją sondy i Pan stwierdził że wszystko działa jak należy.

 

z tego co mi się wydaję, to świece podczas montażu gazu nie zostały wymienione, czy to może być przyczyna słabszego silnik i większego spalania w mieście? a także rozjechanej mapy gazowej i słabych wyników "wydychanych" spalin?

 

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.10

 

0cool

Edytowane przez 0cool
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Polecam zmienić gazowników, na mapy to się ustawiało instalacje 10 lat temu. Na mapach nie jeździmy, jeździmy na ustawionym mnożniku, mapy dają tylko podgląd. Jakie masz podzespoły zamontowane, reduktor/wtryski (wrzuć fotki co jest pod maską).

Winą może być:

1. kiepskie podzespoły

2. zły montaż

3. brak strojenia na trasie i z sondą szerokopasmową (to na pewno) strategia sterowników jest taka, że renault broni się przed ubogą mieszanką wydłużając czasy kolejno o 1,2,3 itd ms. co powoduje potem kosmiczne spalanie na gazie bo sterowniki ze sobą defacto walczą.

dla przykładu moje 2.0 pali w mieście z klimą 12,5 gazu (wystrojone perfekt bo stroję sam z sondą). Świece nie- jedynie zmniejszyłbym przerwę między elektrodami.

W warszawie masz Nikodema 792 518 358 na bank wystroi dobrze pytaj o strojenie z afr (pozdrów go od Marek_07 z forum lpg)

Edytowane przez Marek_07
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzisz, problem jest taki, że gaz zamontowany w jedynym salonie BRC w warszawie, wszystkie podzespoły są BRC poza butlą. Instalacja to BRC Sequent 24, nie sądzę więc zeby była do bani. zstanawiam się czy to świece, zastanawiające jest badanie spalin na benzynie.

Ile powinno palić 1.4 w Warszawskim ruchu ?

zdjęć instalacji nie mam (mogę zrobić ale nie dziś), posiadam tylko screeny po CLIPIE jednego z adminów który mi sprawdzał pod kompem cały samochód i sondy lambda działają na bank:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Salon salonem,na Twoim miejscu udał bym się do Nikosia,albo innego polecanego instalatora bo ten silnik nie powinien tyle żłopać .Niem a zdjęć z montażu więc za wiele wypowiedzieć się nie można ,jest sporo punktów instalacji LPG,gdzie robią tzw. druta . Jeśli nie zareagujesz odpowiednio szybko oszczędności na LPG przekształcą się w wydatki :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie strasz mnie! wciąż wieżę w to że wymienię świece i wszystko będzie ok!

i narazie niewiele oszczedziłem biorąc pod uwagę, że mi tyle pali... jestem zaniepokojony jednak tym, że to nowa instalacja za prawie 3tyś zł, a narazie są z nią problemy. w poprzednim aucie miałem 360 tyś na liczniku auto od nowości na gazie i zero problemów, wymieniony był parownik i to wszystko.

 

Dodano: 15 lip 2012 - 22:57

Dodam jeszcze że stroiliśmy samochód w trakcie jazdy... nic o sondzie nie wspomnał podczas strojenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!