Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Stuki i wyciek oleju


pwpib

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Dziaj po przejechaniu ok 10km silink zaczął słabnąć i stukać, po zatrzymaniu u i zgaszeniu silnika odpaliłem ponownie lecz tuki się nasiliły. Odgłosy na wolnych obrotach dawały wrażenie jakby na każdym cylindrze był rytmiczny stuk. po 10 sekundach wyłączyłem silnik. Na pasku napędu alternatora pojawił się olej. Po dokładniejszym obejrzeniu zlokalizowałem wyciek z przestrzeni pasa rozrządu, dokładniej na styku górnej aluminiowej osłony rozrządu a dolną platikową. Potem silnika już nieodpalałem i narazie niezamierzam tego robić.

 

Wg mnie pękł któryś z wałków rozrządu. Czy jest jakaś inna opcja?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Otworzyłem do pasa rozrządu i wyszła moja bezmyślność. Przed wyjazdem naderwał się pasek napędu urządzeń (alternatora klimy itp) zamiast odciąć naderwaną nitkę pojechałem. Nitkę zabrał pasek rozrządu i nawinął na koło zębate wału napędowego. Pasek zębaty przeskoczył i przestawił fazy rozrządu. Zamierzam na starym pasku rozrządu ustawić go na właściwe położenie i zapalić. Jeśli stuki umilkną i ciśnienie na cyklindrach nie będzie poniżej wymaganego to czy można uznać że zawory są całe???

 

Pozostaje kwestja wycieku oleju, zlokalizowałem go na simeringu prawego wałka (patrząc od pierwszego cylindra) pytanie tylko czy pojawił się (wyciek) zbiegiem okoliczności czy jest skutkiem przestawienia rozrządu?

 

Jeśli wałek by się urwał (pękł, skrzywił się itp) to czy silnik by palił?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiedział bym że masz pogięte zawory, wałki będą w porządku. Nie dowiesz się jak wszystkiego nie rozbierzesz łącznie z głowicą, pogiętych zaworów nie widać od góry.

Starego paska nie zakłada się ponownie, chyba, że za chwilę chcesz wszystko robić od nowa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Interesuje mnie teraz czy faktycznie są pogięte. Ustawiłbym rozrząd i testowo zapalił na 60 sec, potem pomierzyłbym ciśnienie i potwierdził na sto wyciek pod ciśnieniem. Z drugiej strony jeśli zawory są pogięte to czy silnik zapala?

 

Dodano: 18 lip 2012 - 20:51

Naprawione:

- wyciek był spowodowany dostaniem się strzępów podartego pasa klinowego między wargę uszczelniacza a czop wału korbowego,

- w skutek dostania się tych samych strzępów pomiędzu koło zębate rozrządu na wale korbowym a pas zębaty pas przeskoczył o jeden ząb.

 

4 godziny dłubania i Renia znów na fali.

 

Dodano: 18 lip 2012 - 20:56

Na podstwie pomiarów ciśnienia sprężania uznałem że kolizji niebyło. Ciśnienie od 13,5 do 14,0.

Do stwierdzenia kolizji głowicy nie trzeba zdejmować ani wałków wykręcać.

 

Dorobiłem oprzyrządowanie tj trzpien do ustawienia wału oraz blokady do ustawienia i zablokowania wałków rorządu. Po założeniu i napięciu pasa na silniku można postawić szklankę wypełnioną po brzegi wodą i ani kropla się nie rozleje. Tak równo nie pracował przedtem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!