Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Ciśnienie w listwie szaleje


gral8

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie.

Podłączyłem dziś autko pod kompa i wyszło wahanie na listwie w granicach 20 - 6500 bara. Ponadto korekcja biegu jałowego bez przerwy wskazuje 0 obr/min.

Co najprawdopodobniej jest przyczyną takich skoków wartości?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może ja się źle wyraziłem. Na pompie jest regulator ciśnienia, a na listwie czujnik. Skoro wartości są tak spaczone to tylko ten drugi szwankuje? Chodzi o to, że silnik faluje na obrotach, stąd nie wiem teraz jaki czujnik odpowiada za jedno i drugie, chyba że oba są uwalone.

I przy okazji co to jest ta Korekcja Biegu Jałowego?

Edytowane przez gral8
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jesteś pewny tego pomiaru?. Robiłeś to clipem? Nie wyobrażam sobie by pompa stworzona do ciśnienia powiedzmy max 2000 bar dała radę wycisnąć 6500 bar, przy tym nie rozrywając np. rampy. Zanim zaczniesz cokolwiek wymieniać upewnij się co do prawdziwych wartości ciśnienia na rampie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomiar robiłęm u mechanika programem Multi Diag. Inne wartości też są, mam krótki filmik z pomiarów. Wiem, że wartości są skrajne i zmieniają się co sekundę np 20 barów po sekundzie dwóch wskakuje 6500 bara. Ciśnienie w kolektorze zasilania wtryskiwaczy waha się od 190 do 430 barów, wartość zadania obrotów biegu jałowego wskazuje 835 obr, a obroty wahają się od 800 do 900 obr/min, zawór regulacji ciśnienia magistrali pokazuje 23% wydatek paliwa 07,89 mm3/wtrysk

Edytowane przez gral8
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Był już podobny przypadek o takich skokach ciśnień, który podam tutaj:

http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?p=11115460#11115460

 

Może zapytam Szanownych Kolegów tak. Czy skoro wartości są takie anormalne to czy powodem może być awaria samego czujnika na listwie?a jeżeli tak to czy można go jakoś wyczyścić?nie wiem czy nie zapowietrzę układu paliwowego.

 

Dodano: 21 lip 2012 - 19:52

Możecie mi podać numer seryjny czujnika na listwie CR właściwego dla Renault Scenic 1,9 dci 99-03? Bo właśnie poszedłem do auta, spiałem numer 0 281 002 405 i czytam że jest on on Fiata i teraz mam dylemat czy czujnik gościu który mi sprzedał auto podłożył i dlatego komp tak wariuje czy może jest on wspólny również dla Renault?

 

Dodano: 24 lip 2012 - 09:14

Wymieniłem zawór sterujący regulator ciśnienia CR na pompie wtryskowej i jak na razie silnik pracuje ładnie. Aby go wymienić trzeba zdjąć szarą osłonę mocowaną na 3 śrubki. Regulator jest wpięty w prawą część pompy wtryskowej - jest połączony wtyczką, którą na wstępie wymiany odpinamy. Jest on umocowany na 2 śruby z główką torx. Po odkręceniu należy lekko przekręcić regulator w prawą stronę i wtedy będzie łatwiej go wyciągnąć. Po wyciągnięciu zakładamy nowy uważając aby główką regulatora niczego nie dotykać. Przykręcamy, wciskamy wtyczkę i gotowe!!! Zdarzają się sporadyczne "falnięcia" np po nagłym wrzuceniu mu luzu i zejściu obrotów z 2500obr.min. Wtedy chwilę pofaluje w okolicach 700-900 z dwa trzy razy, ale po chwili stabilizuje się i trzyma. Do tej pory przed wymianą jak zadałem luz i toczyłem się prędkością np 40km/h to obroty falowały od 600 do nawet 1100obr/min, dopiero jak zwolniłem to się w miarę wyrównywały.

Edytowane przez gral8
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!