Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

[How-to] Montujemy podgrzewacze lusterek zewnętrznych


Rekomendowane odpowiedzi

Lewe lusterko wygląda jak dorabiane przez jakiegoś "rzemieślnika". Jest krzywo wycięte z tafli szkła. Chyba było wycinane przez szklarza, który lubi zaglądać do butelki (bynajmniej nie butelki z wodą). Dla mnie, nawet bez tego wyszczerbienia lustro kwalifikuje się do wymiany. Przy okazji możesz potrenować wyjmowanie wkładu z obudowy.

A i jeszcze coś. W tym modelu lewy wkład jest identyczny z prawym, tak więc nie ma podziału na lewe i prawe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Witam,

 

Idzie zima i mam zamiar zamontować sobie ogrzewanie lusterek. Czytając ten post dowiedziałem się, że będzie to łatwiejsze niż sądziłem bo kable do drzwi (prawdopodobnie) mam już pociągnięte :(.

 

Ja mam takie małe zboczenie - mianowicie nie lubie mieć odsłoniętej tylnej szyby: Nie myje jej; zimą tylko śnieg zrzucam, i nie skrobie lodu; odłączyłem tylną wycieraczke; a i jeszcze se rolete planuje zamontować...

Z tego powodu mój plan jest jednak taki, zeby podłączyć lusterka do układu tylnej szyby, ale dodatkowo zamontować sobie włącznik, który bedzie odcinał ogrzewanie tylnej szyby (czesem żona jedzie, a ona lubi patrzeć przez tą szybe).

Pozwoli to tez oszczędzać prąd => paliwo.

 

Jak znaleźć przewód od tylnej szyby, na który założyć włącznik?

 

Pytanie bonus: Jak działa ta "czasówka" zabezpieczająca/zarządzająca ogrzewaniem szyby? Czy układ nie zwariuje kiedy będzie zasilał tylko 20W zamiast ~220W?

 

PS:

W trakcie pisania tego postu wymyśliłem, że taki sam przełącznik przydałby mi się do odłączania/włączania tylnej wycieraczki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak działa ta "czasówka" zabezpieczająca/zarządzająca ogrzewaniem szyby

Ostatnio analizowałem tą kwestię. Układ ten jest oparty na tranzystorze TERMFET (tranzystor MOSFET z wbudowanym termistorem). Wykorzystuje on różnicę przepływu prądu przez tranzystor. Różnica ta bierze się ze zmiany oporności rozgrzewającej się grzałki szyby (wzrost temperatury zmniejsza oporność). Wzrost przepływu prądu powoduje rozgrzewanie się tranzystora. Jako, że w tym tranzystorze znajduje się termistor, reaguje on na zmianę tej temperatury. Redukuje wtedy dopływ napięcia do bramki tranzystora, przez co zmniejsza się przepływ prądu przez źródło tranzystora. W skrócie, działa to jak potencjometr regulowany temperaturą. Nie odcina on całkowicie ogrzewania szyby, jedynie je ogranicza (chyba, że nastąpi zwarcie do masy).

Jak będziesz chciał pod ten układ podłączyć same lusterka, nie będzie to działało, ponieważ TERMFET jest dobrany prądowo do szyby (jej oporności i poboru prądu) i na tak mały pobór prądu, jaki mają lusterka, nie będzie miał żadnego wpływu na tą regulację. Szybciej się spalą maty, niż układ im ograniczy prąd.

Jak znaleźć przewód od tylnej szyby, na który założyć włącznik?

W pierwszym poście jest napisane, że jest to biały, dość gruby biały przewód, znajdujący się w lewym progu. Pamiętaj, że przez ten przewód płynie dość duży prąd, tak więc zwykły przełącznik może tego nie wytrzymać. Musisz zastosować albo przekaźnik, albo przełącznik wysoko prądowy (conajmniej 10 A).

Edytowane przez Kreciq
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Maty podkradają trochę prądu z szyby. Oznacza to, że szyba troszkę słabiej grzeje. Dodanie dodatkowej oporności ogranicza płynący prąd, a co z tym idzie zmniejsza się temperatura ogrzewania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!