Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

[Megane I phII] Zabawa ELM327


Rekomendowane odpowiedzi

Jak już chwaliłem się zakupiłem ELM327 (1.4b v3.1 i to raczej się zgadza bo działa z fiatem bez poprawek).

 

Diagnostyka minimalistyczna, ale też sam silnik za wiele odczytów nie zapewnia (temperatury, obroty, korekty paliwowe, lambdy itd.).

Z ABS i AirBag nie udało mi się połączyć, ale jak fama niesie podobno z odpowiednim softem jest to możliwe.

 

Programy póki co testowałem te co dostałem w komplecie czyli ScanTool.net 1.13, ScanMaster-ELM 1.4.0 (wersja demo - odczyt błędów i kilku parametrów) oraz EasyOBDII 2.4.0 (działa tylko z WYBRANYMI wersjami ELM'a, z moim nie :D).

Błędy odczytane Scantoolem i ScanMaster'em pokrywają się oraz faktycznie mam jakieś problemy z 2-gą lambdą (błędy kasowane clip'em, z sondą niby ok ale jak widać problem wraca), więc można założyć ich poprawność.

 

ScanTool błędy skasował (tak twierdzi) ale czy faktycznie mu to się udaje to potwierdzę po podpięciu CLIP'a.

Odpięcie krokowca czy któregoś pobliskiego czujnika (ciśnienia/temperatury) nic nie daje, tzn. nie pojawiają się żadne nowe błędy do odczytania. Może na zbyt krótko odpinałem i błąd nie wystąpił, a może soft tego nie ogarnia. Zobaczymy co pokaże CLIP.

 

To by było na tyle. Gdyby ktoś miał jakieś sugestie do softu to piszcie, w miarę możliwości sprawdzę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Polecam jeszcze program PCMScan, chociaż funkcjonalność w każdym z tych programów jest praktycznie taka sama.

Ciekawą funkcją w PCMScan jest możliwość wykonania testów 0-100, jak również zrobienia wirtualnej tablicy liczników (plus oczywiście dane, których fabrycznie nie wyświetla żaden komputer samochodowy)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawie każdy sprzedający ELM'a ma wielki screen tych liczników.

To chyba topowy soft do reklam :D

 

Ściągnąłem jeszcze parę różnych programów, w różnych wersjach i jutro będę się dalej bawił.

Niestety to co mnie najbardziej ciekawi, czyli nasz rodzimy MaxiTest jest tylko w wersji płatnej. Ok, 200zł to nie majątek ale miło by było gdyby twórcy wypuścili jakąś wersję umożliwiającą sprawdzenie czy w ogóle to zatrybi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co udało mi się wyczytać, to MaxiTest ma większą funkcjonalność względem pozostałych testerów do ELMa tylko w autach z CAN i kosztuje 100 zł.

http://allegro.pl/maxitest-wersja-renault-obd2-oprogramowanie-elm-i2475942962.html

Edytowane przez Pawel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Sprawdziłem jeszcze parę programów, jakich nie ma sensu pisać bo funkcjonalność byłą ta sama czyli można było odczytać błędy i popatrzeć na parametry bieżące.

 

Co do błędów..... haaaaaaa..... auto było na clipie i okazało się, że ELM odczytał tylko część błędów. Błędy lambdy za katem były na obu (ELM i CLIP), ale już błąd czujnika temp i silniczka krokowego był tylko na CLIPIE.

Błędy krokowego i czujnika temp. to chyba moje dzieło, ale przyznam się bez bicia nie pamiętam czy odpinałem czy nie. Załóżmy, że odpinałem w celach testowych :)

 

Podsumowując jeśli potrzebujemy podpatrzeć kilka parametrów podstawowych to ok, ELM się nadaje... ale tylko do tego. Nie ma mowy o żadnym sensownym odczytywaniu błędów.

 

MaxiTest faktycznie na alledrogo taniej, ale i tak trzeba wydać i dopiero będzie wiadomo co to warte. Imo taki średni biznes, mimo małej kwoty.

Edytowane przez fred
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kupiłem maxitesta i faktycznie w mojej mII 1.6 łączy się ze wszystkimi podzespołami typu poduszki abs ale oferuje tylko odczyt błędów.Po połączeniu z modułem kontroli nadwozia pokazał szereg błędów od początku istnienia autka typu spalone żarówki tablicy i faktycznie ma to odzwierciedlenie w fakturach z aso

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie!

Czy w tej wersji Megane z silnikiem 1.9 DTI jest czyna CAN? Jesli nie, to może lepiej kupić interfejs KKL, który być może będzie miał większą funkcjonalność? Od paru dni czytam o tych interfejsach i idzie zgłupieć po prostu, każdy mówi inaczej. Czy ktoś tu ma wiedzę, czy do 1.9dti sprawdzi się bardziej elm327 czy vag kkl?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

ja przetestowałem już kabel kkl w MIIphI - i po włączeniu programu DDT pokazuje że musi być CAN. Więc teraz już wiem, że kkl nic nie da - aukcje wprowadzają w błąd że kkl w Megane II , ale z reklamacją ciężko, bo na aukcji napisane że do aut z kkl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam, Panowie czytam o tych modułach na tym forum i czytam. Zastanawiam się nad kupieniem ELM327. Czy ten moduł umożliwi mi kasowanie błedów? Podobno tez interfejs pozwala na czytanie ramek-czy to prawda? Czy ewentualnie polecacie jakis inny troche droższy interfejs? Max.200zl.... Megane 2 ph1 CC

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!