Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Radio Cd zamiast kaseciaka w scenicu I phI


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Pamiętam, ale po urlopie okazało się, że odjechał mi scenic z radyjkiem na kasety więc nie mogłem zrobić tego manuala.

W międzyczasie zakupiłem sobie mini iso więc jak pojadę na warsztat do kolegi i zobaczę jakiegoś megane lub scenica z kaseciakiem to zweryfikuję tego hiszpańskiego manuala o którm pisałem wcześniej i jak będzie OK to zrobię opis po polsku.

 

Pozdrawiam

Lionel2000

 

Witam

 

Na wstępie przepraszam, że to tak długo trwało, ale kłody wlaliły się pod nogi i jakoś się to odwlekło.

Zrobiłem natomiast krótkiego manuala, którego załączam poniżej. Podczas prac wyszło na jaw, że podłączenie

radia z wyświetlaczem to nie taka łatwa sprawa. Chodzi tutaj o przesył danych z zradia do wyświetlacza.

Istnieje kilka sposobów komunikacji, które nie są ze sobą kompatybilne. Tak więc radia będą działały tylko z

dedykowanymi wyświetlaczami. <czerwona>

 

Do manuala posłużyły:

1. Renault Scenic I Ph I (1998) z radiem kasetowym Radiosat 6010 czyli Philips 22DC459/62L

wyświetlacz o numerze OE 7700413529 (22SY664/62) Philips

 

2. Renault Scenic I Ph II (2000) z radiem CD Tunerlist czyli Philips 22DC279/62P

wświetlacz o numerze OE 8200028364 Sagem

 

Koszt całej operacji nie powiniem przekroczyć 200 zł.

Manual.pdf

 

W razie pytań jestem do dyspozycji.

Pozdrawiam

Lionel2000

Edytowane przez Lionel2000
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
  • 5 miesięcy temu...

Manual jest super, właśnie wymieniłem u siebie cały zestaw koszt 180zł razem z kostką którą dostałem razem z wyświetlaczem :P

Tylko jest jeden problem, czy na tym wyświetlaczu od radia CD jest opcja termometru?

Kostka od zegarka została odczepiona a tam jest chyba ten czujnik prawda?

jeżeli jest możliwość podłączenia to gdzie?

 

Dodano: 13 kwi 2013 - 22:25

ma ktoś może schemat kabli które idą do wyświetlacza od radia w scenicu I po lifcie? (ten długi w całości z zegarkiem) rozchodzi mi się o to co wyżej napisałem - nie wiem gdzie podłączyć czujnik do termometru bo się wgl nie wyświetla ;/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Dziwna sprawa z tym czujnikiem. Sprawdzałem to podgrzewając czujnik temperatury na prawym lusterku i temperatura się podnosiła.

Było to widoczne na wyświetlaczu. Widocznie jakaś inna konfiguracja instalcji. Napisz czy działa Ci zegar?

Oczywiście istnieje schemat podłączenia czujnika do wyświetlacza poszukaj na forum np.LINK

Sprawdź też czy czerwona wtyczka nie jest włożona odwrotnie.

Pozdrawiam

Lionel2000

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawa zagadka, po podłączeniu wyświetlacza i radia CD z phII do phI przestał działać prędkościomierz (pokazywał 20km/h na postoju) i nie było temperatury na wyświetlaczu. Dzisiaj odłączyłem kostki podłączyłem od nowa i wszystko działa ciekawe co było :)

Najlepsze z tego wszystkiego jest to, że czujnik wcześniej źle działał (pokazywał cały czas 67st) a teraz wszystko norlamnie :)

Ktoś wie co ma wspólnego wyświetlacz z licznikiem? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Cześć

 

Ktoś wie co ma wspólnego wyświetlacz z licznikiem?

To są naczynia połączone (radio-pilot-wyświetlacz-licznik).

Przy tunerlist jest np. opcja automatycznego podgłaszania kiedy zwiększa się prędkość samochodu.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Witam i przepraszam za odkopanie tematu ale mam pewien problem, otóż mam Megi I PHI i zrobiłem tak jak w manualu kolegi (zakupiłem wyświetlacz SAGEM AFFA2 ++ i radio Tuner List) ale po zmontowaniu wszystkiego nowy wyświetlacz niema podświetlenia oraz temperatury a reszta się normalnie wyświetla oraz pilot przy kierownicy działa i pytanie brzmi czy da się jakoś temu zaradzić?

 

Dodano: 23 mar 2014 - 05:52

Ok problem rozwiązany :) jeden kabel byl źle przylutowany a termometr wziąłem z czarnej kostki i przylutowałem do 1 pinu niebieskiej kostki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć

 

Poświetlanie to pin 7 licząc od lewej. W niektórych wersjach trzeba go podpiąć do masy.

thumb_hosting_zdjec_1395768478__2014-03-22_211658.png

 

Co do temperatury to można spróbować zamienić miejscami pin 1 i 2.

Jak u Ciebie wszystko działa to już bym nie kombinował.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Witam, proszę o poradę odnośnie właśnie wymiany radia z kaseciaka na radio właśnie tune list. Jak widać po miniaturce mam wersję PH I z 98 r. Kupiłem radio tunelist, dodatkowo nową wiązkę kabli z kostką miniISO idącą od wyswietlacza do radia, oraz wyświetlacz Sagem tak jak w manualu od użytkownika Lionel2000, tutaj pojawia się kwestia kilku pytań.

Czy będę musiał coś dodatkowo lutować?

Czy to co mam w chwili obecnej wystarczy?

Chodzi o to, że chciałbym zatrzymać jak najbardziej oryginalną wiązkę kabli bez jakichkolwiek przeróbek.

Jak jest z kwestią współpracy z pilotem 8-mio funkcyjnym?

Czy będą problemy jak we wcześniejszych postach z termometrem i licznikiem?

Proszę o wyrozumiałość to moja pierwsza Renata i taka zabawa z wymianą radia.

Pozdrawiam

Krzemo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli masz oryginalną wiązkę z tuner lista to nie powinno być problemu. Piloty są takie same.

Na końcu manuala są uwagi jakie zauważyłem podczas przekładki. Jeżeli coś się pojawi to możesz napisać i spróbujemy to rozwiązać.

Do odważnych świat należy :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 4 miesiące temu...

Witam.

Odnowię troszkę temat. Mam do tej pory kaseciaka w scenicu, chce go wymienić na cd. Dostałem radio jak w załączonych zdjęciach, jaki muszę do niego dokupić wyświetlacz by to razem działało.

dziękuje i pozdrawiam

 

Krasik

post-23374-0-14338300-1435739531_thumb.jpg

post-23374-0-64727400-1435739537_thumb.jpg

post-23374-0-68482400-1435739550_thumb.jpg

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!