Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Czujniki 16V Silnik K4M


colln

Rekomendowane odpowiedzi

Proszę o informację który ze wskazanych czujników od czego jest - mam problem z uruchomieniem zimnego silnika (muszę kręcić baaaaaaardzo długo zanim zacznie załapywać) a jak już załapie to ma 2500 obrotów, spadają po 15km jazdy.

 

czujniki16vsilnikk4mir3.th.jpg

 

4 to silniczek krokowy - był wymieniany jakis czas temu a i ten chyba znów mam do wymiany bo trzpień się w nim rusza wokół osi.

OD czego sa pozostałe - czy któryś jest odpowiedzialny za informowanie np komputera o temperaturze?

PS Po odłączeniu nr 1 nic się nie dziej - co to jest?

 

Wymieniłem też czujnik temperatury (co nic nie dało)

czujniktemperatury16vsidt0.th.jpg

 

 

PS2 Sorki jeśli trochę zaśmiecam forum ale jestem aktualnie za granicą do tego wysoko w górach i nie mam stałego łącza tylko ...modem - tak więc proszę o wyrozumiałość, że nie mogę przeszukać całego forum...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2- czujnik ciśnienia powietrza w kolektorze dolotowym

 

Jak wyciągnę tę wtyczkę (nr 2) auto gaśnie. Mozna to jakoś zdiagnozować czy sprawny jest?

 

PS Piszesz, że może też winic czujnik spalania stukowego? Ale to nie ma nic wspólnego z nr 1 na fotce (bo to nie to) - jest on gdzieś poniżej listwy wtryskiwaczy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymontowałem czujnik nr 1 i zmierzyłem:

tu w lodówce = ujemna temperatura

ujemnatemperaturapd4.th.jpg

 

tu temperatura pokojowa ok 20 stopni

pokojowa20stopnips5.th.jpg

 

teraz koło 100 stopni nad parą

paraal6.th.jpg

 

wynik nad parą

100stopninadparmb4.th.jpg

 

Coś Wam to mówi - dobry jest?

 

[ Dodano: 2007-10-24, 14:54 ]

Na zdjęciu nr 2 od P_r_z_e_m_o jest pozycja nr 19 (regulator ciśnienia) u mnie nie ma czegoś takiego. Jest jeden przewód doprowadzający paliwo do listwy wtryskowej i juz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dane dodatkowe

Czujnik temperatury cieczy chłodzącej

Jest to czujnik podwójny o ujemnym współczynniku temperaturowym rezystancji. Pierwszy przekazuje sygnał napięcia do elektronicznego urządzenia sterującego silnika (styki 13 i 73), który włącza w zestawie wskaźników lampkę ostrzegawcza w przypadku przegrzewania się silnika, włącza silnik wentylatora chłodnicy oraz optymalizuje (dla danej temperatury) kąt wyprzedzenia zapłonu i skład mieszanki. Drugi przekazuje w sposób ciągły sygnał napięcia do wskaźnika temperatury w zestawie wskaźników.

W przypadku uszkodzenia czujnika cieczy chłodzącej elektroniczne urządzenie sterujące zasila w sposób ciągły elektryczny silnik wentylatora cieczy chłodzącej. Marka: Jaeger.

Napięcie zasilania (mierzone na stykach B1 i B2 złącza czujnika): 5 V. Rezystancja:

przy 20°C: 3060 do 4045 Ω

przy 40°C: 1315 do 1600 Ω

przy 80°C: 300 do 370 Ω

przy 90°C: 210 do 270 Ω.

 

Czujnik temperatury zasysanego powietrza

Jest to czujnik termistancyjny o ujemnym współczynniku temperaturowym rezystancji, umieszczony na wlocie do kolektora dolotowego. Przekazuje do elektronicznego urządzenia sterującego silnika (styki 49 i 77) sygnał napięcia proporcjonalny do temperatury powietrza dopływającego do kolektora dolotowego silnika. Marka: Jaeger.

Napięcie zasilania (mierzone na stykach złącza czujnika): 5 V. Rezystancja (mierzona na stykach czujnika):

przy 0°C: 5290 do 6490 Ω

przy 20°C: 2400 do 2600 Ω;

przy 40°C: 1070 do 1270 Ω

 

PS

Danielossss niestety nie, żywcem nie mam czasu. :-/

Tu jest to co już mam

http://picasaweb.google.com/przemo63

 

bargar to są wartości rezystancji z poprzedniej wersji "Sam naprawiam..." czyli dane dla silników 8V. Ja podaję dane z nowego wydania dla silników 16V colln ma dokładnie taki sam model jak ja z silnikiem K4M700, a nowe wydanie opisuje właśnie te silniki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nigdzie nie leć :-)

Najpierw ściągnij strony z linka potem sprawdzaj na głównym złączu przy komputerze.

Pamiętaj o akumulatorze

 

Już go mam ale pewnie masz racje do wtyczki od kompa lepiej mierzyć

 

PS W czujniku są 3 nóżki podłaczam- obojętnie które sparuje 1z2 1z3 czy 2z3 wszedzie wynik ok 3k

 

Idę więc go wsadzic na miejsce i spróbuje na wtyczce od kompa nóżki 49 i 77..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!