Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Dziwne wibracje 1.9 DTi 80 KM


Gość Usuniety

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam pewien problem, choć nie jest to coś co wyraźnie przeszkadza. Mniej więcej opisałem sprawę w temacie.

 

Przy około 2500 obrotów, dochodzą do mnie dziwne ni to wibracje ni to coś podobnego. Najczęściej na piątym biegu, co odpowiada około 100 km/h. Zanika przy 120. Co ciekawe, tylko przy mocniej naciśniętym pedale gazu. Choć przy utrzymywaniu prędkości również to występuje, ale w mniejszym stopniu. Również zalaczenie klimatyzacji powoduje nasilenie. Mogę to też opisać jako twardą pracę silnika.

 

Ważne jest to, że auto jest dopiero po co po remoncie głowicy po awarii paska. Mechanik twierdzi że może być coś z poduszką, które ruszali przy rozkrecaniu silnika.

 

Co o tym myślicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czasem wystarszy jak sie zmieni położenie poduszki, ja zmienialem jedna na dole a ruszełm tą od skrzyni i już mi bardzie dragał inaczej silnik podczas ruszania, na koncu i tak zminiłęm tą poduszę i problem znikoł. Popatrz czu widać zeby inaczej poszuki byly (stare slady itd) jak masz moźliowść.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie, mechanik obstawia, że może po prostu źle jest ułożona poduszka.

 

Jaki jest ewentualny koszt wymiany poduszek? Ile w ogóle jest ich w tym silniku? Oprócz tej od strony rozrządu i skrzyni jest jeszcze jakaś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra dzięki, jutro mam w planie pogadać z mechanikiem i się z nim przejechać, pokazać jak to wygląda :)

 

Też myślałem, że trzeba od poduszek zacząć.

 

Dodano: 08 sie 2012 - 20:39

Czy wizualnie można stwierdzić, że poduszka nadaje się do wymiany? Pomijając uszkodzenia ewidentne :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Doklądnie ja podaczas pierwszej proby zdjęcia tej z skrzyni po skreceniu była delikatnie inaczej ustawiona a już było dczuwalne ewidentnie ja za szybkie zmieni sie biegi wibracje w samochodzie, po zmianie ta od clio milą wiecej tej gumu i muszę powiedzieć ze mimo ze była używana w brata clio spełnia swoją funkcje a tylko na próbe założyłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś przy pomocy brata, próbowałem sprawdzić poduszkę od strony rozrządu. Siedział za kółkiem, dodając powoli gazu, a ja miałem rękę na poduszce. Przy około 2100 obr/min, czyli przy.wartości, przy której są największe wibracje, czuć było wyraźnie szarpniecie na poduszce. Czyli wina poduszki, jak myślicie?

 

Mechanik dodatkowo twierdzi, że może to być również wibracja nie od silnika, a od wewnętrznego przegubu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie.głównie podczas jazdy, przy takich obrotach, jak pisałem.

 

Ale jest nowa rzecz, otóż dziś odkryłem że dotknięcie pedału sprzęgła podczas występowania wibracji (nie wcisnięcie, tylko dotknięcie ciężarem stopy, jak to się czasem zdarza przy jeździe po mieście pomiędzy zmianami biegów) powoduje, że wibracje zanikają prawie całkowicie. Dziwna sprawa. Jakieś wnioski? Czy może być to coś ze sprzegłem?

 

Dodano: 13 sie 2012 - 14:29

Żadnych pomysłów, co to może być?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Być może coś ze sprzęgłem jak napisałeś ale sprawa wygląda tak żeby wyjąć sprzegło to już troszkę ambaransu jesti co wówczas? wymienić samą tarcz docisk? Napewno podciągniecie sprzedła może zlikwidować wibracje skoro mówisz ze tym sposobem objawy ustają ale może się to wiązać jego zużycie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Odświeżam troszkę temat z powodu wystąpienia nowych okoliczności.

 

Wibracje są mocniejsze, przez co rozumiem, że występują przy większym zakresie obrotów. Najmocniejsze są przy 1800 obrotów/min, aż całym autem trzęsie konkretnie. Potem przy 2100-2200, czyli na piątym biegu normalna jazda. Co ciekawe, troszkę zaczęły występować też na 4 biegu, ale dużo mniej.

 

Dziwne też jest to, że dotknięcie sprzęgła powoduje, że wszystko zanika. Dosłownie wystarczy położyć nogę na nim, jak podczas miejskiej jazdy. Dodatkowo, wibracje występują przy specyficznym położeniu pedału gazu. Oraz to że powyżej 110 km/h nie ma dosłownie już nic. Cisza i spokój.

 

Pytanie brzmi: co obstawiacie. Może ktoś ma jakieś doświadczenie lub wiedzę na ten temat.

 

1. Koło dwumasowe – uszkodzone lub do wymiany, z tym że na bank go nie słychać, choć jak wcisnę sprzęgło na postoju, to delikatny szum słychać;

2. Przegub wewnętrzny

3. Niski poziom oleju w skrzyni – może to powodować? Mam wyciek z wybieraka, więc może sporo go ubyło po prostu;

4. Jakaś inna sugestia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!