Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

dusi się, dławi, gaśnie


mono

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam następujący problem ze swoją meganką coupe 1.6 (tylko benzyna): po bezproblemowym odpaleniu co chwilę przestaje reagować na gaz, zatyka się, w czasie postoju przy mocniejszym przygazowaniu nawet gaśnie, jeśli się uda ruszyć, da się podjechać max 100m bez dławienia, udało mi się fuksem dojechać do pobliskiego warsztatu, ale mechanik po jednym dniu sprawdzania nie wie, co jej dolega. Dodam, że dzień wcześniej zrobiłem trasę 1000km, ale nic takiego na trasie (całe szczęście) nie miało miejsca. Mam zrobione ponad 250 tys km, w tym sam zrobiłem ok 15 tys w ciągu nieco ponad rok bez żadnych problemów. Filtry i takie tam podstawowe sprawy posprawdzane (wg mechanika). Dodam, że w czasie wspomnianej trasy zaliczyłem kilka wybojów z obciążonym tyłem, dzień później, tuż przed wystąpieniem awarii usłyszałem ciche burczenie spod podwozia (nie wiem, czy to może mieć jakiś związek). Jakieś pomysły, co może być przyczyną duszenia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak odpalisz to obroty są w okolicach 1000-1100 rpm? Dopiero jak naciśniesz gaz to silnik wyprawia cyrki?

Sprawdź potencjometr przepustnicy, a szczególnie wtyczkę. Przede wszystkim zobacz czy wtyczka nie wysunęła się z gniazda, no i czy kabelki są w porządku?

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok, dzięki, rzeczywiście dopóki nie nacisnę gazu, wszystko jest ok, obroty są raczej równe, jutro będziemy patrzeć.

 

Dodano: 11 sie 2012 - 14:25

Zrobione... przepustnica to nie była. Wiem tylko tyle, że mechanik z drugim mechanikiem podpięli do komputera, zostały usunięte jakieś "nieznaczące w większości" błędy, zostały przeczyszczone filtry i wszystko co mu przyszło do głowy i bangla. Przy okazji dowiedziałem się, że nie miałem prawie płynu chłodzącego :) Tak się jeszcze zastanawiam, na ile znaczenie mógł mieć fakt, że tankowałem gdzieś na trasie i byłem akurat na rezerwie, a przed oddaniem do mechanika dolałem parę litrów z kanistra. Ale pewnie nie miał. W każdym razie dzięki za pomoc!

Edytowane przez mono
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!