Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Meganka nie odpala.


Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam problem ze swoją meganką. Podjechałem na zakupy i zgasiłem auto wszystko ładnie. Gdy wróciłem i próbowałem odpalić. Nie dało się. Zachowywał się jakby nie miał paliwa albo imo było włączone albo padła pompa paliwa. Imo wyłączyłem nie mruga przy odpalaniu, czyli nie blokuje pompy. Oprócz benzyny także mam w aucie gaz więc próbowałem odpalić na gazie(wcześniej na gazie odpalał bo już kiedyś próbowałem)bez skutku. kręci rozrusznikiem i nic. Po jakimś czasie udało mi się odpalić na kilka sekund ale od razu zgasł gwałtownie przy tym strzelił ale nie wiem czy w dolot czy w wydech. odkręciłem silniczek krokowy bo myślałem że się może zepsuł. potem odłączyłem silniczek i znów odpaliłem. Auto odpaliło i zatrzymał się na ok 3.5tyś obr(tak mniej więcej był ustawiony silniczek po odłączeniu od niego zasilania)i o dziwo silnik chodził po czym raptem bez żadnego strzału bez niczego po prostu zgasł. Sprawdziłem silniczek na zapłonie i wsuwa się i wysuwa, więc działa. Późniejsze próby kończyły się tym że albo wogóle nie odpala albo jak go przytrzymam na wysokich obrotach to chodzi ale jak puszcze gaz to od razu gaśnie. Mam gorące pytanie co może byc przyczyną takich objawów?? skonsultowałem się ze znajomym mechanikiem, że to może być zepsuty moduł zapłonu. Tylko teraz pytanie gdzie on jest i jak to sprawdzić czy to jest to??

Prosze o pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym silniku zapłon jest kontrolowany przez elektronikę.

Wyciągnij przekaźnik od pompy paliwa i wykręć jedną świecę. Świecę tą wkładaj do każdego przewodu WN. Następnie świecę przyłóż do silnika i niech ktoś przekręca kluczyk w pozycję 3 (uruchamianie silnika). Jak świeca będzie dawała iskrę, oznacza to sprawny zapłon na tym przewodzie. Postępuj tak z każdym przewodem WN.

Wyjęcie przekaźnika zapobiegnie zalewaniu silnika paliwem.

Co do problemu, to wygląda to na złą mieszankę paliwowo-powietrzną. Odłącz klemę minus od akumulatora na około 30 min.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spróbuj jeszcze poruszać kostką, która jest pod bezpiecznikami w skrzynce pod maską po stronie kierowcy. Mi auto zgasło podczas jazdy, i nie dało się uruchomić, po nitce do kłębka doszlismy do tej właśnie kostki, i okazało się, że dwa piny się przepaliły i coś niestykało. Po poruszaniu właśnie tą kostką auto odpalało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podiagnostyce wyszło na to że jest do wymiany czujnik położenia wału. Powymianie silnik odpalał bez problemów. Jednak po przejechaniu ok 10km znów był strzał w silniku i nie odpala. I teraz nie wiem czy ten czujnik był trefny, czy po prostu jest jeszcze coś co powoduje że ten czujnik się przepala. Czujnik jest na gwarancji więc trzeba go wymienić. chyba mam cholernego pecha. Zobacze co się bedzie działo po drugiej wymianie tego czujnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czujnik okazał się dobry. Podmieniony inny czujnik i dalej jest to samo. CZyli to nie wina czujnika położenia wału. Próba odpalenia silnika bez silniczka krokowego (wykręcony z dolotu) także nic nie dało. Silniczek chodzi bo po odpaleniu zapłonu chodzi bardzo płynnie bez szarpnięć itp. Nie mam pojęcia co może być

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja u siebie miałem podobny problem tylko że po dodaniu gazu i trzymaniu go na obrotach chodził jak maluch

wymienilem swiece bo tak z reguly sie dzieje ale okazalo sie ze to cewka 1-4 nowa z valeo kosztowala mnie 154zl

sprawdz cewki pozdr Cmind

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Kolega *Merkaba* miał racje. Winne były kable które wychodzą z komputera. A dokładnie kabel który daje napięcie do czujnika wału. Kable były mokre i robiło się spięcie przez co raz był raz nie było napięcia na czujniku. Rozebranie wiązki i zaizolowanie na nowo kabli pomogło. Po prawie 2 tygodniach nie ma żadnego problemu z odpalaniem, więc problem rozwiązany. Dzięki za pomoc:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!