Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Zwarcie na alternatorze - Megane diesel


Rekomendowane odpowiedzi

Mam problem z alternatorem, sprawdziłem czy nie ma zwarcia na alternatorze podłaczając w obwód alternatora i kabla od ładowania żarówkę - wynik niestety świeciła.

Stawiam, że alternator jest uszkodzony. Kiedyś miałem z nim problemy widoczne było iskrzenie na zwojach, ale pokryłem je Hermetikiem i problem zniknął. W przeciągu ostatniego miesiąca dwa razy zdażyło się że zapaliła się kontrolka ładowania akumulatora. Poza tym czasami występował nastepujący objaw przy zapalaniu świateł stopu zapalała się kontrolka od ogrzewania tylnej szyby, nie działała również tylna wycieraczka oraz tylny spryskiwacz. Sprawdziłem wszystkie bezpieczniki i dopiero przy wyłączeniu bezpiecznika od oświetlenia bagażnika oraz odłączeniu alternatora, z akumulatora nie jest pobierany prąd. Mam pytanie czy alternator z silnika benzynowego będzie pasował do diesla czy są jakieś inne mocowania (wszędzie mają używany alternator 75A silnik benzyna), obecnie mam alternator valeo z dwoma przewodami. Zakładam, że głównym problem jest tutaj alternator? Cały problem wystąpił po burzy a w podszybiu koło akumulatora były widoczne ślady wody.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego, dobra rada zadbaj o dobrę połączenia (-) akumulatora z nadwoziem i masy silnika z nadwoziem. Ogólnie rzecz mówiać zadbaj o dobrą "masę". Raczej wątpię, aby to usunęło problem z alternatorem, ale warto to zrobić, zwłaszcza jak piszesz o wodzie w podszybiu. Alternatory dla silników diesla mają zwykle większą wydajność prądową. Sprawdziłem tak na szybko to alternatory regenerowane do 1.9D mają prąd ładowania 110 [A].

Edytowane przez Krzychu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Schemat mas znalazłem Schemat mas megane

Pewnie to jest przyczyną zwarć przy szybie, przy alternatorze nie wiem. Możliwe, że padły jeszcze przewody do tylnej klapy. Zauważyłem, że problem ze zwarciem na tylnej szybie występował losowo w zależności od tego czy bagaznik był otwierany czy nie. Na razie wziąłem się jednak za alternator, wymontowałem go ale niestety nie ma na nim żadnego oznaczenia odnośnie prądu ładowania (tylko marka Valeo i numer 2545504), poza tym nie wiem czy alternatory z benzyny (110A) mają takie samo mocowanie, z diesla wymontowanie polega na odkręceniu 4 śrub i zajmuje około 30min z benzyny z tego co czytałem dużo więcej. Moja meganka to zwykły diesel z wspomaganiem, bez klimatyzacji a akumulator 72A.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zwarcie na klapie przerabiałem w Tipo i w sedanie Audi 100. Sprawdź wiązkę, która wchodzi do tylnej klapy, w miejscach w których wychodzi z budy i wchodzi do klapy, pod gumową osłoną. Przy starszych autach od otwierania i zamykania lubi się uszkodzić. Co do alternatora to musiałbyś sprawdzić w Dialogysie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Troche późna reakcja :( Pomogła wymiana alternatora (75A niby model diesel), od dwóch miesięcy chodzi bez problemów, brak rozładowywania. Z tego co wyczytałem w katalogu FOTA wersja 110A jest do modelu z klimatyzacją. Nie wiem tylko jak powiązać to, że po burzy padł alternator, czy to tylko zbieg okoliczności i sam z siebie umarł? Jeśli chodzi o świecenie kontrolki od tylnej szyby przy równoczenych światłach stopu, problem dotyczył przełamanej wiązki przy tylej szybie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 20 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!