Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Zwarcie na alternatorze - Megane diesel


Rekomendowane odpowiedzi

Mam problem z alternatorem, sprawdziłem czy nie ma zwarcia na alternatorze podłaczając w obwód alternatora i kabla od ładowania żarówkę - wynik niestety świeciła.

Stawiam, że alternator jest uszkodzony. Kiedyś miałem z nim problemy widoczne było iskrzenie na zwojach, ale pokryłem je Hermetikiem i problem zniknął. W przeciągu ostatniego miesiąca dwa razy zdażyło się że zapaliła się kontrolka ładowania akumulatora. Poza tym czasami występował nastepujący objaw przy zapalaniu świateł stopu zapalała się kontrolka od ogrzewania tylnej szyby, nie działała również tylna wycieraczka oraz tylny spryskiwacz. Sprawdziłem wszystkie bezpieczniki i dopiero przy wyłączeniu bezpiecznika od oświetlenia bagażnika oraz odłączeniu alternatora, z akumulatora nie jest pobierany prąd. Mam pytanie czy alternator z silnika benzynowego będzie pasował do diesla czy są jakieś inne mocowania (wszędzie mają używany alternator 75A silnik benzyna), obecnie mam alternator valeo z dwoma przewodami. Zakładam, że głównym problem jest tutaj alternator? Cały problem wystąpił po burzy a w podszybiu koło akumulatora były widoczne ślady wody.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego, dobra rada zadbaj o dobrę połączenia (-) akumulatora z nadwoziem i masy silnika z nadwoziem. Ogólnie rzecz mówiać zadbaj o dobrą "masę". Raczej wątpię, aby to usunęło problem z alternatorem, ale warto to zrobić, zwłaszcza jak piszesz o wodzie w podszybiu. Alternatory dla silników diesla mają zwykle większą wydajność prądową. Sprawdziłem tak na szybko to alternatory regenerowane do 1.9D mają prąd ładowania 110 [A].

Edytowane przez Krzychu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Schemat mas znalazłem Schemat mas megane

Pewnie to jest przyczyną zwarć przy szybie, przy alternatorze nie wiem. Możliwe, że padły jeszcze przewody do tylnej klapy. Zauważyłem, że problem ze zwarciem na tylnej szybie występował losowo w zależności od tego czy bagaznik był otwierany czy nie. Na razie wziąłem się jednak za alternator, wymontowałem go ale niestety nie ma na nim żadnego oznaczenia odnośnie prądu ładowania (tylko marka Valeo i numer 2545504), poza tym nie wiem czy alternatory z benzyny (110A) mają takie samo mocowanie, z diesla wymontowanie polega na odkręceniu 4 śrub i zajmuje około 30min z benzyny z tego co czytałem dużo więcej. Moja meganka to zwykły diesel z wspomaganiem, bez klimatyzacji a akumulator 72A.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zwarcie na klapie przerabiałem w Tipo i w sedanie Audi 100. Sprawdź wiązkę, która wchodzi do tylnej klapy, w miejscach w których wychodzi z budy i wchodzi do klapy, pod gumową osłoną. Przy starszych autach od otwierania i zamykania lubi się uszkodzić. Co do alternatora to musiałbyś sprawdzić w Dialogysie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Troche późna reakcja :( Pomogła wymiana alternatora (75A niby model diesel), od dwóch miesięcy chodzi bez problemów, brak rozładowywania. Z tego co wyczytałem w katalogu FOTA wersja 110A jest do modelu z klimatyzacją. Nie wiem tylko jak powiązać to, że po burzy padł alternator, czy to tylko zbieg okoliczności i sam z siebie umarł? Jeśli chodzi o świecenie kontrolki od tylnej szyby przy równoczenych światłach stopu, problem dotyczył przełamanej wiązki przy tylej szybie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!