Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

napinacze i poduszki


yaneq

Rekomendowane odpowiedzi

jak sprawdzić czy napinacze wywaliły przy wypadku?

idzie to jakoś wyczuć?

 

kolejna sprawa...

w przypadku gdy wywaliły dwie poduszki. wymienię poduszkę w kierownicy a od pasażera dam półkę to czy pójdzie wykasować świecącą kontrolkę od airbagu?

 

generalnie mam autko po wypadku.

kupa kosztów, a boczna poduszka to kupa kasy dodatkowej więc muszę to przemyśleć.

rozumiem, że procedura to najpierw wymiana poduszek a potem wizyta u dobrego elektronika który naprowadzi auto na dobrą drogę jeśli chodzi o świecenie kontrolek? :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak sprawdzić czy napinacze wywaliły przy wypadku?

idzie to jakoś wyczuć?

od razu to widać, bo zapięcie pasa jest mocniej schowane do dołu
w przypadku gdy wywaliły dwie poduszki. wymienię poduszkę w kierownicy a od pasażera dam półkę to czy pójdzie wykasować świecącą kontrolkę od airbagu?
trzeba jeszcze czujniki nowe zamontować oraz komputer zresetować/zaprogramować od nowa

 

ps. na forum było dużo tematów o poduszkach... poszukaj

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szukam czytam i średnio widze.

 

zapięcie pasa? to koło ręcznego hamulca? myślałem, że napinacz jest za plastikiem na dole przy ściągaczu pasa.

 

a czujniki to jakie trzeba dokładnie zamontować? i jaki jest ich koszt? no bo poduchy to wiem. kierowca jakieś 300-350 zł, pasażer od 350 w górę. kupa kasy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
szukam czytam i średnio widze.

 

 

a czujniki to jakie trzeba dokładnie zamontować? i jaki jest ich koszt? no bo poduchy to wiem. kierowca jakieś 300-350 zł, pasażer od 350 w górę. kupa kasy.

 

Nie słyszałem o czujnikach, wiem, że trzeba podłączyć najzwyklejszy opornik w miejsce poduszki. Sprawi to, że komputer będzie dostawał sygnał ( zamknięty będzie obwód) od poduszki ( opornika w naszym przypadku), że jest okej. Cena takiego manewru to kilka zł za opornik no i jakiś elektryk, żeby wszystko miało ręce i nogi.

Pozostaje jeszcze zresetowanie komputera bo przy każdym otwarciu się poduszek w komputerze zapisywana jest informacja o odpaleniu poduch i z tego co mi wiadomo nie wykasujesz tego podłączeniem kompa na przewodzie. Ja swego czasu resetowałęm kompa w vectrze c i musiałem wymontować komp i oddać do regeneracji. kosztowało mnie to 70 zł no i 4 dni.

 

powodzenia kolego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

[Cięcie]

Chodzi o główny komputer? bo nie za bardzo kumam i lie mniej więcej oprócz nowych napinaczy takie coś kosztuje.

 

Radzę wreszcie zapoznać się z regulaminem forum, a że nie jest to pierwszy raz jak go łamiesz, to tym razem dostajesz upomnienie. - Prezes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Odgrzewam kotlet.

Pytanie. Czy można zamontować nowe poduszki powietrzne tj. normalnie wpiąć w styki, a dopiero potem wymienić serownik i podłączyć to do komputera? Aby zobrazować pytanie to czy można podpiąć poduszki i napinacze gdy świeci mi się airbag i serv na desce? Nowego czujnik/sterownika Sterownika nie mam jeszcze zamontowanego.

Chce to sobie sam zrobić, dlatego pytam. Nie chciałbym aby mi coś wpier... :applause:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

możesz wsadzić sprawne poduszki i napinacze. Dopóki nie zostanie wsadzony sprawny sensor to nic się nie stanie, system jest nieaktywny. Jak zgaśnie kontrolka na liczniku, to znaczy że jest ok i system zadziała (oby nikt nie musiał tego sprawdzać :applause: ).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ostatnio i mojej Megane zaczęła się palić kontrolka poduszki powietrznej...zapalała się sama gdzieś po 10 sekundach...pół auta rozbebeszyłem zanim doszedłem co jest nie tak,standardowo przejrzałem kostki pod siedzeniami,porawiłem styki,obejrzałem ,i pomierzyłem napinacze,i dalej nic .Podmieniłem nawet sensor Air Bag,i dalej lipa,czyli sensor sprawny..podmieniłem zwijacz..i dalej to samo,wiec co pozostało,albo kostki albo napinacze,po podmianie napinaczy...brak efektu,co sie okazało w tych niebieskich kostakach pod siedzeniami,poza 2 stykami,jest jeszcze metalowa blaszka,po jej wyjęciu-kontrolka gaśninie,czyli bingo jest winowajca :applause:

dsc00221ct.jpg Po rozpięciu kostki ta blaszka,zwiera styki w kostce,tylko po co ? Mam zamiar te kostki wywalic i polutować przewody by problem się nie powtórzył .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 2 miesiące temu...

Kupiłem na allegro komplet foteli przednich, bo w obecnych mam uszkodzony mechanizm zagłówka (f. pasażera) i regulację lędźwiową (f. kierowcy), do tego ogólne zużycie (zapadnięte itd.) i łatwiej było znaleźć nowe, niż się bawić w szukanie części po szrotach i biegania po tapicerach. Chciałbym przed zamontowaniem ich sprawdzić, czy są w nich wciąż boczne poduszki, bo wiadomo jak to jest na allegro :)

 

Jak to sprawdzić? Zmierzyłem rezystancję między pinami wtyczki, w obu fotelach jest 3.3Ohm. Czy to brzmi sensownie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak w miejscu poduszki nie ma pustego miejsca to jest bardzo duża szansa, że poduszka jest. Pomiar wskazuje na to, że poducha jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!