Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Bezpieczeństwo a prędkość


Cruel

Rekomendowane odpowiedzi

Poczułem się dotknięty. Udaję świętoszka? Zapraszam kataryniarz na jakąkolwiek jazdę ze mną w trasę, zobaczymy, czy to co piszę faktycznie ma odzwierciedlenie w realu... Nie jestem typem człowieka, którzy rzuca słowa na wiatr, jak piszę, tak jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W styczniu 2007 roku wracałem z Pomorza od Łodzi jedynką (teraz 91) i na wysokości Chełmży (obwodnica) widzę sobie co jakiś czas auto w rowie (było ich około 5-6sztuk). I myślę sobie ale "głupki" na czarnym asfalcie do rowu powpadali. I mina mi zrzedła jak zobaczyłem co jest na drodze jak słońce ładnie wzeszło, jedna wielka szklanka. A jechałem sobie spokojnie 80km/h. I po prostu delikatnie odpuściłem gazu i zacząłem hamować silnikiem. Dotkniecie hamulców w takiej sytuacji skończyło by się zwiedzaniem pobocza i rowu.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nawet, kiedy "stoisz" samochodem może Tobie się coś stać czy komuś innemu. Każda prędkość może ponieść szkodę małą lub dużą albo może i nic się nie stać. Tematem rozmowy nie jest to ile, kto jeździ czy jest cwaniakiem bądź świętoszkiem. Myślę, że każdy z nas przekracza jakąkolwiek prędkość. To jest samowolka- nikomu się tego nie da wytłumaczyć/pouczyć tak jak to na CB pouczają jak jeździć na zamek ( to tylko podnosi ciśnienie), bo nie jest tak, że każdy uważa się za dobrego kierowcę? Ludzie muszą się przekonać,nauczyć sami a nie przez kogoś. Było dużo kampanii na temat prędkości i co dało to coś komuś? Może tylko parę procent społeczności zakodowała to w "szarych komórkach". Ogólnie jest takie coś jak bezpieczna prędkość? Chyba nie, nawet Prezes podał przykład. Przez wiele czynników jak stan drogi, oznakowania, inni kierowcy, prędkość itp. może być niebezpiecznie na drodze. Moim zdaniem to temat bez dna, ponieważ będziecie/ będą się wypowiadać ludzie ile to nie jeżdżą, nie przekraczają prędkości, utrzymują bezpieczny odstęp itd., itd. Każdy z nas inaczej interpretuje temat "Bezpieczeństwo a prędkość".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ile jest takich sytuacji,że jest średnie natężenie ruchu i jedziecie w obszarze niezabudowanym za kimś kto jedzie 60km/h?

Za takim autem tworzy się sznur aut. Każdy ma ochotę go wyprzedzić. Ale z naprzeciwka ciągle mnkną auta. Jak tylko minimalna szansa na wyprzedzenie się stwarza to jeden z drugim bierze się za niebezpieczne wyprzedzanie. Uda się,albo się nie uda.

Ale rozumiem,że Was jedzących rygorystycznie,zgodnie z przepisami taka sytuacja nie denerwuje jak np jedziecie do pracy albo z niej wracacie do domu?

Pewnie ktoś powie,że można wyjechać do pracy godzinę wcześniej. Jasne,można,ale chyba nie o to chodzi.

Pewnie jak pomarańczowe się zapala a jesteście 20 metrów od sygnalizatora to dajecie po hamulcach? I może ktoś stwierdzi,że jest to bezpieczniejsze niż przejechanie na tym "wczesnym" czerwonym? Może i tak,ale jeśli nikt za Wami nie jedzie.

Jak ktoś jedzie 70km/h a ja chcę go wyprzedzić to może mam tej 90tki nie przekraczać? Przecież to ma być sprawny i szybki manewr. Więc nawet mogę pocisnąc przy wyprzedzaniu 100-120 a po manewrze wyhamować do tych przepisowych 90ciu. Tylko jak policja mnie wtedy na suszarkę złapie to nie ma żadnego tłumaczenia. Przekroczona prędkość i już. No chyba,że jakiś inteligentny się trafi to co innego.

I będę uważany za pirata bo zdarza mi się poza miastem jechać więcej o 20km/h niż dozwolona prędkość.

A i tak w większości przypadków to ja robię za zawalidrogę mimo,że jadę dajmy na to o 10km/h więcej niż można.

Najbardziej irytujący się kierowcy jadący na zderzaku. Kiedyś nerwy mi puszczą i dam po hamulcach. Niech mi wjedzie w końcu w tyłek i nauczy się może zachować należytą odległość.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

CareK sporo km przejeżdzamy rocznie i trudno mi uwierzyć, że można w PL jeździć w 100% przepisowo. "W koło komina" oczywiście można, ale np. przebicie się z południa na północ lub jazda zakorkowanymi miastami robi różnicę. Autostrada, zwężka do jednego pasa kilkanaście km, idiotyczne ograniczenie do 50 i tyle jedziesz? Nie mam tu na myśli skrajnej nieodpowiedzialności, ale typowe u nas ograniczenie do 50, gdzie 99% kierowców jedzie 70 lub 90 jak jest to wieś z 3 domami w polu. Nie mówiąc o ograniczeniu do 30 bo się komuś zapomniało zdjąć znaku. W tamtym roku na A4 były 3 ograniczenia do 50 na autostradzie!, ktoś zapomniał zdjąć. Efekt był taki, że przy dwóch pierwszych większość zwalniała do 70, tworzył się sznur aut, a na trzecim już nikt nie zwalniał.

 

PS.

Mam tylko jeden mandat za przekroczenie prędkości z lat '90 Fiatem 125p :D O 1:00 w nocy jechałem pustą dwupasmówką w Zabrzu 90.

Edytowane przez kataryniarz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ile jest takich sytuacji,że jest średnie natężenie ruchu i jedziecie w obszarze niezabudowanym za kimś kto jedzie 60km/h?

Za takim autem tworzy się sznur aut. Każdy ma ochotę go wyprzedzić. Ale z naprzeciwka ciągle mnkną auta. Jak tylko minimalna szansa na wyprzedzenie się stwarza to jeden z drugim bierze się za niebezpieczne wyprzedzanie.

 

Polać mu, jadą jak z jajami jeden za drugim i trzyma sie na dupie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!