Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem z odpalaniem


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

od dwóch dni jestem posiadaczem Megane Coupe 1,6 8V 90KM. Podczas zakupu wszystko było w porządku. Dzień później jak trochę pojeździłem, zaparkowałem na 15 minut i próbowałem odpalić niestety nie udało się to. A mianowicie: silnik odpala, podskakuje do ok. 500obr i gaśnie. Jak dodam gazu to strasznie nierówno pracuje. Jadąc do mechanika (w tym stanie) dopiero po jakimś 1km wskoczył na swoje obroty i u mechanika odpalał bez problemu. Dzieje się tak sporadycznie ale jednak :/

Nie jestem mechanikiem, ale wydaje mi się że to problem ze świecami/przewodami. Zauważyłem że 2 przewody są owinięte izolacją.

Macie jakieś pomysły na mój problem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wydaje mi się że to problem ze świecami/przewodami. Zauważyłem że 2 przewody są owinięte izolacją.

Więc wymienić, a na świecach ustawić odstęp między elektrodami na 0.7mm, nie zaszkodzi, a ułatwi rozruch szczególnie zimnego silnika w zimie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymienione. Jednak problem nie ustepuje (przez 3 dni było bez problemów ale później nzowu to samo). Może coś z cewką? Czy jak elektryk podłaćzy sie pod komputer to będzie znał przyczynę? Czy to sprawa mechaniczna raczej??

 

P.S

1.Mógłbym się dowiedzieć jak dostać się do tranzystora od dmuchawy, gdyż działa tylko na 4 biegu

2.Podczas ruszania kierownicą słychać jakby coś strzykało w kierownicy (przy nabie). Coś tam się mogło wysłużyć?

3.Świeci się kontrolka od poduszki powietrznej, ale jest ona w kierownicy. Co można z tym fantm zrobić?

4.Zauważyłem że nie działa rezerwa. Tzn przy odpalaniu się świeci, ale jak wskazówka już leży na podpórce wciąż auto nie daje znaku o małej ilości paliwa

Edytowane przez sobi1910
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o poduszke to takie coś wystarczy wymienic tak ? Taśma

 

Byłem u elektryka, podpiął pod komputer i skasował błąd na cewce. Póki co wszystko jest ok.

Edytowane przez sobi1910
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem identyczny problem tylko że w silniku 1.4 8v. Okazało się ze napięcie na pompie paliwa mam 5V zamiast 12V. Sprawdź styki na komputerze(pod maską o ile dobrze pamiętam) i przeczyść je :D

 

:D ps. skasowanie błędu na komputerze nic nie da... błąd powróci

Edytowane przez Bubleh
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

witam forumowiczów

mam podobny problem z silnikiem Megane Coupe 2.0 IDE

 

problem pojawia się po dłuższym postoju (zwykle rano, a czasem rzadziej), pojawił się chyba po tym jak rozładowałem akumulator grzebiąc przy aucie, myślałem, że jak go naładuję to problem zniknie, później nawet odłączyłem aku na noc ale też nie pomogło

tak to wygląda w praktyce:

 

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=D_GD58L3gLw

 

- świece zmienione u mechanika

- jakiś silnik krokowy został wyczyszczony

- regulator ciśnienia paliwa wymieniony (wcześniej już zakończył żywot)

- przewody i cewka były sprawdzone pod kątem przebicia (np. polewane wodą) i są OK

- czyściłem (już sam) czujnik położenia wału bo czytałem, że może być przyczyną, ale nic nie dało

- komputer u mechanika nic nie pokazuje

- ciśnienie z głównej pompy paliwowej też jest podobno w normie

- zalałem bak paliwem Verva Racing (100 oktanów), przejechałem jakieś 600 km myślałem, że coś pomoże, ale i tym razem nic to nie dało

 

mechanik trochę ręce rozkłada bo problem pojawia się sporadycznie i na krótki czas więc trudno problem diagnozować...

może ktoś zna przyczynę takiego zachowania silnika?

na pewno komputer źle steruje pracą silnika, pytanie tylko czy powodem jest jakiś uszkodzony czujnik czy może brudny filtra paliwa, a może coś innego?

 

wnioskuję to po tym jak szybko problem znika - wystarczy przegazować auto na wysokich obrotach przez 20-30 sekund i można jeździć cały dzień (gasić odpalać) bez problemu

 

nie jest to problem krytyczny ale wkurzający, szczególnie, że niedawno odpalał na dotyk :/

Edytowane przez obe1978
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam podobny problem z silnikiem Megane Coupe 2.0 IDE poruszanym ale nie rozwiązanym wcześniej...

http://megane.com.pl...139#entry319139

Skoro masz podobny problem to po co zakładasz nowy wątek <czerwona>

Przenoszę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Założyłem nowy wątek z dwóch powodów:

- pierwszy (podobny) wątek nie został rozwiązany

- silnik w moim aucie z tego co mi wiadomo jest znacząco inny technologicznie od silnika kolegi

 

Ja bym zostawił jednak wątek jako nowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podłącz auto do Clipa, tu nie wiele da się wymyślić.

Nie pamiętam jaką masz przepustnicę, jeżeli manualną sprawdź potencjometr przepustnicy.

No i pozostaje jeszcze sonda/y lambda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na komputerze mechanik twierdzi, że jest czysto, dla tego nie wiadomo do czego się doczepić

sonda lambda.... a czy jestem w stanie domowym sposobem jakoś stwierdzić czy to ona zawodzi, np. rozłżczając ją na chwilę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam forumowiczów.

Ja miałem podobne problemy przy silniku 1,6 16v, niskie obroty i problem z odpalaniem.

Z obrotami było tak że na zimnym silniku przez jakis czas po odpaleniu obroty były tak niskie jakby chciał zgasnąć. Na szczęście taki stan utrzymywał sie tylko jakiś czas więc cierpliwie czekałem jak "wskoczy" na normalne obroty i potem bylo juz ok.

Wymieniłem sonde lampda i problem zniknął.

Przy problemie z odpalaniem mechanik zalecił wymiane czujnika położenia wału. Ja go wyczyściłem i narazie jest dobrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ooo to już jakiś trop/wskazówka <czerwona>

też czyściłem czujnik położenia i nic nie dało, chyba że słabo wyczyściłem :)

a ta sonda lambda to droga jest jako nowa? i jeszcze pierwsza czy druga bo podobno są dwie? sam wymieniałeś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!