Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Szybko uciekający płyn chłodniczy


Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Po powrocie z Chorwacji zauważyłem, że szybko ubywa mi płyn chłodniczy. Żadnych plam pod autem ani widocznych wycieków po otwarciu maski. Auto oddałem do mechanika który już robił torchę przy tym samochodzie. Uszkodzona pompa wody. Wymieniana była w marcu razem z rozrządem więc teraz wymienił ją na gwarancji. Pompa firmy Dotz. Problem jednak dalej występuje. Po dolaniu płynu do poziomu max przejechałem 150km szybim temtem (wysokie obroty, jazda po trasie) i poziom płynu spadł o połowę (dokładnie pomiędzy poziomem min i max). Silnik się nie przegrzewa, temperatura podczas jazdy wporządku. Dalej brak wycieków pod autem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ładnie tak papugować <czerwona>

Myślałem o tym. Tylko co w takim wypadku było by usterką i z czym wiązałoby się jej usunięcie?

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.13 -Prezes

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uszkodzona pompa wody.

Na czy polegało to uszkodzenie - na wycieku? Po wymianie problem powinien zniknąć.
Problem jednak dalej występuje. Po dolaniu płynu do poziomu max przejechałem 150km szybim temtem (wysokie obroty, jazda po trasie) i poziom płynu spadł o połowę (dokładnie pomiędzy poziomem min i max)

Dokładnie jak w mojej megance. Nie lubi poziomu ponad połowę, bo resztę (nadmiar) wyrzuci w czasie jazdy przez korek, a u mnie do butelki. Reszta opisanych rzeczy taka sama, oprócz twardych węży, o których kolega nie napisał, ale na pewno są.

Diagnoza - przedmuch do układu, ale nie koniecznie na uszczelce pod głowica. Jak kolega jest ciekawy i ma cierpliwość, to proszę poczytać moje posty na ten temat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem ten sam problem z ubywaniem płynu chłodniczego, bałem się że to uszczelka...

Okazało się, że po rozgrzaniu przewody się robią trochę miększe i w jednym miejscu małą nieszczelność miałem. Na wysokich obrotach po prostu tryskało na silnik i wyparowywało. Dopiero po rozgrzaniu i otwarciu maski okazało się jak kolega obserwował. Polecam sprawdzenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

AVE,

 

Przerabiałem problem ostatnio...

Ubywało do niskiego poziomu, po dolaniu i odstaniu nawet 20minna wolnych obrotach nie było widać wycieku, węże miękkie, nie robiło sie ciśnienie zwiększone w zbiorniku.

 

Po oględzinach auta od spodu ukazały się spectficzne białawe plamy na wydechu, katalizatorze coświadczyło o rzucaniu glikolem (płynem ).

Okazało się, że fabryczny termostat, a właściwie jego obudowa, puszczała od strony silnika w miejscu klejenia abudowy na termostat. Na wolnych wycieku praktycznie nie było, jak auto dostało temperatury i ciśnienie nieco wzrosło, puszczało glikol pod auto.

 

Nowa obudowa z termostatem, troszkę rozpinania przewodów powietrza itp (1.9 dTi 98KM) i wymiana pod domem. Całość może 45min.

Odpowietrzenie na obudowie termostatu, uzupełnienie płynu... po przejechanych około 2 kkm wszystko gra.

 

Q

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!