Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Nie wchodzi pierwszy i drugi bieg - SC II 1.9 dCi 2003 - ZDJĘCIA


pc131

Rekomendowane odpowiedzi

RENAULT SCENIC II 1.9 dCI 120KM 6 biegów

 

Witam

 

Dzisiaj odpalam auto włączam wsteczny i jakiś dziwny odgłos i od tej pory nie wchodzi jedynka i dwójka. Nie ma siły żeby wrzucić 1 czy 2 bieg. Znalazłem gdzieś na forum, że odkręca się korek wlewu oleju i śrubokrętem coś tam trzeba nacisnąć. Ale coś mnie skusiło odkręcić gałkę zmiany biegów i zdjąć mieszek:

 

scenic_II_dzw_zmiany_bieg_001.jpg

 

Zacząłem tym ruszać, niby wszystko OK, ale w lewo lewarek nie idzie... odsłoniłem ten kawałek gąbki, który zakrywa mechanizm z boku i zobaczyłem, że trzpień B wyskoczył z ramienia A, które to ramię porusza jedną z linek. Z tego powodu trzpień leży na ramieniu i ruch lewarka w lewo wymusza ruch ramienia w dół, a to jest niemożliwe, gdyż w chwili obecnej lewarek jest w położeniu środkowym, ale ramię jest w pozycji dolnej (w pozycji górnej po przeciwnej stronie osi) i linka dalej już się nie wyciągnie.

 

scenic_II_dzw_zmiany_bieg_002.jpg

 

Jak widać ułamał się kawałek plastiku, którym otacza ramię bodajże z obu stron i przesuwając lewarek w prawo (biegi 5, 6 oraz R) trzpień "idzie do góry" i wyskakuje z otworu ramienia.

 

scenic_II_dzw_zmiany_bieg_005.jpg

 

Swoją drogą to już drugi raz w SCENICU z powodu złamania plastiku mam problem, ostatnio uchwyt podnośnika szyb mi pękł i szyba opadła, kupiłem za 21zł w ASO uchwyty wzmacniane metalem i działa.

 

scenic_II_dzw_zmiany_bieg_003.jpg

 

scenic_II_dzw_zmiany_bieg_004.jpg

 

Stąd moje pytanie jak to naprawić?

 

Na początku myślałem o tym samym ramieniu, któremu ułamał się plastik, ale raczej ciężko to dostać, a pewnie jeszcze trudniej wymienić. Więc poszukałem na ALLEDROGO używanych lewarków i trochę tego jest.

 

I pytanie: czy taki lewarek http://allegro.pl/lewarek-zmiany-biegow-dci-scenic-ii-i2684877513.html będzie pasował do 1.9 dCi 120KM 6 biegów? Czy lewarki rozróżnia się po silniku czy po ilości biegów w SCENICU?

 

Drugie pytanie - jak rozebrać obudowę lewarka?

 

Jak się zabrać za wymianę? Warto samemu czy dać to mechanikowi?

 

Ostatnie pytanie

 

Uchwyt, za który ciągnę jak wrzucam wsteczny, ma od spodu pod mieszkiem po prawej bodajże stronie jakby otwór na jakąś linkę? drucik? BO zastanawiam się co powoduje podciągnięcie tego uchwytu pod gałką do góry przy włączaniu wstecznego... Czy ta linka (jeśli istnieje) mogła mi spaść na dół?

 

Pozdrawiam i z góry dziękuję za odpowiedzi.

Edytowane przez pc131
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Uchwyt, za który ciągnę jak wrzucam wsteczny, ma od spodu pod mieszkiem po prawej bodajże stronie jakby otwór na jakąś linkę? drucik? BO zastanawiam się co powoduje podciągnięcie tego uchwytu pod gałką do góry przy włączaniu wstecznego... Czy ta linka (jeśli istnieje) mogła mi spaść na dół?

Trzeciej linki tam nie znajdziesz bo jej po prostu nie ma. Podciągnięcie pierścienia powoduje podniesienie ząbka z prawej strony lewarka, tak by znalazł się nad czarną krzywką widoczną na 1 fotce. Pozwala to przesunąć lewarek bardziej w prawo jak przy 5 i 6 biegu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tą obudowę plastikową w której jest przycisk od zamykania auta i awaryjnych masz na zatrzaskach, do góry wystarczy pociągnąć i wyskoczy. Jak to zdejmiesz pokażą ci się dwa wkręty (tam bliżej radia) i jeden na dole (już go widać na twoich zdjęciach). Jak je odkręcisz, pociągnij do siebie to wyskoczy cała ta duża obudowa. I masz lewar jak na dłoni, gąbki z niego zwalisz i możesz działać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Witam,

przez kilka ostatnich tygodni zaczął mi ciężko wchodzić wsteczny bieg. Jednak nie zdążyłem podejchac do mechanika ponieważ do końca mi sie roz.......waliło.

jak zdjąłem osłonę to zauważyłem że przy próbie wbicia wstecznego ten biały plastik wygina się a dźwignia nie idzie w górę ponieważ trzpień wychodzący od gałki zmiany biegów wyskakuje z dźwigni. Chciałem zobaczyc co i jak i...ułamałem ten plastik.

Ale wydaje mi się że ten trzpień już się wyrobił i dlatego wyskakiwał z tego ramienia dźwigni.

Teraz moje pytanie. Czy da rade jakoś zdjąć linki żeby wymienić sam mechanizm czy trzeba razem z linkami (zdj. nr 2)?

 

DSC04327J_waqpphr.jpg

DSC04326J_waqpphx.jpg

DSC04328J_waqpphn.jpg

DSC04325J_waqpphs.jpg

Edytowane przez lukasz-stargard
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Linki zdejmiesz szerokim srybokrętem podważając jez ich osadzeniami. Zeskoczą z metalowuk kulek.

Co do tego plastiku to nie jesteś pierwszy któremu się to złamalo.

W sceniolu cyna w miejsce plastików nadspawałem metalowe płaskowniki szerokości 2,5cm z otworami 12mm, centrycznie ustawionymi do tego jaki tam jest na sworzeń.

To była taka robota domowym sposobem i na już.

czas rozbiórki podjazdu do kumpla na MIGA i poskładanie to 2 godziny

Zdecydowanie lepszym rozwiązaniem jest jednak wstawienie w ten otwór po plastikach dorobionej tulejki z kołnierzem i obspawanie tego kołnierza do dźwigni.

Tu jednak trzeba mieć tokarza który to przygotuje.

Przewaga tego rozwiązania nad płaskownikami jest brak potrzeby centrowania i brak ostrych krawędzi w środku, w zespawanych elementach

 

Inna opcja to zakup nowego wybieraka ale jak to będzie używka to za niedługo może być to samo co masz teras.

Tu mój filmik po przeróbce tej dźwigni.

https://www.youtube.com/watch?v=DE3rpCMnLBY

A tu manual jaki leży sobie w downloadzie. Opcja z płaskownikami

http://megane.com.pl/files/file/280-naprawa-wybieraka-pod-lewarkiem-biegow-scenic-ii/

 

poniżej jeszcze na szybko zrobiony szkic potrzebnej tulejki.

post-2372-0-92535000-1437330914_thumb.png

Edytowane przez gojgien
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wielkie za odpowiedź. bardzo fajny materiał zrobiłeś. Sądzę, że nawet laik by sobie poradził z takim instruktażem :) Dobry pomysł z tym naspawaniem płaskowników.

 

Znalazłem jednak używkę (cały komplet bez linek) za dorbą cenę (okolo 50 zł.) także sądzę, że to będzie najlepsze rozwiązanie.

 

Jednakże mam pytanie. Jak zdjąć gałkę żeby ją podmienić do "noego" wybieraka? Czytałem na forum, żeby na siłę ciągnąć i zejdzie.

Jednakże jedni piszą, że musieli połamać gałkę bo nie chciała zejść. A taki pomysł mi się nie widzi.

Może jest jakiś dobry i mało inwazyjny sposób na zdjęcie tej gałi. No i jak ją zdęjmę to czy tam nic się nie popierdzieli, żeby móc założyć na "nowy" lewarek?

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedyny sposób to ciągnąc gałe w górę....

Ale jeśli nie będziesz mógł tego zrobić, to zdecydowanie prostsze będzie podmienienie samej dźwigni z dobrymi plastikami, z tej zakupionej zamiast Twojej.

Rozpinasz wtedy tylko 1 linkę i wybijasz delikatnie sworzeń, nawet nie demontując całości z auta.

Zwróć tylko uwagę jak jest założona sprężyna trzymająca lewarek w pionie.

Taka opcja jest też konieczna jakbyś przez pomyłkę zakupił lewarek z wersji 5 biegowej.

Brakuje wtedy ogranicznika przed wstecznym, nad który pierścieniem jest podnoszona krzywka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tez kiedyś miałem podobny problem wracałem z trasy i nagle nie miałem 1 2 5 6 ale na szczęście było to 30km od domu i był mały ruch wiec dojechałem na 3 i 4

okazało się ze jedna z linek spadła z mocowania przy silniku i wystarczyło ją założyć aby biegi "wróciły"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tez kiedyś miałem podobny problem.....

A dokładnie linka lewa się musiała rozłączyć czyli ta, która wisi na omawianej dźwigni.To ona odpowiada za wybranie biegów z lewej bądź prawej strony wybieraka.

Tu jednak, przy ewidentnym złamaniu plastików sprawa nie jest tak prosta i wymaga podmiany albo naprawy wybieraka.

W sceniolu syna kilka miesiecy temu wystąpił inny przypadek.

Pozostały Mu do dyspozycji tylko biegi 2, 4, 6 i wsteczny bo jest w prawo od 6.

okazało się że tym razem prawa linka wyskoczyła z osadzenia przy skrzyni i można było tylko linkę podciągać, nie dało się jej wciskać, bo z całym pancerzem się przesuwała w stronę skrzyni.

Naprawiłem to w niespełna godzinę i za kilka groszy.

Wystarczyło wyjąc akumulator i jego podstawę, by sobie zrobić dostęp od góry i po wciśnięciu zatrzasku na swoje miejsce założyłem tam 2 opaski plastikowe (trytki)

Pod osadzeniem jest wielki otwór, gdzie można je przeciągnąć i zatrzask w osadzeniu nimi opasać.

post-2372-0-15713400-1437559717_thumb.jpg

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie, odnośnie zdjęcia gałki zmiany biegów wraz ze sprężynką i wszystkimi tymi plastikami to udało mi się to zrobić bardzo prosto. Wystarczy przekręcić gałkę o 90o i pociągnąć jednocześnie kręcąc lekko w prawo i lewo. Gałka zeszła bez problemu. Cała reszta schodzi już lekko.

Co do części, którą muszę wymienić czyli wybierak to znalazłem na "portalu aukcyjnym" i już zamówiłem. Także teraz tylko czekam i podmianka.

Dzięki za pomoc.

Pozdrawiam

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!