Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

jak się odpowietrza układ chłodzenia w Scenicu I?

Układ mi się rozszczelnił, dolałem płynu ale mam wrażenie, że coś jest nie tak: po włączeniu i nagrzaniu samochodu

wiatrak się włączył ale woda w zbiorniczku pozostaje letnia.

A ten na obudowie termostatu to gdzie on jest? Gdzie jest termostat?

Czy jest gdzieś jakaś śrubka do odpowietrzania?

Z góry dzięki.

 

P.S. Może dodam że przyklejona instrukcja mi niestety nie pomogła. Nie mogę znaleźć wkręta odpowietrzającego i nie wiem gdzie jest rura ogrzewania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy jest gdzieś jakaś śrubka do odpowietrzania?

Nie wiem jak jest w Sceniku,ale u mnie jest tam gdzie strzałka czerwona na zdjęciu i stojąc przed samochodem na chłodnicy z lewej strony u góry-wykręcany

post-47116-0-21426200-1351348863_thumb.jpg

 

Ja miałem niedogrzany silnik i wymieniłem teraz na zimę pierwszy lepszy za 25 zł. Powinien być 50mm a mój miał 48mm,bez różnicy bo uszczelniłem silikonem.Temperatura termostatu 92 stopnie z otworkiem przeleowym. Teraz wskazówka jest idealnie na 3 kresce,przedtem oscylowała w okolicach zielonej kreski.Teraz dochodzi do niebieskiej,zasysa zimny płyn do układu i opada na 3 kreskę.Dzieje się tak dwa razy dopóki płyn w chłodnicy nie podgrzeje się na tyle by nie wpływać na termostat.Czerwona linia to moment załączenia wentylatora.

post-47116-0-76927900-1351349419_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie, poprawiłem swój profil. Mój scenic to phI. Mimo to dzięki.

Gdzięs przeczytałem że w tych modelach 16v może nie być odpowietrzania. Że niby samo ma się ...

Właśnie wróciłem z przejażdżki. Mam wrażenie, że Wszystkie przewody gorące poza jednym - na dole zbiornika do którego się wlewa woda.

Płyn w zbiorniku nadal chłodny pomimo włączenia się wentylatora. Chyba coś nie tak...

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jeśli odpowietrzam układ chłodzenia to daję na full ogrzewanie po to by wiedzieć czy nagrzewnica działa i nie słychać "kamyczków" lub "bulgotu", a na innym forach wręcz naciskają żeby tak odpowietrzać (z resztą tu też czytałem o tym żeby dać ogrzewanie na full)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:( we współczesnych autach jest tzw. mieszalnikowi układ ogrzewania kabiny.

Działa on w ten sposób, że w układzie nawiewu jest mieszalnik z klapką, która kieruje powietrze bezpośrednio do kabiny lub poprzez nagrzewnicę.

Na nagrzewnicy nie ma żadnego zaworu odcinającego przepływ cieczy chłodzącej silnik.

Przepływ cieczy nie jest niczym dławiony, a ciecz przepływa przez nagrzewnicę stale i cały czas przy pracującym silniku.

Ustawianie ogrzewania w pozycji maksymalnej nie ma najmniejszego sensu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie odpowietrzałem... bo nie wiem jak...

 

Może więcej szczegółów. Odłączył się przewód od parownika gazowego. Wylał się płyn. Podłączyłem przewód. Dolałem płynu - ok 1,5 litra - wydaje mi się że mało.

Dalej tak jak pisałem. Wiatrak się włącza a w zbiorniku płyn ledwo ciepły. Nagrzewnicę miałem na ful odkręconą (chociaż tak jak widzę to nie miało znaczenia). Powietrze leci lekko ciepłe - nie gorące. nie słychać żadnych bulgotów.

Ale jeszcze raz - nie odpowietrzałem bo właśnie nie wiem jak. Poprostu dolałem płynu i tyle - trochę mnie zastanawia że po dolaniu prawie w ogóle go nie ubyło w zbiorniku.

Edytowane przez logolo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie odpowietrzałem bo właśnie nie wiem jak.

:( prawdę Ci powie

Szukana fraza jak odpowietrzyć zwróciła następującą liczbę wyników: 30 Wyniki wyszukiwania

Czytaj, masz tam wszystko co powinieneś wiedzieć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

? Nie należę do osób które piszą posta zanim użyją wyszukiwarki.

Jednak na forum o odpowietrzaniu i informacje są sprzeczne.

1. Śrubka odpowietrzająca w chłodnica - raz jest raz nie ma. U mnie chyba nie ma.

2. Śruba przy termostacie - której nie warto okręcać bo podobno się już z reguły nie zakręci z powrotem.

3. Nigdzie nie jest napisane gdzie ta śrubka jest - ja po prostu nie wiem gdzie jest termostat - przejrzałem przewody którymi płynie woda i nic takiego nie zauważyłem - żadnej śrubki.

4. Są też opinie że w ogóle się nie odpowietrza bo powinno to się zrobić samo.

Czyli Przemo - myślę, że jak ktoś wie jak odpowietrzać to te 30 wyników faktycznie mu pomoże, jednak jeśli ktoś nie wie to odpowiedzi mogą robią tylko totalne zamieszanie.

I dlatego pytam...

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiatrak się włącza a w zbiorniku płyn ledwo ciepły.

A gdzie jest powiedziane, że płyn w zbiorniku wyrównawczym ma być gorący. Ja przynajmniej nigdzie się z takim stwierdzeniem nie spotkałem. Owszem temperatura płynu w zbiorniku wzrasta jak w czasie szybkich zmian obrotów silnika i to w dużym zakresie, następuje chwilowy przepływ gorącego płynu górnym przewodem do zbiornika wyrównawczego.

Czy są oprócz w/w jakieś są inne symptomy np. słabe ogrzewanie kabiny, niedogrzany reduktor, chłodny dolny przewód z chłodnicy?

Jak włączony jest reduktor do obiegu i jaka jest jego temperatura. Bo jak jest wpięty jest szeregowo z nagrzewnicą, to może trzeba sprawdzić czy on jest odpowietrzony, bo zapowietrzony może blokować nagrzewnicę i wtedy będzie słabe ogrzewanie kabiny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

reduktor jest równolegle. jest gorący.

A to nie jest tak że gorący powinien przepływać cały czas przez zbiorniczek? Nie wiem, nie znam się i dlatego pytam.

Kilka razy odkręcałem zbiorniczek i płyn w nim był bardzo gorący... Wydawało mi się, że jeżeli płyn jest gorący w układzie (włącza si ę wiatrak)

to jak jest wszystko ok. to powinien być również gorący płyn w zbiorniczku... ale może to jest bardziej skomplikowane i się mylę.

 

Jeśli chodzi o falowanie temp. to co zauważyłem, że po pewnym czasie temp wzrasta (ponad połowę) i po chwili wskazówka spada (do poziomu mniej więcej)

i tak się już utrzymuje.

 

Czyli co, może jest ok?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o falowanie temp. to co zauważyłem, że po pewnym czasie temp wzrasta (ponad połowę) i po chwili wskazówka spada (do poziomu mniej więcej) i tak się już utrzymuje.

I tak jest dobrze
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!