Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

2.0 DCI olej w okolicy turbo


xdjradox

Rekomendowane odpowiedzi

Kolego w odmie raczej nie ma się co popsuć, trzeba ją wymyć benzyną , przedmuchać i tyle, problemy stwarzają nie drożne kanały, którymi ma spływać olej do misjki. Powinieneś wyczyściś rurę metalową od turbo od środka. Rura się wznosi i potem opada. Olej, który jest w rurze za zakrętem spłynie do chłodnicy, a ten przed spłynie przez oring na turbinę. U mnie z rurki od odmy para była tylko na zimnym silniku i to nie za dużo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie jest para cały czas, mogą to być już jakieś oznaki przedmuchów, to będzie do sprawdzenia, nie mniej jednak wydaje mi się że ciśnienie jakie wytwarza turbo

przepycha olej conajmniej do IC. Wyciągałem IC w lato przy okazji wymiany nieszczelnej chłodnicy klimy i w IC nie było oleju na dnie tylko raczej film olejowy na ściankach, po przekręceniu "do góry nogami" nie wylewał się olej z IC.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do OCT to wklejam link do chłopaków od 1.9 tdi możesz sobie prześledzić ciekawy temat (wszystkie za i przeciw) podpowiem, że sprawdza się separator od lublina http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=25355&postdays=0&postorder=asc&start=0

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odnośnik, coś sklecę aby odmie i tubro nie było ciężej. Zakładam też że w fabrycznym stanie nic, no może poza parą z silnika (odmy) - czyli nic pożytecznego do dolotu-turbo się nie dostaje. Chcę sprawdzić czy problem z mokrym i śmierdzącym katalizatorem zostanie rozwiązany przez OCT. Chciałbym mieć możliwość korzystania z każdego KM silnika bez obawy o wdychanie jego ubocznych wydzielin, niech to będzie kosztem sprzęgła, skrzyni, półosi, opon, ale nie wydzielin z odmy które palą się na katalizatorze.

W razie katastrofy będziemy myśleć o tłokach, panewkach, pierścieniach, planowaniu, szlifowaniu docieraniu ale póki co nie mam "zero - jedynkowej" diagnozy.

BTW - miałem wcześniej TDi AFN 130KM (z boxem) w ibizie, nie było żadnych przesłanek do montowania OCT więc nie znanie mi są intencje użytkowników z forum TDi.

 

Dodano: 27 gru 2014 - 14:15

Może żeczywiście olej spływa z tej metalowej rury, w dokumentacji jest info że przy zmianie turbo należy wymienić gumową uszczelkę która jest w tej metalowej rurce, muszę sprawdzić czy jest u mnie ta uszczelka w i jakim jest stanie.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odłączyłem ten metalowy przewód, przetarłem, umyłem wszystko (turbinę, katalizator przeowdy) porządnie wodą z ludwikiem :)

Zamontowałem na złączeniu turbo z tym metalowym przewodem gąbkę na opaskę plastkiową i czekam. Póki co nic nie śmierdzi, czekam czy coś kapnie na katalizator, niedługo zmieniam olej w skrzyni i silniku więc popatrzę jeszcze na to.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Po temacie, winna byla uszczelka na zlaczeniu turbo i rury prowadzacej do IC, koszt w Aso 53 pln i ani kropli oleju po wymianie nie kapie.

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6, 5.7 Ludzie :!:

Czytajcie przed wysłaniem to co palce "nastukały" na klawiszach :!:

Poprawcie, wstawcie odpowiednie znaki przestankowe. Zacznijcie nowe zdanie wielką literą :!:

Nikt was nie goni :!: Nie ogłaszaliśmy konkursu wklepywania literek na czas :!: ;)

Trochę szacunku dla czytających. -Prezes

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mógłbyś podać numer tej części, z góry dzięki.

 

Dodano: 20 gru 2016 - 20:50

Dziś zakupiłem oring w serwisie :) z góry dzięki i pozdrawiam :)

Edytowane przez djteo45
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Cześć, u mnie podobny problem.

Oolej zbiera się na spodzie turbo i spływa po przewodach, które doprowadzają olej i kapie na wydech, co powoduje dym.

Myślałem o wymianie tych przewodów ale przeczytałem że pomogła wymiana oringa na rurze do Ic ? 

Możecie podrzucić link do tej części ?

U mnie od dołu wygląda to jak na zdjęciu

IMG_20190810_132048.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok jutro podjadę i dam znać jak zrobię ale nadal mam przekonanie że winne mogą być te 2 przewody olejowe

 

Tak jak przypuszczałem. Wyciek spod dwóch przewodów olejowych.

Uszczelkę nowa kupiłem ale jeszcze nie wymieniłem, póki co dociągnąłem śruby powycierałem przejechałem 1200 km i na razie sucho.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 1 rok później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!