Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problemy ze spryskiwaczem


Ziomal0105

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, jestem nowicjuszem na forum i chciałem serdecznie Wszystkich powitać, Megane posiadam już rok i zaczyna mnie zaskakiwać :-) . Ostatnia niespodzianka jaką mi zrobiła to zabawa w rozwiązywanie zagadek. Próba spryskania tylnej szyby mnie niesamowicie zaskoczyła , przekręcam pokrętełko i co spryskuje mi przednią szybę !!!! :evil: Pomyślałem, że coś źle robie albo to mi się śni ale nie to tylko kapryśna megi. Dla sprawdzenia czy czasem próba przemycia przedniej szyby nie wyłączy radia postanowiłem to sprawdzić ale ku mojemu zdziwieniu przemywanie przodu wraz z reflektorami działa poprawnie. Jeżeli ktoś z Was ma jakieś doświadczenia ze spryskiwaczami proszę o POMOC :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

było na forum, jak to doświadczeni koledzy opisali, problem tkwi w spuchniętych gumkach na zaworku w pompce od spryskiwacza. Ja mam tak samo jak Ty. Radzę sobie doraźnie z tym tak, ze dwa razy szybko pociągam manetką do siebie i wtedy mam już natrysk na przedniej szybie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

od spryskiwania przedniej i tylnej szyby jest jedna pompka umiejscowiona w nadkolu przedniego prawego koła. W pompce jest zaworek, który w zależności o wyboru na manetce trybu spryskiwania przód lub tył blokuje odpowiedni kanał wylotowy z pompki (i to się właśnie zacina). Ja u siebie na początku myślałem, że w manetce mi sie coś blokuje :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w Megane II też?

tak jest, stojąc przed samochodem w lewa części zderzaka troszkę w stronę silnika znajduje się zbiornik na płyn do spryskiwaczy, na dole tego zbiornika wciśnięta jest pompka od spryskiwaczy, by sie do niej dostać trza ściągnąć osłonę pod zderzakiem i silnikiem :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie :-> to co pisze "zdunman" ( Pozdrawiam :-) ) ma jak najbardziej sens dziś mojej megan się odmieniło i co bym nie chciał przemyć to lała wszystkimi otworkami :-) oczywiście bez ciśnienia. Jak tylko zbiore siły i najdzie mnie ochota na zabawe to zdemontuje pompkę i obadam. Zdunman masz jakieś doświadczenie w wymianie tej gumki czy lepiej odrazu pompkęzmienić ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, jeszcze mnie to, aż tak bardzo nie drażni. Ponoć trzeba przyciąć te gumki - użyj szukajki na forum - jest o tym ładny post razem z fotkami. Dodatkowo dołączam plik. Nie pamiętam, czy mam go z tego forum, ale to nie są moje wypociny.

 

Dziękuje bardzo autorowi poniższego manuala naprawy pompki.

 

Poprosze Krzycha, żeby dodał to do działu download.

 

 

Znalazłem, z tego postu jest ta instrukcja.

 

http://megane.com.pl/viewtopic.php?t=387&a...ght=spryskiwacz

pompka_sprysk_megane.zip

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Temat był przerabiany na forum pare miesięcy temu. Były tam też zamieszczone zdjęcia. Ja też go przerabiałem i doswiadczeniem w tej materii podzieliłem się na forum. Jak to już zostało napisane pompka jest jedna. Spryskiwanie przodu lub tyłu realizowane jest przez zmianę kierunku obrotów pompki. Przez zmianę obrotów zmienia zmienia się kierunek przepływu płynu i następuje przesunięcie zaworka, który udrażnia przepływ na przód lub tył. Ten zaworek to kawałek rurki śr.ok. 5mm dł. ok. 10mm. Przez środek przeciągnięty wałek gumowy wystający poza rurkę po ok.1-2mm. Te wystające kawałki gumy po przesunięciu zamykają właściwy kanalik. Jak ta guma spęcznieje pod wpływem środków znajdujących się w płynie i srednica tego wałka gumy poza rurką będzie większa niż średnic zewn. rurki następuje blokada przysuwania zaworku i efekt taki że jest zatkany jeden kierunek, a czasem oba.

Wystarczy taką pompkę wyjąć i delikatnie rozebrać, skrócić (obciąć) wystające z rurki kawałki gumy (tak żeby wystawała z każdej strony po 1mm) i złożyć - pompa jak nowa. Czas jaki na to potrzebowałem to ok. 1.5 godziny, bo robiłem to pierwszy raz.

Koszt w ASO podejrzewam że conajmniej 200zł, za samą pompkę w warsztacie poza ASO spiewali 110zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samo wyciągnięcie pompki i jej założenie to w sumie ok. pół godziny. Resztę czasu zajęło mi jej rozebranie, poznanie zasady działania i złożenie. Nie robiłem tego na czas, a jak to się robi pierwszy raz, to ja się nie spieszę. Rozumię Cię i chyba też zrobiłbym to samo.

Powodzenia!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!