Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Przygasajace swiatla


weko

Rekomendowane odpowiedzi

to nie jest normalny objaw, po to jest zamontowany regulator napięcia na alternatorze (prądnice były kiedyś - ale były za mało wydajne), żeby utrzymywał stałe napięcie na alternatorze. W zależności o pewnych czynników jak i również samego regulatora napięcia, napięcie w pełnym zakresie obrotów, bez względu czy to będzie 750 czy 5000 powinno być w przedziale 13,8 - 14,4V (na niektórych regulatorach jest napisane na jakie napięcie są ustawione).

 

Mogą być odstępstwa od reguły, ze np. regulator ogranicza napięcie do 14,4 dopiero przy większych obrotach, spowodowane to może być, że jest włączonych więcej odbiorników prądu niż jest wyliczona mocwydajność prądowa alternatora takim odbiornikiem jest również akumulator (może być np. nie doładowany, może być stary, lub dużo większej pojemności i alternator nie może go doładować przy niskich obrotach i utrzymać napięcia 14,4 bo jest za duże obciążenie).

 

Powodów może być wiele.

 

Może być również gdzieś kiepska masa i też będą spadki napięcia.

 

Pamiętam, że ten temat przerabiałem w Scorpiaku ojca.

 

Nie wiem czy dobrze przekazałem swoją myśl.

 

Ale generalnie nie jest tak, że napięcie na alternatorze jest uzależnione od obrotów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zanim oddasz do mechanika....

Jeśli masz trochę zapału i chęci oraz masz miernik (np. elektroniczny), kartkę i długopis i drugą osobę, to mógłbyś sprawdzić akumulator - ja przynajmniej obstawiam, że jest (miejmy nadzieje) tylko niedoładowany.

 

Powiedz proszę na początek:

1. Czy auto jest garażowane

2. Czy dużo jeździsz (długie, krótkie trasy? )

3. Ile czasu masz już akumulator (powinna być wypalona, wybita data na nim)

 

A teraz do mierzenia. (odczytuj dane z dokładnością 0,1 jak możesz lub nawet dokładniej)

Rób wszystko bez włączonych dodatkowych odbiorników energii

1. Po nocy lub dłuższym postoju, zmierz napięcie podczas odpalania samochodu (na klemach oczywiście) i zanotuj do jakiego napięcia spada (wykonaj tą czynność ze 3 razy)

 

2. Teraz jak jest zimny uruchom samochód (trochę pewnie będzie na "ssaniu") zmierz napięcie na biegu jałowym, zwiększ obroty np. 2000 i znowu odczytaj napięcie, potem przy 3500 i 4000 (chce sprawdzić czy regulator działa - powinno być cały czas takie samo napięcie)

 

3. Wykonaj punkt drugi z włączonymi światłami

4. Wykonaj punkt drugi z włączonymi światłami i dmuchawą

5. Przedstaw nam wyniki doświadczenia na forum, może coś się uda powiedzieć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej Hej

Dzieki serdeczne za pomoc , widze ze znalazlem sobie juz zajecie na przyszla sobote.

Postaram sie napisac cos , gdy bede bogatszy juz w jakies nowe doswiadczenie.

odp na pyt

1 auto niestety nie jest garazowane (pracuje w nocy wiec auto stoi niedaleko zakladu pracy)

2 trasy sa roznej dlugosci (ale wiekszosc to chyba krotkie dystanse)

3 musze sprawdzic , ja na pewno nie wymienialem :-?

Checi mam , miernika nie ale to najmniejszy problem .(pozostaje zakup)

Dzieki za zainteresowanie

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Zrobilem tak jak bylo napisane wiec przedstawiam wyniki:

 

1.Napiecie na akumulatorze po nocy wynosi :12,30

Uruchamianie przynioslo takie rezultaty :

9,88

10,21

9,99

2.Przy zimnym silniku ok

800 obr = 14,22

2000 obr= 14,27 Bez wlaczonych odbiornikow.

3000 obr= 14,22

 

3.Przy zimnym silniku ok

14,06 Przy wlaczonych swiatlach dlugich

14,00 Przy wlaczonych swiatlach dlugich

13,00 Przy wlaczonych swiatlach dlugich ,halogenach ,

dmuchawie

Ogolnie przy wlaczonych odbiornikach bez zmiany obrotow napiecia spada do 13,30 .

 

Wiec rezultat mowi sam za siebie.

Akumultor jest stosunkowy swiezy 1,5 roku.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Napięcie spoczynkowe jest u Ciebie za małe powinno być minimum 12,5V u Ciebie 12,3V - doładuj akumulator. Ładuję się prądem nie większym niż 10% wartości jego pojemności. Jeśli akumulator np. jest 55Ah to maksymalny prąd ładowania po podłączeniu do prostownika to 5,5A. W czasie jak akumulator będzie sie doładowywał to wtedy prąd ładowania będzie spadał i powinien sie w końcowej fazie ustabilizować w okolicach 1,5 - 2 (A) i dodatkowy warunek (ja go nie przestrzegam) napięcie na zaciskach podczas ładowania powinno być w przedziale 15,6V - 16,8V, a jeśli jest akumulator szczelnie zamknięty to wtedy 13,9V - 14,4 V

 

2. Z tego co ja słyszałem to napięcie na akumulatorze w trakcie rozruchu samochodu nie powinno spadać poniżej 10,5V - w Twoim przypadku może być to skutek jego niedoładowania.

 

3. Napięcia na akumulatorze przy różnym obciążeniu nie odbiegają od normy. Powinny być w granicach 13,9V - 14,4V.

 

Resumując podładowałbym akumulator i powtórzył test.

Z chęcią zobaczyłbym wyniki za kilka dni.

 

Jeśli to nie przyniesie żadnej poprawy w pomiarach, to wtedy podjechałbym do mechanika, albo do jakiegoś większego sklepu gdzie mają akumulatory i sprawdziłbym przyrządem wydajność aku i alternatora. Czasami jest to darmowe, akurat taki sezon....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za pomoc , zobacze co da sie zrobic ale juz na 26 umowilem sie z mechanikiem .

Sprobuje jeszcze podladowac aku i sprawdzic sam , ale czy to nie dziwne ,ze gdy silnik pracuje ladowanie jest az takie niskie ?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W związku z tym, że aku jest nie doładowany (napięcie poniżej 12,5V) jest też swoistym odbiornikiem energii i dlatego to napięcie Ci tak spada.

Zobacz jeszcze stronkę www.akumulator.pl

 

Wrzuć tam wyniki pomiarowe. Sam jestem ciekaw jaka będzie ich ekspertyza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!