Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem z 5 biegiem JC5 107


OSCAR

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Jakieś 3 miesiące temu stanąłem na światłach i już nie ruszyłem. Scholowałem auto do mechanika, który wskazał przyczynę w braku przekazania napędu na skrzynię biegów a jako iż on się nie podejmował jej naprawy kazał skrzynię zabrać do "znachora". Jako iż posiadałem kontakt na dobry punkt gdzie robią skrzynie zawiozłem ją tam, gdzie stwierdzono że wszystkie biegi wchodzą i napęd przekazuje z osi gdzie jest sprzęgło na oś napędową więc jeśli coś rzeczywiście jest nie tak to trzeba rozebrać. Przy mnie rozebraliśmy skrzynię i wszystko wydawało się OK. Jedynie do czego można się było doczepić to naruszone lekko frezy na półosi wychodzącej z układu różnicowego na prawą półoś napędową. Jak się okazało w tulei łączącej skrzynie z półosią prawą tych frezów nie było prawie w ogóle więc wymieniłem tą tuleję (takie coś http://allegro.pl/oryginalna-tuleja-prawej-polosi-laguna-ii-scenic-i2766329776.html) a że skrzynia była rozebrana to dla pewności wymieniono mi tą półoś układu różnicowego, sprawdzono stan zużycia łożysk, założono nowe uszczelniacze i zalano nowym olejem. Po ok. 600km 5 bieg zaczął świszczeć, a po 1200km zablokował się (nie mogłem go wrzucić), problemy były też czasem z wrzucaniem innych biegów i coś chrobotało wewnątrz na luzie. Mechanik od skrzyni dostał auto na lawecie, rozebrał i okazało się iż spalona jest 5 bieg, synchronizator (tu mogę się mylić w nazewnictwie), a łożysko które jest w tych skrzyniach w plastikowej koronce stopiło się. Diagnoza: "niedopatrzenie poprzedniej naprawy bo widocznie łożysko było zużyte". Wymieniono cały 5 bieg oraz łożyska 4 i 5 biegu i zalano nowym olejem.

 

Zrobiłem 450km i znowu to samo czyli po paru kilometrach przejechanych na piątym biegu zaczyna świszczeć coraz głośniej (jak by sie nagrzewał).

Teraz mam 640km od ostatniej naprawy i świszczy od razu lub prawie od razu po wbiciu piątki.

Ktoś coś z tego rozumie?? Mam do zrobienia za 3 tygodnie trasę 1200km (a później powrót) i boję się jechać w takim stanie. Przyda się każda pomocna wskazówka :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za odpowiedź ale to raczej nie olej choć pojade sprawdzić dla pewności. Jak pisałem olej był wymieniany więc na 99% jest tyle ile powinno go być a wszytkie uszczelniacze nowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam

 

Ja miałem podobny problem, gwizdał 5 bieg i jak puściłem nogę z gazu to wyrzucało na luz.

Z biegiem czasu piątka całkiem przestała wchodzić. Wyczytałem wtedy na forum, że luzuje się tryb 5 biegu.

Dostęp do niego jest poprzez klapkę na skrzyni. Nie wiem dokładnie gdzie jest zlokalizowana, gdyż samochód oddałem do mechanika

z instrukcją co trzeba zrobić. Mechanik potwierdził, że poluzowała się śruba dociskająca 5 bieg. Dokręcili ją na kleju i po

problemie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!