Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Tarcie w prawym przednim kole.. Czy to lozysk


Rekomendowane odpowiedzi

Witam poraz kolejny:)

Od dwuch dni slysze w swojej megancedziwne tarcie w przednim kole.. Tylko wtedy gdy jade wolno a najczesciej gdy hamuje.. Jest to odglos takiego szurania.. ocierania sie.. Czy to moze byc lozysko? I ile ono kosztuje powiedzmy wraz z wymiana? (chyba, ze wymiana jest dosyc prosta, to w takim razie prosilbym o instrukcje;) a jezeli sie tego podejme to owdziecze sie fotkami;) )

A i jeszcze jedno, jezeli to lozysko to wymienic nalezy od razu rowniez i w drugim kole, czy nie ma takiej potrzeby??

 

Pozdrawiam:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Predkosc odpowiedzi mnie tu zadziwia momentami;)

Stary ludzie nie mają czasu siedzieć tu cały dzień bo ty akurat masz problem ;-)

Ty wymieniałeś czy poprzedni właściciel ci tak powiedział.

Ja ufam tylko temu co sam zrobiłem - papiery można zdobyć na wszystko :!:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lozyska i tarcze byly wymieniane ok 25tys km temu.. a klocki niecale 10..

Prezes Ksiedzu chyba zaufam;) Na dodatek dobrze mi znanemu;)

 

Marcin....własnie cała Polska zastanawia sie czy wierzyć ksiedzom :mrgreen:

 

Musisz sprawdzić sam. Tarcze możesz sprawdzić skrecając koła i wyczuwając palcami próg na ich górnej krawedzi. Jeżeli jest mocno wyczuwalny, to ksiądz bujał.

Dokładnie mozesz zmierzyc grubosc tarczy srubą mikrometryczną. Nie powinna miec mniej niż 9mm.

Jezeli księżulo lubił ostrą jazde i ostre hamowanie, a przy tym założył oszczedne /tanie/ klocki, to po 10 tyś. mógł je zuzyc i to one teraz "latają" po zacisku i szurają o tarcze.

 

Łożysko możesz sprawdzic następująco. Gdzies na placu, lub wolnej drodze spróbuj pojezdzic robiąc kierownicą nagłe skrety w lewo i prawo/ jazda wężykiem/. Posłuchaj co sie dzieje. Piszesz, że masz szumy w prawym kole. Jeżeli to jest łożysko to przy skrecie w prawo prawe koło jest odciążane i szum powinien maleć, a nawet zanikać. Przy skręcie w lewo odwrotnie....prawe koło jest dociążane i szum powinien wyraznie narastac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Łożysko możesz sprawdzic następująco. Gdzies na placu, lub wolnej drodze spróbuj pojezdzic robiąc kierownicą nagłe skrety w lewo i prawo/ jazda wężykiem/. Posłuchaj co sie dzieje. Piszesz, że masz szumy w prawym kole. Jeżeli to jest łożysko to przy skrecie w prawo prawe koło jest odciążane i szum powinien maleć, a nawet zanikać. Przy skręcie w lewo odwrotnie....prawe koło jest dociążane i szum powinien wyraznie narastac.

 

troszkę namieszałeś koledze...

można to także sprawdzić statycznie opis znajdziesz w temacie głośno w kabinie

http://megane.ruzam.pl/viewtopic.php?t=418

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Łożysko możesz sprawdzic następująco. Gdzies na placu, lub wolnej drodze spróbuj pojezdzic robiąc kierownicą nagłe skrety w lewo i prawo/ jazda wężykiem/. Posłuchaj co sie dzieje. Piszesz, że masz szumy w prawym kole. Jeżeli to jest łożysko to przy skrecie w prawo prawe koło jest odciążane i szum powinien maleć, a nawet zanikać. Przy skręcie w lewo odwrotnie....prawe koło jest dociążane i szum powinien wyraznie narastac.

 

A co w tym zawiłego i skomplikowanego, że zrozumiec trudno? Myślę, że Marcin zrozumiał.

 

".....przednie można sprawdzić czy wyją

podnosisz samochód z jednej strony podkładasz pod koło przednie które stoi na ziemi klocek, zapalasz auto wbijasz 5 bieg jeśli hałasuje to do wymiany łożysko piasty koła które jest podniesione....." / Kopia z Twojego postu./

 

To dopiero jest "prosty" i bezpieczny sposób na sprawdzanie stanu łożysk..... :mrgreen:

Ale cóż.....każdy ma swoje metody.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chodzi mi o to że się pomyliłeś bo przy skręcie w lewo to lewe koła są obciążone itd tylko o to mi chodziło

 

co do mojego sposobu to wiele osób ma obawy ale przecież w skrzyni jest mechanizm różnicowy i będzie się kręcić tylko koło podniesione do góry a kołek pod drugim jest taką asekuracją w razie czego (BHP)

 

spróbuj

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chodzi mi o to że się pomyliłeś bo przy skręcie w lewo to lewe koła są obciążone itd tylko o to mi chodziło

 

Czy aby napewno? Napewno tak dzialają siły odśrodkowe? Wyobraż Sobie, że ostro wchodzisz w prawy zakręt. Jak myślisz, na ktory bok przegina sie auto? :mrgreen: Sprawdz....tylko bardzo ostrożnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

siła odśrodkowa działa przeciwnie, ale tutaj w tym przypadku (wysłuchania uszkodzenia)większą rolę odgrywa siła nacisku i przy skręcie w lewo to lewe koło jest bardziej obciążone i tak samo przy skręcie w prawo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

siła odśrodkowa działa przeciwnie, ale tutaj w tym przypadku (wysłuchania uszkodzenia)większą rolę odgrywa siła nacisku i przy skręcie w lewo to lewe koło jest bardziej obciążone i tak samo przy skręcie w prawo.

 

Miły Kolego. Siła odsrodkowa działa zawsze w tym samym kierunku i zawsze jest to kierunek przeciwny do kierunku skretu. Może występowac tylko z różną siłą zależną od predkosci i kąta skrętu. Przy dużych predkościach i gwałtownym skrecie dochodzi nawet do dachowania samochodu. Chcąc sprawdzic lożyska moim sposobem musisz jechac tzw. "testem łosia" i wtedy sila odsrodkowa tez tak działa. Przykro mi, że nie jest inaczej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Witam - aktualnie przerabiam temat łożyska-jest podejrzenie, że lewe przednie jest do wymiany. Coraz częściej mi wyje i buczy podczas jazdy, szczególnie to narasta przy skrętach kół w lewo (nawet lekkich) i od prędkości 50-60 km/h.

Nie znam się na fizyce, ale na tzw. chłopski rozum sądzę, że np. jak jadę sobie prosto - coś buczy i wyje, potem lekko skręcam koła w lewo i słyszę zdwojone buczenie i wycie :-) to jestem pewien, że to koło lewe a nie prawe ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!