Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Tarcie w prawym przednim kole.. Czy to lozysk


Rekomendowane odpowiedzi

Witam poraz kolejny:)

Od dwuch dni slysze w swojej megancedziwne tarcie w przednim kole.. Tylko wtedy gdy jade wolno a najczesciej gdy hamuje.. Jest to odglos takiego szurania.. ocierania sie.. Czy to moze byc lozysko? I ile ono kosztuje powiedzmy wraz z wymiana? (chyba, ze wymiana jest dosyc prosta, to w takim razie prosilbym o instrukcje;) a jezeli sie tego podejme to owdziecze sie fotkami;) )

A i jeszcze jedno, jezeli to lozysko to wymienic nalezy od razu rowniez i w drugim kole, czy nie ma takiej potrzeby??

 

Pozdrawiam:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Predkosc odpowiedzi mnie tu zadziwia momentami;)

Stary ludzie nie mają czasu siedzieć tu cały dzień bo ty akurat masz problem ;-)

Ty wymieniałeś czy poprzedni właściciel ci tak powiedział.

Ja ufam tylko temu co sam zrobiłem - papiery można zdobyć na wszystko :!:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lozyska i tarcze byly wymieniane ok 25tys km temu.. a klocki niecale 10..

Prezes Ksiedzu chyba zaufam;) Na dodatek dobrze mi znanemu;)

 

Marcin....własnie cała Polska zastanawia sie czy wierzyć ksiedzom :mrgreen:

 

Musisz sprawdzić sam. Tarcze możesz sprawdzić skrecając koła i wyczuwając palcami próg na ich górnej krawedzi. Jeżeli jest mocno wyczuwalny, to ksiądz bujał.

Dokładnie mozesz zmierzyc grubosc tarczy srubą mikrometryczną. Nie powinna miec mniej niż 9mm.

Jezeli księżulo lubił ostrą jazde i ostre hamowanie, a przy tym założył oszczedne /tanie/ klocki, to po 10 tyś. mógł je zuzyc i to one teraz "latają" po zacisku i szurają o tarcze.

 

Łożysko możesz sprawdzic następująco. Gdzies na placu, lub wolnej drodze spróbuj pojezdzic robiąc kierownicą nagłe skrety w lewo i prawo/ jazda wężykiem/. Posłuchaj co sie dzieje. Piszesz, że masz szumy w prawym kole. Jeżeli to jest łożysko to przy skrecie w prawo prawe koło jest odciążane i szum powinien maleć, a nawet zanikać. Przy skręcie w lewo odwrotnie....prawe koło jest dociążane i szum powinien wyraznie narastac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Łożysko możesz sprawdzic następująco. Gdzies na placu, lub wolnej drodze spróbuj pojezdzic robiąc kierownicą nagłe skrety w lewo i prawo/ jazda wężykiem/. Posłuchaj co sie dzieje. Piszesz, że masz szumy w prawym kole. Jeżeli to jest łożysko to przy skrecie w prawo prawe koło jest odciążane i szum powinien maleć, a nawet zanikać. Przy skręcie w lewo odwrotnie....prawe koło jest dociążane i szum powinien wyraznie narastac.

 

troszkę namieszałeś koledze...

można to także sprawdzić statycznie opis znajdziesz w temacie głośno w kabinie

http://megane.ruzam.pl/viewtopic.php?t=418

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Łożysko możesz sprawdzic następująco. Gdzies na placu, lub wolnej drodze spróbuj pojezdzic robiąc kierownicą nagłe skrety w lewo i prawo/ jazda wężykiem/. Posłuchaj co sie dzieje. Piszesz, że masz szumy w prawym kole. Jeżeli to jest łożysko to przy skrecie w prawo prawe koło jest odciążane i szum powinien maleć, a nawet zanikać. Przy skręcie w lewo odwrotnie....prawe koło jest dociążane i szum powinien wyraznie narastac.

 

A co w tym zawiłego i skomplikowanego, że zrozumiec trudno? Myślę, że Marcin zrozumiał.

 

".....przednie można sprawdzić czy wyją

podnosisz samochód z jednej strony podkładasz pod koło przednie które stoi na ziemi klocek, zapalasz auto wbijasz 5 bieg jeśli hałasuje to do wymiany łożysko piasty koła które jest podniesione....." / Kopia z Twojego postu./

 

To dopiero jest "prosty" i bezpieczny sposób na sprawdzanie stanu łożysk..... :mrgreen:

Ale cóż.....każdy ma swoje metody.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chodzi mi o to że się pomyliłeś bo przy skręcie w lewo to lewe koła są obciążone itd tylko o to mi chodziło

 

co do mojego sposobu to wiele osób ma obawy ale przecież w skrzyni jest mechanizm różnicowy i będzie się kręcić tylko koło podniesione do góry a kołek pod drugim jest taką asekuracją w razie czego (BHP)

 

spróbuj

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chodzi mi o to że się pomyliłeś bo przy skręcie w lewo to lewe koła są obciążone itd tylko o to mi chodziło

 

Czy aby napewno? Napewno tak dzialają siły odśrodkowe? Wyobraż Sobie, że ostro wchodzisz w prawy zakręt. Jak myślisz, na ktory bok przegina sie auto? :mrgreen: Sprawdz....tylko bardzo ostrożnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

siła odśrodkowa działa przeciwnie, ale tutaj w tym przypadku (wysłuchania uszkodzenia)większą rolę odgrywa siła nacisku i przy skręcie w lewo to lewe koło jest bardziej obciążone i tak samo przy skręcie w prawo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

siła odśrodkowa działa przeciwnie, ale tutaj w tym przypadku (wysłuchania uszkodzenia)większą rolę odgrywa siła nacisku i przy skręcie w lewo to lewe koło jest bardziej obciążone i tak samo przy skręcie w prawo.

 

Miły Kolego. Siła odsrodkowa działa zawsze w tym samym kierunku i zawsze jest to kierunek przeciwny do kierunku skretu. Może występowac tylko z różną siłą zależną od predkosci i kąta skrętu. Przy dużych predkościach i gwałtownym skrecie dochodzi nawet do dachowania samochodu. Chcąc sprawdzic lożyska moim sposobem musisz jechac tzw. "testem łosia" i wtedy sila odsrodkowa tez tak działa. Przykro mi, że nie jest inaczej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Witam - aktualnie przerabiam temat łożyska-jest podejrzenie, że lewe przednie jest do wymiany. Coraz częściej mi wyje i buczy podczas jazdy, szczególnie to narasta przy skrętach kół w lewo (nawet lekkich) i od prędkości 50-60 km/h.

Nie znam się na fizyce, ale na tzw. chłopski rozum sądzę, że np. jak jadę sobie prosto - coś buczy i wyje, potem lekko skręcam koła w lewo i słyszę zdwojone buczenie i wycie :-) to jestem pewien, że to koło lewe a nie prawe ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!