Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Szarpanie - elektryka w Megane 1.4 8V 96r


QRA

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Mam Megane 1.4 75KM z 1996r. W autku dwa tygodnie temu został wymieniony parownik na nowy, przewody zapłonowe na nowe NGK, świece NGK i kopułka zapłonowa (to brązowe po prawej stronie do czego podłączam przewody zapłonowe). Do tego przed regulacją gazu został wyregulowany luz na zaworach wedle wskazań serwisowych. Sprawdzone zostało także ciśnienie w cylindrach i jest bardzo dobre. po tych wszystkich zabiegach przejechałem tysiąc kilometrów i coś się stało, a mianowicie auto zaczęło mocno szarpać podczas przyśpieszania na ciepłym silniku i do 3 tyś. obrotów dalej zbiera się doskonale. W aucie nie brakuje mocy jednak szarpanie jest tak mocne że nie da się jechać. Po wizycie u gazownika powiedział mi, że to coś nie związanego z gazem i doradził wymianę cewki, więc pojechałem na pobliski szrot i wsadziłem inną cewkę (u mnie jest ona marki MOTOROLA) lecz niestety to nie pomogło i nadal szarpie. Nie wiem już kompletnie co robić i serdecznie proszę o pomoc, czytałem wiele podobnych tematów na forum jednakże żaden nie odnosi się dokładnie do mojego przypadku. Dzisiaj jeszcze odkryłem, że jak zgaszę w aucie światła to obroty na biegu jałowym wzrastają, gdy wyłączyłem jeszcze radio i nawiew to jeszcze bardziej wzrosły, a autko minimalnie mniej zaczęło przerywać. Ogólnie autko zbierało się bardzo dobrze i nie było żadnych szarpań i przygód. Spalanie 7.5/100. Minimalne falowanie obrotów na biegu jałowym.

Jeszcze raz bardzo proszę o pomoc ponieważ jutro mam wolne i chciałbym to naprawić. Z góry wszystkim dziękuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zacznijmy od tego, szarpane wystepuje na benzynie czy gazie? Druga sprawa po prawej stronie masz rozrzad a nie kopułke. Nastepna to cewka jest simensa (oryginalna). Moze sprecyzuj troche swoje zapytanie. Przechodzac do ewentualnych napraw do sprawdzenia jest masa silnika i akumulatora.

 

 

BYMOTORAZRMAXXHD

Edytowane przez Merkaba
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź i przeczyść (dokręć) przyłącza masowe na silniku i przewód masowy (plecionkę) przymocowaną do karoserii. Następnie przeczyść klemy wraz z przyłączonymi do nich przewodami. Proponuję również sprawdzić ładowanie akumulatora. Objawy, które opisałeś (wzrastanie obrotów) wskazują na kończący się alternator (efekt taki dają również zanieczyszczone lub niedokręcone klemy).

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem dzisiaj dokładnie wszystko to co opisałeś ,,Kreciq" + wyczyściłem kostki i posprawdzałem połączenia kabli w skrzynce przekaźników jak i przy akumulatorze, jednakże problem nadal istnieje. Niestety popsuł mi się miernik i nie mogłem zmierzyć napięcia na alternatorze, jednak z drugiej strony co ma alternator do iskry? Wydaje mi się że napięcie do świec nie idzie z alternatora. Po 2 gdyby alternator padł lub dawałby mniejsze napięcie to chyba akumulator byłby nie doładowany, a autko kręci jak szalone więc akumulator jest doładowywany. I tu pojawia się magiczne pytanie czy awaria alternatora może powodować moją usterkę? Jeżeli tak to dlaczego tylko na ciepłym silniku, a nie od razu po rozruchu?

 

O i jeszcze jedna kwestia, rozebrałem kopułkę i tam zauważyłem dziwne ślady na stykach. Zjechałem je papierem ściernym jak i styk na palcu na którym był osad, ale to nie pomogło. Gdy autko jest zimne czyli przez pierwsze 5 km to śmiga niczym ferrari, ale gdy tylko złapie temp. to tak szarpie że aż kręgosłup boli.... Sprawdzałem jeszcze czy w nocy nie widać żadnych promieni prądu czy też światła pod maską, jednak ani na biegu jałowym ani po przy gazowaniu nic nie zabłysnęło.

Nie mam już sił i kompletnie nie wiem co robić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem takie szarpanie w escorcie wymieniłem wszystko (świece, kable, cewki, filtry 300 zł) i nic nie pomogło. Z racji tego ze potrzebowałem sprawne auto musiałem sprzedać go później od kupującego dowiedziałem się ze wystarczyło wymienić sterownik silnika (300 zł) i autko odżyło. Z twojego opisu wygląda na to samo,choć nie dam sobie ręki uciąć ze to to

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarób tak podejdź wieczorem do auta odpal go, podnieś mache i zobacz co się będzie działo.

Może tylko któryś z przewodów lub świec ma przebicie będzie się to objawiało skakającymi iskrami po silniku i kablach.

Przewód cewka kopułka też był wymieniany?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

spryskałem przewody obficie wodą, cewkę i kopułkę jednak nie widać żadnego iskrzenia, nawet po dodaniu gazu i wkręceniu silnika na wyższe obroty. Wymieniłem jeszcze dzisiaj palec rozdzielacza kopułki na nowy, ale i to nie pomogło (stary był wytarty).

Edytowane przez QRA
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  Cytat
co ma alternator do iskry? Wydaje mi się że napięcie do świec nie idzie z alternatora. Po 2 gdyby alternator padł lub dawałby mniejsze napięcie to chyba akumulator byłby nie doładowany, a autko kręci jak szalone więc akumulator jest doładowywany

Alternator produkuje iskrę. Alternator produkuje prąd do wszystkiego w aucie, co pobiera prąd. Jak pobór prądu jest większy, niż jest w stanie wyprodukować altek, dopiero wtedy wkracza do akcji akumulator, który uzupełnia braki alternatora.

Alternator nie działa tylko i wyłącznie na zasadzie działa-nie działa. Jak szczotki lub komutator jest na wykończeniu, nie jest on w stanie przenieść do instalacji odpowiednio dużo prądu. Jak nie zużywasz więcej prądu, niż aktualnie produkuje alternator, to akumulator będzie doładowywany prawidłowo i możesz nawet nie wiedzieć o padającym alternatorze. Dlatego powinieneś sprawdzić ładowanie.

Nie zrozum mnie źle. Alternator absolutnie nie ponosi odpowiedzialności za szarpanie auta. Ustosunkowałem się do drugiej części Twojej wypowiedzi (tej o rosnących obrotach).

Co mogę jeszcze doradzić, to reset komputera, poprzez odłączenie klemy minus na kilka minut i przejechanie kilku km tylko na benzynie (przynajmniej rozgrzania silnika do momentu występowania anomalii i sprawdzenie, czy nadal występuje).

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wielkie dzięki. jutro wyciągam alternator z auta i jadę go oddać do regeneracji ponieważ spada na nim napięcie po włączeniu np. świateł (10V). Przy normalnym działaniu jest max 11,8V.

Napisze po regeneracji jaki efekt.

 

Dodano: 01 gru 2012 - 20:10

no i niestety regeneracja alternatora nie pomogła a nawet jest jeszcze gorzej i auto jeszcze bardziej szarpie. Jedyna różnica jest taka że mocniej świecą światła i nie spadają obroty silnika po włączeniu świateł....

Macie jeszcze jakieś pomysły? Bo ja już kompletnie mam dość! ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  Cytat
regeneracja alternatora nie pomogła (...) i auto jeszcze bardziej szarpie

Pisałem wyżej, że alternator nie ma na to wpływu.

Sprawdzałeś, czy komputer silnika nie jest zamoczony ? Przeczyść również w nim piny (styki), zrób to również we wtyczce. Jeżeli nie pomoże, skłaniam się do opinii kolegi paska o możliwym uszkodzeniu komputera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nadal twierdze że problem tkwi tylko i wyłącznie w masie silnika i/lub akumulatora...

Albo jedź w końcu do konkretnego magika który ogarnia tematy elektryczne a nie wywalasz kasę w błoto.

Edytowane przez Merkaba
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  Cytat
twierdze że problem tkwi tylko i wyłącznie w masie silnika i/lub akumulatora...

Twierdziłem to w pierwszej mojej wypowiedzi w tym temacie. Ale jeżeli kolega QRA w kontynuacji pisze, że już to sprawdził, nie drążę tego dalej...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!