Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Zużycie paliwa


shimon82

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Opiszę historię choroby od początku.

1. Zaczęło się się od falujących obrotów na biegu jałowym i znacznym wzroście zużycia paliwa przy temperaturach wrześniowych - a więc nie ma mowy o mrozie. Problem rozwiązałem przez wymianę uszczelek przepustnicy, czyszczenie tejże oraz uszczelnienie kolektora dolotowego. Falowanie ustało.

2. Pozostał nadal problem większego zużycia paliwa (obecnie pali 10 l / 100 km) i dodatkowo pojawił się problem spadku mocy przy zimnym silniku. Właściwie to pojawiło się coś w stylu zjawiska podobnego do turbodziury w silnikach doładowanych.

3. Nie wiem czy wkręciłem sobie jakiś film ale mam wrażenie że samochód chleje najwięcej paliwa w sytuacji gdy zostanie rano uruchomiony, przejedzie kilometr lub dwa, krótki postój na zgaszonym silniku i ponowne odpalenie. Wskazówka poziomu paliwa jest już zauważalnie niżej niż przed chwilą. What the f***?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W trasie tez tyle pali? moja w mieście tyle samo,co twoja ale w trasie już mniej ok 8. tez na zimnym jest mułowata czasem. wlasnie jestem w trakcie diagnozowania innej usterki,

ale możliwe, że tez ze spalanim ma to związek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W mieście 9,5.

Latem w trasie spalił mi 6,4 l.

We wrześniu, jak nastały chłodne dni spalanie skoczyło do ok. 10l

 

Z kolei spadek mocy pojawił się po resecie kompa, który wykonałem podczas naprawy szczelności przepustnicy.

 

Co do zużycia paliwa przy rozruchu stwierdzam, że nie jest to moja fanaberia tylko fakt. Strzałka po uruchomieniu, zatrzymaniu i ponownym uruchomieniu zmieniła swoje położenie o dwukrotność swojej grubości. To tak jakby samochód wychlał ponad litr paliwa na start!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wlasnie jestem w trakcie diagnozowania innej usterki,

ale możliwe, że tez ze spalanim ma to związek

Ma,ma..jak najbardziej...8l to za dużo w trasie,tyle to palił mi Passat kombi 1.8, u Ciebie 6,5 chyba powinno być.

Automatyka została wymyślona dla kierowców którzy chca tylko wsiąść,przekręcić kluczyk i jechać. Gdyby nie ,,ekologia'',katalizatory,DPF-y i inne ustrojstwa to przy dzisiejszej technice można by uzyskać wynik 3,5-4l/100km przy silnikach 1,2 o mocy 100KM.

Edytowane przez tom2125
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do zużycia paliwa przy rozruchu stwierdzam, że nie jest to moja fanaberia tylko fakt. Strzałka po uruchomieniu, zatrzymaniu i ponownym uruchomieniu zmieniła swoje położenie o dwukrotność swojej grubości. To tak jakby samochód wychlał ponad litr paliwa na start!!!

Kolego tak się nie sprawdza zużycia paliwa. Wystarczy jak pływak stanie w innej pozycji i strzałka inaczej pokaże. I aby silnik spalił litr paliwa potrzebuje czasu a dokładniej około 60 minut.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie będę więcej przedrzeźniał przedmówcy ;)

Ok, przyjmuję tę argumentację. Ale żeby nie było wątpliwości spalanie sprawdziłem, również poprzez zalanie baku do fula przejechaniu ponad 100 km w cyklu miejskim i ponownym zalaniu przy tym samym dystrybutorze do pierwszego "odbicia". Wynik - auto chleje prawie 10 l. To z pewnością zbyt dużo.

Zamierzam wybrać się do mechaniora, który podepnie auto pod komputer i może czegoś się dowie. Ja podpiąłem się ELM237 i przeskanowałem auto scan masterem. Niestety wyświetlane wyniki dotyczą tylko braku błędów. Cała reszta to "brak danych".

Mam nadzieję, że mechanik ma odpowiedni interface do kompletnego skanu...

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.13 - cytowanie

P_r_z_e_m_o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też miałem ten problem, ale odkąd tankuję benzynę i gaz w Niemczech, auto pali mi 6 l/100 km na trasie i ok. 8 l/100 km w mieście. Gazu wchodzi mi do zbiornika 2 l mniej, niż w Polsce, a przejeżdżam na tym 20 km więcej...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja w porywach osiąga 5,8 ale przewaznie 5,3 przy jeździe przepisowej na trasie..tylko,że ja jestem eksperymentatorem i do wszystkich swoich 9 autek aplikowałem wynalazki wszelakie do oleju,paliwa,itp..nie zaszkodziło,kilka z nich jeździ do dziś ;)

 

Dodano: 01 gru 2012 - 17:25

Gazu 100-130 km/h, pali mi 7,5 l/100 km.

To dobry wynik..bardzo dobry powiem
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten wynik osiągam z trzema osobami na pokładzie (+ja, jako kierowca). Jeżeli jedzie nas pięcioro, Megi wciąga 8l /100 km. Jak jadę sam, zadowoli się 6,8-7 l/ 100km. Nie mówiąc już o tym, że auto pracuje jakby miało więcej mocy, niż ma faktycznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, zwykłe 3 Ohm, dysze 1,7 mm. Ale robiłem od nowa nawierty w kolektorze (ściągałem go i wierciłem). Dysze są teraz skierowane do silnika pod kątem ok. 30-40o i myślę, że to ma największy wpływ na spalanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!