Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Lampy przód - brak świateł drogowych


Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie, mam ten problem odkąd kupiłem Megankę, mianowicie chodzi o to, że nie działają światła drogowe(długie) chociaż kontrolki się świecą albo obie, albo tylko do długich, chociaż zawsze świecą się tylko światła mijania. Odkryłem dziś, że w oryginale była jedna żarówka H4 do świateł drogowych i mijania, a w moim aucie lampy wymieniał poprzedni właściciel, bo jak się niedawno okazało auto było praktycznie skasowane. W tych lampach mam żarówki H1 i H7 zamiast jednej H4. Zmieniał ktoś z was może lampy z jedno na dwużarówkowe? Nie mam pojęcia jak to poprzełączać, żeby mieć drogowe. Proszę o pomoc, bo za miesiąc przegląd. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj

 

Nie ma co tu przełączać.Cała różnica jest w kostkach przy lampach.Pojedyncza kostka do żarówek H7 lub H1 ma tylko dwa kabelki czyli masę i prądowy.Koska do żarówki H4 ma trzy czyli mijania drogowe i masę.To jest cała różnica między nimi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I zapewne jeden dodatkowy bezpiecznik nad lewym kolanem.

Lampy dwukomorowe były w 1 modelach qpetek ph I. Potem wstawiano już jednokomorowe na H4, a w miejscu tego bezpiecznika wstawiano plastikową zworkę imitującą bezpiecznik.. (jest to opisane w zestawieniu bezpieczników, Sam Naprawiam WKŁ)

By wymienić jednokomorowe na podwójne należało zmienić reflektory, przełączyć kostki przy żarówkach i ten bezpiecznik wstawić. można nawet na probe wstawić brakujący bezpiecznik przy jednokomorowych H4, to przy przełączeniu na drogowe włókno światła mijania nie zgaśnie. Niestety jest to niewłaściwe rozwiazanie, gdyż żarówka i reflektor może tego na dłuższą metę nie wytrzymać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko jeszcze raz od początku.

W samochodzie na pewno są nie oryginalne lampy, nie wiem jakie były w oryginale, jedno czy dwu komorowe, ale w chwili kupna nie działały lampy drogowe, sprzedający stwierdził, że to wyłącznik zespolony jest rąbnięty. Załatwiłem na próbę inny sprawny, efektu nie było żadnego.

Po włączeniu świateł mijania, świecą światłą mijania i kontrolka świateł drogowych, po włączeniu świateł drogowych, świecą tylko światła mijania oraz kontrolki świateł mijania i drogowych. Sprawdziłem bezpieczniki i w miejscu gdzie powinna być zworka (tak też było opisane na klapce bezpieczników) był bezpiecznik, na próbę go wyjąłem i po włączeniu świateł mijania, chcąc włączyć światła drogowe, gasły światła mijania (drogowe nadal nie świeciły).

Teraz nasuwa mi się pytanie, czy są różnice między wtyczką podłączaną do reflektora jedno komorowego, a dwukomorowego (czy kabelki są podłączone pod te same piny), oraz czy sam włącznik zespolony może być inny przy różnych typach reflektorów.

Edytowane przez eddie19
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to już chyba kumam.

Wiec tak: po wyciągnięciu bezpiecznika z zaznaczonego miejsca, światła zachowują się prawidłowo, gdyż gasną po przełączeniu na drugi rodzaj.. Ten bezpiecznik jest tam po to, by nie gasły mijania po przełączeniu na drogowe. Niestety te drugie się nie zapalają, niezależnie czy bezpiecznik zwierajacy jest wstawiony czy też nie. Moim zdaniem musisz odszukać czy jest podłączone zasilanie do tych żarówek od drogowych. Jak wyglądają te dwa pojedyncze bezpieczniki od drogowych?? Sprawdzałeś je??

Czy były inne kostki niestety nie wiem, jednakże na to by wskazywało skoro były kostki do H4, a teraz masz to rozbite na 2 żarówki (4 w obydwu lampach)

W oryginalnych dwukomorowych powinny być albo dwie kostki od razu na przewodach, albo jedna wspólna do reflektora, a już w nim przygotowane dwie kostki na dwie żarówki, tak jak to obecnie jest w megankach II Tu by oryginalną wiązke trzeba było widzieć...

Po włączeniu świateł mijania, świecą światłą mijania i kontrolka świateł drogowych, po włączeniu świateł drogowych, świecą tylko światła mijania oraz kontrolki świateł mijania i drogowych.

Tu mnie zastanawia czy światła mijania świecą od razu po przekręceniu pierścienia na manetce, czy dopiero jak dodatkowo manetkę podciągniesz.

Pytam czy czasami nie są światła odwrotnie podłączone, mijania do drogowych i drogowe do mijania. Trochę z tymi kontrolkami jest to pomieszane.

Tu mam jeszcze jedną niewiadomą, jak w oryginale przy dwukomorowych te kontrolki świeciły. Wiem że za licznikiem na ścieżkach, jest pomiędzy ścieżką drogowych i mijania dioda, która powinna tych kontrolek i odpowiedniego ich włączania pilnować.

Chyba najlepiej będzie udać się z tą łamigłówką do kumatego elektryka, który wie gdzie i czego szukać.

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Światła mijania (i kontrolka drogowych) świecą po przekręceniu pierścienia, po pociągnięciu włącznika zaświeca się dodatkowo kontrolka świateł mijania. Elektryk byłby chyba najlepszym rozwiązaniem, ale mam obawy czy nie będzie chciał zainkasować za diagnozę, a ostatecznie powie by wymienić lampy na oryginalne, co zresztą sam bym zrobił gdyby nie koszty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym układzie jaki masz obecnie sama wymiana lamp i tak nie pomoże, będziesz miał to samo ale na żarówkach H4. Od wymiany elementów te problemy przecież nie znikną skoro coś w instalacji jest skopane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 20 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
        • Zwycięzca
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!