Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Ogrzewanie tynej szyby


Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Mam problem zogrzewaniem tylnej szyby, a dokładnie części gdzie jest trzecie światło stop. Po prostu nie dochodzi tam napięcie. Reszta działa jak trzeba (naprawiłem lakierem przewodzącym).

Ma ktoś pomysł jak temu zaradzić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro nie dochodzi to nadal musi być przerwa w ścieżkach. I to tych, które nie grzeją.

Jeśli jest ich kilka bok siebie to popatrz na boczne doprowadzające ścieżki, przed pierwsza niegrzejącą od strony złączy z przewodami. Najlepiej to widać jak patrzysz z pod klapy, przez przysłonę (kawałek kartonu, wystarczy wieczko z pudełka po butach) ze szczeliną szerokości ścieżek, a z zewnątrz oświetlasz to miejsce mocnym światłem.

Przy mikro przerwie może być i lupa przydatna.

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystkie "nitki" grzeją, oprócz tej gdzie jest trzecie światło stop. Główna linia zasilająca wszystkie jest ukryta pod blachą klapy (jest w tym miejscu przyklejona szyba do blachy) i nie mam do niej dostępu. Nitki wychodzą bezpośrednio z pod blachy, tylko tym gdzie jest złącze na kabel jest kawałek głównej lini, reszta jest schowana pod blachą

Edytowane przez T.Boy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedyne rozwiązanie bez wycinania szyby, to równolegle do blachy dorysować dwie ścieżki do tej ostatniej, niegrzejącej. Po prostu zdublować to co jest schowane pod blachą, a prawdopodobnie jest przerwane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Rysowć" mam lakierem przewodzącym?

no wiadomo..

Co do sposobów, to lepiej wygląda i także będzie grzało te boczne części szyby jak wykonasz drugi sposób. Jednak w tym wypadku ostatnia ścieżka będzie końcówki miała obciążone podwójną rezystancją, warto by choć miejscowo tą ścieżkę poszerzyć do głównych bocznych linii.

Przy pierwszym sposobie ta rezystancja będzie mniejsza ale w punktach przyłączenia do ostatniej grzejącej będzie już mniejszy prąd, więc to wokół trzeciego stopu będzie grzało trochę wolniej.

 

Jeśli wybierzesz opcję zieloną to podłącz tak jak dorysowałem:

post-2372-0-43731500-1354820340_thumb.jpg

Chodzi o to, by całkowita długość ramki wokół lampy i dorysowanych skosów była zbliżona do długości jaka jest pomiędzy miejscami łączenia na ostatniej ścieżce.

Pąd to LEŃ i płynie tam gdzie ma łatwiej, wiec trzeba dać mu do wyboru dwie drogi o zbliżonej długości i rezystancji, by popłynął obiema. Będzie grzało słabiej, jednak 15 minut czasu jaki jest automatycznie przewidziany do samoczynnego wyłączenia ogrzewania szyby powinien wystarczyć by ją odparować czy rozmrozić.

Wiesz jak najlepiej takie równe proste namalować???

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślałem że wykorzystam przewód zamist rysować nitki. A tu pech

Dlatego zdecydowałem się na sposób drugi. Podejrzewam że tak jest to zrobione fabrycznie

Edytowane przez T.Boy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz taśmę samoprzylepną papierową???

Naklej 2 kawałki równolegle do siebie w odstępie szerokości ścieżki, od połączenia na ostatniej grzejącej do miejsca w okolicach ramki. Malujesz szkło pomiędzy nimi bez potrzeby zwracania uwagi czy jest prosto. Teraz należałoby sprawdzić czy lepiej taśmę zerwać jeszcze przed całkowitym wyschnięciem lakieru, czy dopiero jak wyschnie ale najpierw nożykiem do tapet naciąć na styku lakieru i taśm. W drugim przypadku możesz przy pomocy tych samych taśm nałożyć kilka warstw lakieru.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lepiej zerwać przed wyschnięciem lakieru bo póżniej taśma odchodzi z lakierem.

Jak naprawiałem niegrzejące nitki to stosowałem zwykłą wąską taśmę malarską. Aby nałożyć drugą warstwę trzeba drugi raz kleić taśmę.

Teraz tylko muszę jutro kupić lakier i spróbować. Najgorsze że nie mam garażu, a na dworze zimno :mrgreen: .

Edytowane przez T.Boy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Procedurę naprawy znam. Nie wiedziałem tylko jaki będzie najlepszy sposób na naprawę ogrzewania tego światła. Ale od tego chyba jest to forum, aby się kogoś poradzić. Może ktoś ten temat już przerabiał? W końcu co kilka głów to nie jedna :mrgreen:

 

Dodano: 07 gru 2012 - 18:05

Dzisiaj byłem u znajomego elektryka (nie chciał się podjąć tego zrobić bo "dużo roboty, mało pieniędzy"), który stwierdził że namalowana lakierem tak długa ścieżka, może się nie sprawdzić. Lepiej było by podać przewody elektryczne od kostek zasilających szybę do końcówek nitki ogrzewania światła.

Skusiłem się na pomoc elektryka bo na dworze mróz, a garażu brak. I tak żaden nie chciał się tego podjąć, nawet w serwisie wymiany szyb mi odmówili.

Ciekaw jestem jak przymocować przewód do nitki ogrzewania. Lakier można lutować tak jak orginał?

Edytowane przez T.Boy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedynie klej przewodzący, punktowe podgrzanie szyby w celu lutowania, tym bardziej w mrozy spowoduje, że będziesz miał nową szybę z grzejącymi nitkami.... Tylko te koszty.....

Dziwi mnie podejście tego elektryka i propozycja podpięcia przewodów pod tak krótką nitkę wokół lampy....

To tak jakbyś pod akumulator 12V podłączył równolegle kilka żarówek na 12V i jedną na 3V.

Wyobrażasz sobie co się z tą ostatnią stanie???

Po to właśnie w niektórych szybach sa krótsze nitki, przykładowo pod miejscem gdzie spoczywa wycieraczka, namalowane zygzakiem, by jej całkowita długość, a co za tym idzie- rezystancja odpowiadała tym poziomym na reszcie szyby.

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!