Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Ogrzewanie tynej szyby


Rekomendowane odpowiedzi

Nie wiem jaki masz lakier ale w opisach tych, które w Allegro są sprzedawane jest info, że lakier posiada taką samą przewodność i rezystancję jak fabrycznie nanoszone ścieżki grzejne.

Możesz też zostawić jak jest i się z takim stanem pogodzić. Trzeci stop nawet przez zamarzniętą szybę będzie widoczny, a Tobie to miejsce nie jest potrzebne do obserwacji drogi z tyłu, skoro reszta szyby grzeje. Jak pozwolisz by grzanie samo się wyłączyło to i ten kawałek przy lampie zapewne będzie odparowany czy odszroniony, przez nagrzanie szkła od pozostałych ścieżek.

Przy obecnej pogodzie też bym się tego nie podejmował bez ogrzewanego garażu. Wiosną będzie cieplej.... a zimą sprawdzisz czy to przeszkadza jak jest teraz.

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lakier mam PULSAR.

Właśnie cała szyba się nagrzewa i po wyłączeniu ogrzewania stop zostaje nierozgrzany. Przeszkadzać mi to specjalnie nie przeszkadza ale denerwuje bo resztę nitek udało mi się naprawić a ta jedna się buntuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jesienią też naprawiałem pięć "nitek" Pulsarem. Oklejałem miejsca naprawy zwykłą taśmą biurową (nie papierową) i odklejałem ją po wyschnięciu lakieru - nie odchodził (ale było ciepło).

Niektóre przerwy były minimalne, szukałem ich pod światło i z lupą, a dojście do dolnych w sedanie wymaga niemałych akrobacji. :mrgreen: W jednym przypadku za nic nie mogłem znaleźć przerwy i pamiętam, że pomogłem sobie miernikiem elektronicznym. Ustawiłem na pomiar rezystancji i jedną końcówkę trzymałem przy początku badanej ścieżki, a drugą od niej oddalałem po kilka cm - opór powoli się zwiększał i w pewnym momencie wzrastał bardzo gwałtownie, bo minąłem przerwę i prąd musiał przejść między końcówkami miernika "dookoła" przez sąsiednie "nitki". W ten sposób określiłem dość dokładnie miejsce przerwania, a potem z pomocą lupy (i pod światło) ostatecznie.

Zauważyłem też, że miejsca naprawiane nagrzewają się znacznie szybciej i mocniej niż oryginalna ścieżka.

Edytowane przez Kambol
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jesienią też naprawiałem pięć "nitek" Pulsarem

Zauważyłem też, że miejsca naprawiane nagrzewają się znacznie szybciej i mocniej niż oryginalna ścieżka.

Nie wiem czy w tym przypadku (pod tą nazwą) ale są dwa rodzaje lakierów przewodzących, jedne bez rezystancji do naprawy ścieżek na płytkach drukowanych, taśmach foliowych i drugie do szyb samochodowych gdzie prąd przechodzi z oporami. Jeśli zastosowałeś ten pierwszy rodzaj, to może takie punktowe przegrzewanie nastąpić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to już masz odpowiedź. Jak coś może być i do płytek gdzie jest potrzebny idealny styk i przewodność, bez oporów zakłócających pracę układów i do ścieżek grzejnych, gdzie każdy milimetr ma swoja rezystancję i z tego tytułu podgrzewa szybę..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja już lakieru zdrapywał nie będę. :mrgreen: A taka wiedza przyda się pewnie innym.

Swoją drogą ww. Pulsar jest najpopularniejszym i często w sklepach elektronicznych, czy motoryzacyjnych jedynym dostępnym lakierem do naprawy ogrzewania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!