Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

1,9 dci Brak mocy, Palący się Serwis + Stop oraz nie pali


Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie forumowiczów. Mieszkam w Anglii i ostatnio skłoniłem do zakupu Megane Scenic 2002 rocznik 1,9dci. Powodem sprzedaży był problem z zaworem ciśnienia doładowania. Silnik sporadycznie tracił moc nie wkręcał się powyżej 3tyś obrotów ogólnie nie chciał jechac. Na początku po zakupie było wszystko dobrze samochód pojeździł kilka dni po czym stało mu się to co opisywał poprzedni właściciel. Dodam, iż w czasie jazdy zapalała się kontrolka świec żarowych i gasła. Przeglądałem już wiele tematów na ten temat i doszedłem do wniosku, iż przyczyną tego mógłby być czujnik ciśnienia doładowania. Jedno co mnie zaciekawiło jest to, iż do zaworu ciśnienia doładowania dwa wężyki jeden które wchodzą do zaworu są zdjęte i zapętlone razem. Nie wiem dlaczego tak jest i jak to działa na jakiej zasadzie. Niestety nie mam nigdzie w pobliżu ASO Reanault a mechanicy miejscowi potrafili zdiagnozować problem jedynie na podstawie błędów i za przyczynę podając zawór ciśnienia doładowania, lecz czy ktoś miał kiedyś problem z zaworem czy to sprawa czujnika?

 

Drugi mój problem pojawił się nieco później. Kilka dni po objawieniu się spadku mocy samochód nie palił. Dodatkowo zapaliła się kontrolka stop na desce rozdzielczej i kaplica, kręci kręci zapala się czasami na 2 sekundy i gaśnie. Zastanawia mnie czy nie jest to sprawa tych błędów i czy samo mechaniczne nawet doprowadzenie do porządku mojego scenica da efekt bez kasowania błędów (nie mogę w pobliżu znajeźć nikogo kto by to mi zaoferował ;( ) Zastanawiam się czy zamawiać czujnik wymieniać go, lecz przed tym chciałbym odpalić moją renówkę. Czy miał ktoś podobny przypadek, jeśli tak to może sugestie co pomogło i jak temu zaradzić byłbym bardzo wdzięczny. Mimo wielu podobnych tematów nie znalazłem odpowiedzi a stoję w martwym punkcie.

 

Pozdrawiam seter.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymiana elektrozaworu na inny, sprawny powinna pomóc. Ja tez miałem ten zawór uszkodzony, auto traciło moc przy ok 120km/h, czasami pod obciążeniem trochę wczesniej. Połączenie tych wężyków razem miałem jako tymczasowa prowizorka, wymieniłem zawór na taki sam i problem zniknął. Komputer nie pokazywał tego błędu. Kupiłem elektrozawór od laguny (ten sam numer oryginału) za 40zł.

 

Drugi problem, sprawdź czy paliwo dochodzi do filtra paliwa. Po przekręceniu kluczyka na zapłon, powinno byc słychać pompkę paliwa. Jak nic nie "buczy/brzęcz" przed przednim pasażerem tzn że pompka nie działa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie. Dziękuję za odpowiedź. Dzisiaj udało mi się odpalić Scenica przy pomocy liny, tak jak przypuszczałem kontrolki które wcześniej występowały zgasły, a została tylko kontrolka świec żarowych. Potem odpalał już normalnie co mnie niejako uspokoiło. Jednak pozostał problem braku mocy i tu właśnie nadal zastanawiam się nad wymianą czujnika lub zaworu ciśnienia doładowania. Dwa wężyki dochodzace do zaworu nie zależnie od tego czy są doprowadzone do zaworu czy spięte razem autko nie wkręca się na obroty 2500max i nic więcej. Nie chciałbym niepotrzebnie wydawać dwa razy pienięzdy na czujnik potem na zawór, a może to jeszcze inna przyczyna? Niestety nie mam nikogo kto by mi pożyczył na podmianę do sprawdzenia i chciałbym tak mniej więcej ustalić co i jak. Jeśli nie otrzymam odpowiedzi wymienię najprawdopobniej oba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!