Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

odpalanie ciepłego silnika


rfk

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, moja megane dziwnie się zachowuje. Gdy silnik jest zimny, zapala na strzała, natomiast gdy się zagrzeje to już nie jest tak dobrze... Musze go długo kręcić, niekiedy nawet wduszać pedał gazu... Mam instalacje LPG, ale odpalam zawsze na benzynie. Silnik to 1.6 1996 r.

Dodam, że mam wyregulowane zawory, wymienione świece, olej.

Edytowane przez rfk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zimny, zapala na strzała, natomiast gdy się zagrzeje to już nie jest tak dobrze... Musze go długo kręcić, niekiedy nawet wduszać pedał gazu

To raczej nie czujnik wału.Wątpliwe żeby po nagrzaniu tracił swoje właściwości wytwarzania impulsów. Piszesz,że musisz wcisnąć gaz czyli dostarczyć więcej powietrza żeby mieszanka stała się zapalna...czyli..za dużo paliwa w stosunku do powietrza.Jeżeli spalanie masz większe niż średnie katalogowe szukałbym przyczyny w czujniku temperatury. Zaniża być może temp. silnika i podaje wtedy za dużo Pb przy ciepłym. Być może też LPG Ci puszcza,albo gasisz na gazie i część jego zostaje przez pewien czas w kolektorze ssącym. Wtedy odpalając na Pb dostaje dodatkowo resztki gazu i robi się bogato,stąd konieczność uchylenia przepustnicy żeby,,dobrać'' powietrza.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wystarczy jedynie go wyczyścić by pozbyć się problemu.

Nie bardzo,gdyby problemem było zabrudzenie to zimny też by nie odpalał i to ,,od strzała''. Błoto,kurz,nie mają na czujnik wału takiego wpływu.Musiałby byc oblepiony opiłkami metalu żeby zafałszować wytwarzanie imulsów.

 

Dodano: 16 gru 2012 - 10:19

następnym razem przełączę na paliwo i zobaczę czy da efekt.

Jeżeli nie da to jednak sprawdziłbym czujnik temperatury płynu. Sporo o tym na forum.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tom, bardzo sobie cenię Twoje wpisy, ale ostatnio odnoszę wrażenie, że próbujesz wszystkim borykającym się z nierówną pracą silnika czy trudnym odpalaniem wmówić "swoją" awarię czyli padnięty czujnik temperatury płynu. :D

Edytowane przez colins
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niekoniecznie czujnik temperatury. U mnie przerdzewiała masa sterownika. Czujnik wału też tak całkiem się nie psuje,co najwyżej daje słabsze impulsy po rozgrzaniu na sterownik i co któryś jest prawidłowy. Nie powoduje to jednak nagłego gaśnięcia silnika jakby kluczyk przekrecił.

Edytowane przez tom2125
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale tu kolega nie napisał, że mu silnik gaśnie tylko, że ma problem z uruchomieniem ciepłego silnika. Takie objawy mogą być przy szwankującym czujniku położenia wału. Sam też przekonałem się o tym, bo miałem dokładnie takie same objawy czyli ciężkie odpalanie ciepłego silnika. Pomogło wyczyszczenie czujnika i na razie mam spokój.

Zresztą sam przyznałeś wyżej, że czujnik położenia wału może jednak dawać po rozgrzaniu słabsze impulsy czyli jak najbardziej można brać go pod uwagę jako winnego ciężkiego odpalania ciepłego motoru.

Wyczyszczenie owego czujnika jest proste nawet dla laika więc ja osobiście proponuję zacząć od tego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam się z Tobą co do czujnika wału..ale z drugiej strony nijak ma sie jego usterka do uchylania przepustnicy przy uruchamianiu..czyli za bogato,mało powietrza tak jakby..nadal obstawiam pozostałości LPG w dolocie albo coś z dawkowaniem Pb..i znów wracamy do czujnika temp. płynu :D . Zabity filtr powietrza pomijam jako oczywistość. :D

Edytowane przez tom2125
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko, że czujnik położenia wału jest jednym z ważniejszych czujników, na podstawie otrzymanych z niego impulsów ECU steruje wtryskiem.

W przypadku zabrudzenia czujnika występują problemy z zapalaniem silnika gdy jest on ciepły. Bardzo rzadko się zdarza, że na zimnym silniku też są problemy. Dlatego wyczyszczenie tego czujnika zwykle przynosi zadowalający efekt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyczyściłem i silnik odpala za każdym razem. Dzięki wielkie Panowie :mrgreen:

 

Jeszcze mam jeden mankament... Po odpaleniu silnik przez chwile jest słabszy, nie pracuje równo i "pierdzi" Gdy go przegazuję z 3 razy jest już dobrze. W czym jeszcze może być problem ?

Dodam, że mam dziurawy tłumik i na jutro jestem umówiony na spawanie. Może jak będzie pospawany będzie lepiej? Zresztą z drugiej strony jest jakaś różnica w tym którędy uciekają spaliny do równości pracy silnika ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!