Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Prosze o pomoc problem z elektryka !


bram

Rekomendowane odpowiedzi

Witam ! czy ktos spotkal sie z takim problemem ? Mam megane z 96r RT 1.6 i od jakiegos czasu mam problem z elektryka tz zdaza sie ze podczas jazdy szwankuja mi migacze tz ze w pewnym momencie ich brak a co za tym idzie to brak rowniez dzilajacych wycieraczek no i nie dziala centralny zamek i imobilajzer - za to swiatla, klakson szyby ale tyko z jednej strony dzialaja. Najgorsze jest to ze po jakims czasie wszystko powraca do normy i dziala - Ostatnio mialem tak ze nie moglem wejsc do samochodu gdyz nie moglem uruchomic centralnego zamka a co zatym idzie wylaczyc imobilajzera gdyz jest on powiazany z centralnym zamkiem. A otwarcie kluczykiem jest nie mozliwe bo fabrycznie zabezpieczono zeby nie otwierac kluczykiem. Przegladalem instalacje , czyscilem bezpieczniki i nic - chociaz jak zaczelo mi sie tak robic to po paru puknieciach w skrzynke z bezpiecznikami zaczelo wszysko dzialac. Ale to chyba tylko zbieg okolicznosci. A wiec mam problem bo nie moge nawet jechac do elektryka gdyz jak sie umowie to nagle zaczyna wszystko dzialac. Prosze kogos o pomoc - gdzie mam szukac awarii - moze ktos sie spotkal z czyms takim.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Metoda z opukiwanie jest jedną z metod wyszukiwania uszkodzeń w elektronice (sprzęt audio i rtv). Oczywiście opukiwanie obudowy TV przyniesie jakiś efekt ale raczej marny. Opukiwnie powinno być w bezposrednim kontakcie z podejrzanym złaczem , kontaktem, elementem instalacji itd. Zdemij obudowę płyty bezpieczników i przekaźników i ostukaj elementy. Czym - najlepiej załóż na kredkę (lub patyk, cienki bambus itd - nie na ołowek z grafitem - przewodzi !!!) twardą gumkę "myszkę" . Takim gumowym młoteczkiem ostukaj metodycznie po kolei wszystkie elementy. Jeśli pojawi się podczas ostukiwania jakiś efekt - zmiana to okresliłeś miejsce dokładniej. Jeśli nie to być może narzędzie lub metoda jest nieprawidłowa lub to nie jest to miejsce. :-?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może bys sie na komputer przejechał do jakiegos elektronika.

Czyszczenie bezpieczników nic nie daje. Spróbju czyścic po kolei wszystkie styki od urządzeń które dają Ci popalić.

Zaczął bym od tylnich lamp i kostek które doprowadzają do nich napięcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Witam.

Mam pdobny problem co bram. Wszystko dzieje się identycznie jak pisze bram a mam scenica 1.9 Dti 100KM z 1998 r. Byłem u elektryków (jeden się poddał na starcie a drugi jest bliski temu) mianowicie w moim aucie migacze raz działaja raz niet :P co dla mnie jest największym problemem. Wycieraczki od czasu do czasu szaleją niezatrzymując się po wyłączeniu. Szyby 2 elektryczne z czego jedna od strony kierowcy przestaje działac prawidlowo, tzn działa ale nie tak jak powinna. Wszystko to powodowane jest (elektryk tak powiedział) przez przełącznik kierunkowskazów. nalezy go czyścić i będzie dobrze.... po takich słowach odjechałem i zawitałem do niego po 3 tygodniach znowu z tym samym. Wyczyścił i było oki przez następne 3 tyg. Czy ktoś może mi pomóc i pokazać jak dostać się do tych przełączników i je wyczyścić ? na czym polega to czyszczenie? czy mam tylko szmatka przeczyścić czy może papierem ściernym drobnoziarnistym gdzieś przejechach? jeśli ma ktos pomysły co do tego jak moge se to sam we własnym zakresie zrobić to byłbym wdzięczny. Następne moje pytanie, czy zmiana takiego przełącznika jest kosztowna? A może to nie wina przełącznika kierunkowskazów tylko coś innego jest przyczyną :/ ? jesli mieliście podobne problemy i je rozwiązaliście lub wiecie jak rozwiazać to prosze o pomoc.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyszcząc mechanicznie powierzchnię styku elektrycznego naruszamy utwardzoną przewodzącą warstwę powierzchniową. Brak lub jej uszkodzenie przyśpiesza korozję co w efekcie powoduje pogorszenie styku który znów czyścimy ... itd. Najlepiej wymienić element lub zespół na nowy. Niestety czeka Cię trochę pracy. ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Grzechub masz rację ze każde czyszczenie pogarsza i tak już złą powłokę styków.Wczoraj starałem się rozebrać te przełączniki i jakos nie dałem rady :/ ściągłem osłony przy kierownicy tak aby miec dostęp do wnętrzności ale po ich zdięciu niewiedziałem co dalej. Co musze odkręcić i w jakiej kolejności aby dostać sie do tych przełączników i je wyczyścić ? :P Co z kierownicą? Czy da się bez jej ściągania dostać do tych przełączników?

Gojgien masz rację że nie są aż tak drogie ale większość jest rwnież używanych i niema 100% pewnośći że są sprawne :P Dlatego wole wiedzieć w razie W jak się demontuje takie przełączniki i jak się je czyści ... A może jest to jakas poważna sprawa i raczej sam se niedam rady? :shock:

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

każde czyszczenie pogarsza i tak już złą powłokę styków

wystarczy zakupić środek do oczyszczania styków który nie niszczy tejże powłoki a dodatkowo ją zabezpiecza można zakupić również aplikator miedzi w sprayu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś byłem u 2 kolejnych elektromechaników i usłyszałem 2 takie same opinie że skoro migacze niedziałają i elektryka szaleje, wycieraczki szaleją, i szyba od kierowcy niedziała (a wszystko to jednocześnie) to jest tylko jedna przyczyna !! Mianowicie poszło mi tzw..... BSI czy jakoś tak. Z tego co pamiętam to elektryk co u niego byłem wcześniej też mi coś wspominał o BSI ale mówił że to koszt ok 2 tys i niewarto. W poniedziałek zgadałem się z innym elektromechanikiem na szczegółową kontrole i wtedy jeszcze napisze co dokładnie wyszlo i jak problem rozwiązano :P

Co do czyszczenia przełączników migaczy to całkowita pomyłka bo skoro wszystko naraz szaleje to napewno nie jest to wina tych migaczy :]

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem całkiem podobne objawy jak wy może nie identyczne znalazłem dobrego elektryka w Gliwicach odstawiłem autko rano, a po południu miałem już gotowe do odbioru koszt naprawy 200 zł pytałem co było przyczyną, ale powiedział że woli żeby to zostało u niego bo trochę czasu spędził nad autkiem w każdym bądź razie jak na razie wszystko wróciło do normy :P Jak ktoś byłby zainteresowany mogę podać kontakt na PM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Ja z czymś takim walczyłem 3 miesiące. Ilu elektryków odwiedzilem!!! I nic.Co jakieś dwa tygodnie elektryka zaczynała mi wariować na dzień-dwa potem wszystko wracało do normy. I tak non stop. W koncu rozebrałem skrzynkę z bezpiecznikami, dobra lupa do ręki i zacząłem sprawdzać lutowania. Znalazłem sporo pęknietych i zaśniedzialych a gołym okiem tego nie było widać. Popoprawiałem i od tego czasu (jakieś półtora miesiąca) jest O.K.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Zgadza się.To Renault i pamiętajcie że niestety często zdarzają się problemy typu brak dobrego styku.Co do kierunków to na pewno któreś złącze ma luzik.zwłaszcza z tyłu.Potem jak kolega wyżej trzeba sprawdzić luty zimne..........ciekawa sprawa w komorze silnika na złączach to samo.Pamiętajcie że po rozłączaniu należało by skasować błędy ...........

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!