Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Alternator regeneracja czy wymiana


rav130

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Pierwszy wątek mój na forum, mianowicie nie dalej jak tydzień temu po próbie odpalenia silnika zakreciło i nie ruszyło miernik w dłoń i napięcia prawie, że brak z kabli nie szło go odpalić. Więc wykręcenie akumulatora prosotwnik i naładowany, kolejność odłączania kabli była jak należy czyli odłączony najpierw minus potem plus. Akumulator pusty naładowany dzisiaj go wkręcam oczywiście odwrotnie jak przy odłączaniu, wsiadam przekręcam kluczyk odpalił, zadowolony przez pół godzinki się kręcił silniczek sprawdzam napięcie na klemach czy jest akumulator ładowany bo raz już miałem przygodę z alternatorem, że brak ładowania patrzę wartość 14,8 V więc zadowolony wyłączam silniczek po około pół godzinki. Idę do domu po godzince chcę wsiąść się przejechać, wsiadam kręcę odpalił lecz kontrolki nie zgasły 2 mianowicie stop i akumulator. Otwieram maskę na pracującym silniku sprawdzam napięcie na klemach i ku zdziwieniu jest około 12,4 V więc na 90% alternator. Moja wcześniejsza przygoda polegała na tym że jechałem tak długo aż akumulator padł i powiedzieli mi że to alternator ale dziwne że kontrolka się nie paliła że brak jest łądowania. Skonczyło sie to na lawecie ponad 40 km za co mnie odpowiednio skasowali następnie łożysko w alternatorze niby nawalało więc je wymienili, od alternatora po instalacji niby spięcie poszło i czujnik położenia wału siadł to już 2 w tym roku. Instalacja w aucie wogóle dziwnie się zachowuje przy wyłączonych światłach po wciśnięciu hamulca włącza się podświetlanie deski itp. Ktoś miał podobne objawy. ?? Czy orientuje się ktoś może gdzie to mogł bym w Koszalinie jeszcze przed świetami zrobić bo boję się że do domu nie dojadę i stanie po drodze a na linke automata jak wiadomo nie wypada. I jaki mniej więcej by był koszt naprawy. Lepiej dać go do regeneracji czy też wymiany i czy demontaż jest na tyle kłopotliwy że da się go zrobić pod tzw. blokiem bez kanału i większej ilości narzędzi ??.

 

Z góry dziękuję za odpowiedź

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej profesjonalnie zregenerować bo jak wymiana to tylko na nowy (używki są przeważnie na wydojeniu i nie chodzą zbyt długo). W takich naprawach specjalizuje się np Bosch Service. Dalsze elektryczne przygody można wytłumaczyć brakiem ładowania (aha kontrolka zapala się po niżej 10V) ewentualnie jakiś problem z instalacją elektryczną np. brak masy. Bardzo dużo informacji i tematów najdziesz przez: :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Instalacja w aucie wogóle dziwnie się zachowuje przy wyłączonych światłach po wciśnięciu hamulca włącza się podświetlanie deski itp

Nie wymieniałeś przypadkiem żarówki dwu włóknowej z tyłu (stop/postojówka)? Sprawdź dokładnie te żarówki i masy na tylnych lampach bo to najprawdopodobniej tam tkwi problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak więc tak po odjęciu trochę z portfela zakupiono alternator sprawny, nowy aku bo tamten już nie domagał.

Na 100 km pomogło bo tyle od wczoraj zrobiłem Scenic pali jak należy lecz nowy kłopot podczas jazdy zapaliła mi się kontrolka na pomarańczowo na obrotomierzu po prawej stronie na dole, przypomina to jak by pompe ale zdaje mi się że to jest alternator. Nie mam już siły czy to może być alternator czy też coś nie szkodliwego poprzedni właściciel wspomniał, że kiedyś też się zapaliła ale po jakimś czasie przeszło samo. Nie mogę znaleść w instrukcjach co to jest a instrukcje mam od scenica I phI. Byłbym wdzięczny za odpowiedź gdyż po świetach wybieram się gdzieś dalej tym autkiem i musi być dograne wszystko na tip-top.

 

Pozdrawiam i dziękuję za pomoc wcześniejszą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jeśli jest to lampka obok kontrolki ABS to w mojej instrukcji pisze- "Lampka kontroli układu oczyszczania spalin- zapala się po włączeniu kluczyka i gaśnie po 3 sekundach, jeśli świeci w sposób ciągły należy jak najszybciej udać się do serwisu Reno :!: , jeśli miga, należy zmniejszyć prędkość obrotową silnika do chwili, aż miganie ustanie i jak najszybciej udać się do serwisu Reno :!:" czyli lampka jest od katalizatora lub katalizatorów, zależnie ile ich posiadasz, a właściwie od sond lambda które mierzą skład spalin. Więc pada katalizator lub sonda. Faktycznie najlepiej sprawdzić szczeniaka Clipem, wyjdą wszystkie błędy i usterki elektryki.

 

Dodano: 06 sty 2013 - 01:21

A co do podświetlenia i hamulca to obstawiam słabą masę w którejś z tylnych lamp, sam to przerabiałem, pomogło dobre wyczyszczenie styków złącz i gniazd żarówek. Z początku to miałem fajną choinkę z tyłu kiedy się naciskało stop a wszystko przez brak odpowiedniej masy w lampach.

 

Dodano: 06 sty 2013 - 01:23

Przepraszam za błąd jest jeden katalizator ale mogą być dwie sądy lambda , jedna na kolektorze wydechowym przed katalizatorem a druga za katalizatorem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!