Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Zerwanie przyczepności - szarpanie lewarkiem


smitek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Podczas ruszania na śliskiej nawierzchni gdy koła zabuksują czuć duże szarpanie silnikiem/skrzynią biegów/lewarkiem. Silnik mechanicznie chodzi OK, trzyma obroty i ma moc. Ale to szarpanie jest bardzo wyczuwalne na całym aucie. Co może być przyczyną?

Edytowane przez smitek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przyczyna: buksowanie kół ;-)

Takie przeciążenia: raz ma poślizg, by zaraz na chwilę złapać przyczepność i gwałtowanie przyhamować układ, gdzieś te naprężęnia muszą się "rozejść".

Najgorzej chyba jest w zakręcie - jak jedno koło buksuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobre dobre tylko to to ja sam zdiagnozowałem heh

chodzi o to ze nawet jak bym chciał ruszyć z piskiem opon to nie da się tego zrobić bo silniki/skrzynia biegów/lewarek latają jak oszalałe czuć jak by to wszystko tam skakało (amortyzatory zawieszenia przedniego są OK)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam, megane mam od 04.2011 r. Lewarek zmiany biegów latał przód - tył. Wymieniłem poduszkę pod skrzynią biegów (taka wyciągnięta jakby "kość"), była wybita i lewarek mniej latał. Potem wymieniłem poduszkę pod skrzynią u góry (po stronie kierowcy). Wymieniłem też poduszkę główną silnika, tzw poduszkę olejową (po stronie pasażera) była rozwalona doszczętnie.

Obecnie lewarek zmiany biegów porusza przód - tył, ale w mniejszym zakresie niż na początku. Jednak nadal się porusza, na 4 czasami faluje czasami nie. Szukam nadal rozwiązania tego "problemu". Przy zapalaniu delikatnie szarpnie lewarkiem, potem tak jak napisałem lata przód i tył. Co do poślizgu (ruszania na śliskiej powierzchni) to mam podobne odczucia, chociaż to poślizg i buksowanie nie zamierzone, ale też szarpie dźwignią zmiany biegów.

Może ktoś poradzić.

p.s. wertowałem posty odnośnie latającego lewarka i więcej nie mam koncepcji. Problem znany w Megankach bo mechanizm wybieraka jest na sztywno, nie na linkach i stąd ta jego uroda. Jednak nie wydaje mi się, że wyjeżdżając z fabryki miało tak szarpać. Może jakiś element mechanizmu zmiany biegów jest temu winien?

 

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!