Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Usterka automatycznego hamulca postojowego WAŻNE


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Dopiero co udało mi się dojechać do domu moją meganką... Byłem na pasterce i po zakończeniu jak każdy normalny człowiek chciałem udać się do domu ale... No właśnie było jedno ale. Po odpaleniu auta, pokazał mi się jakże cudowny komunikat na pomarańczowo " Skontroluj hamulec postojowy" Przy czym chodziło o to, że przy ruszaniu normalnie powinien spuścić hamulec, jednak ciągle było zablokowane jedno koło. Po rozłączeniu akumulatora odpuściło więc udałem się w strone domu z nadzieją, że już będzie dobrze. Jednak musiałem zahaczyć jeszcze o stację benzynową i tutaj problem znów się pojawił. Problem w tym, że tutaj nie pomogło odłączenie akumulatora. Były różne wariację żeby jakoś dojechać do domu ale nic... Nawet zdjąłem koło i odłączyłem elektronikę od hamulca który na stałe blokował... Poszedłem porozmawiać ze znajomymi na stacji a po powrocie jakimś cudem błędu nie było... I teraz nie wiem co robić... auto jest już w garażu i nie mam zamiaru nim wyjeżdżać. Co poradzicie? Co to może być? jeszcze zaraz pójdę wyłączyć ten hamulec automatyczny żeby się sam nie zaciągał.

 

Dodano: 25 gru 2012 - 13:32

Naprawdę bardzo dziwna sytuacja. Dzisiaj rano poszedłem do auta a tam błedu nie było... odpaliłem pozaciągałem kilka razy hamulec i błędu nie ma śladu. Tylko strach teraz jeździć bo może w każdej chwili się sprawa powtórzyć. Pierwsze co zrobie to podjadę po świętach do elektromechanika. Ale gdyby ktoś był tak miły i wiedział coś na ten temat to prosiłbym o info :D

WESOŁYCH I ZDROWYCH ŚWIĄT! : )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli to coś podobnego do automatycznego hamulca w sceniolu II to przyczyną może być zamoknięta i zamarzająca końcówka linki w pancerzu.

Przez postój w garażu odmarzło i działa.

thumb_hosting_zdjec_1356443143__12122012626.jpg

To, choć dotyczy sceniola II, może być pomocne:

http://megane.com.pl/topic/34518-hamulec-reczny/page__view__findpost__p__268973

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale w megance III nie ma link

W takim razie strasznie ciekaw jestem jak to działa i po co sprzedają linki do hamulca dla M III.

Czyżbyś przy każdym z tylnych kół posiadał oddzielny, elektryczny napęd hamulca postojowego??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobra, a co jest przy "nienormalnym" elektrycznym w takim razie??

Chyba nie elektromagnesy lub oddzielne siłowniki elektryczne przy każdym tylnym zacisku...

W S II jest zespól hamulca wspólny i z niego do zacisków i tak linki biegną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja Meganka nie ma już gwarancji :!: Dzisiaj byłem u elektromechanika który mnie całkowicie uspokoił. Jeżdżę już normalnie autem. Błąd znikł i nie ma po nim śladu. Mechanik nie chciał nawet podłączać pod komputer bo mówił, że to była wina widocznie obluzowanego kabla od elektryki przy tylnim kole które szwankowało. Fakt gdy auto stanęło zdjąłem koło i odłączyłem kabel potem znów podłączyłem i wtedy właśnie poszedłem porozmawiać ze znajomym na stacji po powrocie było ok. Dzisiaj elektromechanik mi powiedział, że skoro był obluzowany kabel nie zawsze łapało i nie zawsze zwalniał. Nie ma tutaj linki jak w Sceniku II i mówił, ze bardzo dobrze bo tam przy lince podobno takie cyrki odchodzą, że co chwile jakiś Scenik przyjeżdża z tym problemem. Ja mam hydrauliczny silniczek przy każdym kole który zaciska hamulec. Po drugie powiedział mi też i to może się przydać wam drodzy użytkownicy forum. Że czasem jak wyskakuje jakiś błąd, że usterka to warto zamknąć auto i odejść na 5 minut. Wtedy komputer sobie przemieli to, sprawdzi jeszcze raz dokładnie i dopiero wtedy wiadomo czy problem jest czy komputer zaszwankował.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

A umnie w Scenicu III właśnie dzisiaj wystąpił ten problem. Zrobiłem ok. 300 km w tym 2 godz. stałem w korku przyjechałem do domu zgasiłem silnik i zapaliło się " sprawdź działanie hamulca ręcznego" Jedno koło zablokowało i nie puszcza. Czytałem że często występował ten problem w Scenicu II, nigdzie nie znalazłem że może wystąpić w "trójce" a tu taki pech. Chyba pozostał tylko serwis :!: Czy możecie coś poradzić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie , przecież w Scenicu III jest elektryczny hamulec ręczny właśnie a osobnym silniczkiem (serwomotorem) przy każdym z kół.

To żadna nowość. Nie ma żadnych linek , które ponoć zacierały się lub przymarzały w SII.

 

"Chyba nie elektromagnesy lub oddzielne siłowniki elektryczne przy każdym tylnym zacisku..."

goigien - a co się tak zdziwiłeś na myśl o silnikach elektrycznych przy kołach ? Przecież to nie technika z NASA :D

 

Poniżej zdjęcie jak to wygląda.

Mi nigdy nie zawiódł ( nawet przy - 25C) ten hamulec jeszcze. Ale faktycznie jak dostanie fałszywy impuls lub słaby kontakt na wtyczce będzie to może błąd wywalić i wtedy włącza się na wszelki wypadek tryb awaryjny i komunikat. Po ponownym odpaleniu auta zazwyczaj znika.

Raz tylko miałem problem ale to odwrotna sytuacja była. Mi z kolei nie chciał zaciągnąć ręcznego po zatrzymaniu na górce. Ale ponoć za lekko zaciągnąłem przycisk i mikrostyk ledwo załapał i na wszelki wypadek błąd przełącznika wywaliło na klipie a hamulec nie zadziałał. Autko zostawiłem na biegu a jak ponownie odpaliłem to już wszystko było ok i komunikat " sprawdź układ hamulcowy " czy coś takiego - znikł.

post-4427-0-62608400-1358207410_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Chyba nie elektromagnesy lub oddzielne siłowniki elektryczne przy każdym tylnym zacisku..."

goigien - a co się tak zdziwiłeś na myśl o silnikach elektrycznych przy kołach ? Przecież to nie technika z NASA :D

Nie byłem zdziwiony tylko niedoinformowany, nie interesowałem się tym wcześniej. Sceniola III oglądałem tylko w salonie i to tylko z boku i środka.

Po postawieniu tego pytania zostałem objaśniony, co można wyżej przeczytać w poscie #11.

Przyjąłem do wiadomości i nie polemizuję z tym faktem od tego czasu.

Fajnie ze teraz jeszcze foktę wstawiłeś.

 

Dodano: 15 sty 2013 - 01:28

chociaż u siebie jeszcze nie miałem problemów z tym hamulcem, fajnie by było sceniola II tak zmodyfikować...... Tylko co z softem, by go z tym co mam pożenić???

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chociaż u siebie jeszcze nie miałem problemów z tym hamulcem, fajnie by było sceniola II tak zmodyfikować...... Tylko co z softem, by go z tym co mam pożenić???

skórka za wyprawkę moim zdaniem. Za dużo rozbieżności w poszczególnych generacjach. Wydaje mi się , że nie tylko chodzi o zmianę zacisków ale i elektryka , soft , może pompa ABS i wiele innych jak czujniki instalacja itp.

No i nikt nie da gwarancji , ze będzie funkcjonować na 100%.

A propos hamulca w SIII. Chciałem dzisiaj na śliskim zahamować ręcznym ale nie dało rady. Hamulec ( trzymając cały czas przycisk) łapie i odpuszcza robiąc minimalne blokowania kół. A gdzieś czytałem , że ponoć można doprowadzić do całkowitego zblokowania ręcznego.

 

No cóż - ten typ tak ma. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!