Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Duże spalanie/temperatura


oil

Rekomendowane odpowiedzi

witam

niedawno zakupiłem Megane 1 1.4 8V i mam kilka pytań dotyczące auta

1. Przeraża mnie troszkę spalanie - obecnie ok 10l/100 km - czy to norma , jak nie to naprowadzcie mnie gdzie mam szukać powodu dużego spalania.

2. Czytałem już na forum odnośnie temp. cieczy - termostat wymieniony, czujniki OK, płynu nie ubywa - a temp. cały czas oscyluje podczas jazdy minimalnie poniżej środkowej kreski - na postoju wzrasta do momentu załączenia wentylatora - potem znowu wraca poniżej 3 kreski.

 

Pozdrawiam

Edytowane przez oil
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2. Czytałem już na forum odnośnie temp. cieczy - termostat wymieniony, czujniki OK, płynu nie ubywa - a temp. cały czas oscyluje podczas jazdy minimalnie poniżej środkowej kreski - na postoju wzrasta do momentu załączenia wentylatora - potem znowu wraca poniżej 3 kreski

jak dla mnie wszystko jest ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ad1 sonda lambda, dziura w dolocie,

Ad2 Termostat nowy nie znaczy sprawny sprawdź w jakich temp się otwiera i czy się nie zacina np w pozycji minimalnie otwartej

 

Dzięki

to jakie jest optymalne spalanie silnika 1.4

aha - i ile przejadę na rezerwie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aha - i ile przejadę na rezerwie

Do najbliższej stacji benzynowej. A tak na serio to zależy od wielu czynników: ruchu drogowego, stylu jazdy, stanu technicznego auta. Ale osobiście nie ryzykowałbym jazdy na rezerwie aby nie robić sobie problemów z pompą paliwa jak zaciągnie syf z baku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oscyluje podczas jazdy minimalnie poniżej środkowej kreski - na postoju wzrasta

Latem może tak być gdy już przy upale i w korku duży obieg nawet nie wyrabia.Jeżeli oscyluje podczas jazdy w zalażności od obrotów to może być termostat.Spada temperatura jak wrzucisz sobie luz i toczysz się?

No i jak zwykle w takich dramatycznych pytaniach mało danych. To tak jakbyś napisał,że autko Ci siada na jedną stronę. I co? Trzeba wtedy zadac mnóstwo pytań co zostało stwierdzone,sprawdzone itp...itd.,..a okazuje się,że żona waży dwa razy tyle co pytający. Takich pytań mnóstwo i niepotrzebnych repytań o to:jak odpala,jakie obroty,jak z mocą,itp..itd...takie rzeczy pisze się na wstępie albo zaczyna od szukania na forum.

Edytowane przez tom2125
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

obecnie ok 10l/100 km

Na jakich odcinkach jeździsz ? Dopóki silnik nie osiągnie optymalnej temperatury pracy (którą Ty mylnie odczytujesz jako przegrzewanie), mieszanka paliwowo-powietrzna jest ustalana przez komputer sterujący na bogatą. I do tego momentu silnik będzie palił większą ilość paliwa. Spalanie podnosi również jazda miejska, która z efektem niedogrzania silnika sprawia wrażenie jakiejś usterki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!