Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

siwy (biały) dym


mantev

Rekomendowane odpowiedzi

Niebieski

 

Jeśli z rury wydechowej silnika benzynowego lub diesla wydobywa się dym o barwie błękitnej to niestety świadczy to o jego zużyciu, ponieważ spalany jest olej silnikowy. Jeśli mamy wątpliwości, czy faktycznie jest to olej powinniśmy sprawdzić poziom oleju w silniku. Jego szybkie ubywanie w połączeniu z niebieskim dymem z rury niestety świadczy o uszkodzeniu silnika.

To, w jakich warunkach pracy silnika pojawia się dymienie, może nam podpowiedzieć o rodzaju uszkodzenia. Jeśli na biegu jałowym nie widać dymu, a pojawia się przy schodzeniu silnika z wysokich obrotów może to świadczyć o zużyciu uszczelniaczy zaworowych. Jeśli dym pojawia się na biegu jałowym i przy zwiększaniu obrotów, to niestety świadczy to o zużyciu pierścieni tłokowych i gładzi cylindra. W silnikach z turbosprężarką kłęby niebieskiego dymu mogą być spowodowane uszkodzeniem turbiny.

 

Biały

 

Biały dym wydostający się rury wydechowej również nie wróży nic dobrego. Jeśli z układu chłodzenia nie ma wycieków, płyn znika a z rury wydechowej wydostaje się biały dym to niestety świadczy to o przedostawaniu się płynu do komory spalania. Powodem tego może być uszkodzona uszczelka pod głowicą lub co gorsze pęknięcie głowicy lub kadłuba silnika. Dym z płynu chłodniczego jest znacznie gęstszy niż para wodna wydostająca się z wydechu, która jest normalnym produktem spalania i widoczna jest wyraźnie w niskich temperaturach.

 

Czarny

 

Czarny dym z rury wydechowej to domena silników wysokoprężnych. Pojawia się najczęściej przy dużym obciążeniu i przy wysokich obrotach. Niewielkie dymienie jest dopuszczalne i nie musi świadczyć o zużyciu układu wtryskowego. Jednak jeśli nawet niewielkie dodanie gazu skutkuje kłębami dymu to świadczy o poważnym niedomaganiu układu wtryskowego. Do regulacji lub wymiany mogą kwalifikować się końcówki wtryskiwaczy, pompa wtryskowa lub uszkodzony może być układ recyrkulacji spalin. Koniecznie należy przeprowadzić szczegółową diagnozę, gdyż naprawa układu wtryskowego jest bardzo kosztowna, zwłaszcza, jeśli jest to nowoczesna konstrukcja z pompowtryskiwaczami lub układem common rail.

Czarny dym może pojawić się także w silniku benzynowym, jeśli nastąpi uszkodzenie w układzie sterowania silnika i do cylindrów będzie napływać bardzo bogata mieszanka paliwowa. Dymienie nie będzie duże, ale widoczne nawet na biegu jałowym.

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...
Witam !

Mam Meganke clasic 1.6 v8 97 rocznik i ostatnio mam z nia duze problemy a zatem po uruchomieniu silnika biały dym z wydechu, szybko wycieka mi plyn chlodniczy po 100 km nie ma plynu w zbiorniczku wyrownawczym pozatym przerywa podczas jazdy ale gdy zabraklo plynu bo sie spalil przestal przerywac :mrgreen:(raz przerywal raz nie przerywal)

Temperatura szaleje gdy jechalem dosyc szybko bo chcialem jak najszybciej zostawic samochud gdzies 120km/h temp utrzymywala sie w normie jednak gdy zwalnialem temp gwaltownie rosla.POMOCY chyba plyn dostaje sie do silnika po zatym chyba uszczelka gdzies w głowicy przepuszcza co moze jeszcze byc do naprawy ???

 

Odświeżę trochę temat. Identyczne objawy wystąpiły u mnie i okazał się że pękła głowica między zaworami. I co teraz robić? Szukać używanej głowicy, pospawać starą czy poszukać silnika w dobrym stanie? Za samą wymianę uszczelki pod głowicą (robota + części) to będzie ok. 500-600 zł , do tego używana głowica też około 500 zł. Poradźcie coś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

To i ja odświerze temat :D.

U mnie też ubywa płynu dodam tylko że nie wydobywa sie biały dym , nie ma mazi w zbiorniczku wyrównawczym , wszystkie przewody gumowe sprawne , zaciski na nich tak samo sparawne , chłodnica cała była wymieniana nie dawno tak samo jak i termostat i nagrzewnica.Jakieś sugestie??Bo troszke mnie to irytuje.

Z góry dzieki za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy ta ma sens w tak starym samochodzie.

Dzieki

jeżdżąc dalej w ten sposób zniszczysz ją zupełnie a woda w paliwie może doprowadzić do wypalenia denka tłoka. I będzie cie to kosztowało nie 500 a 2500zł. Zdjąć, splanować, sprawdzić szczelność i poskładać na nowej uszczelce.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam,

Mam podobny problem dzisiaj zauważyłem, że z rury idzie biały dym, ponadto płynu chłodzącego wogóle nie ubywa jest na max., olej w normie moc też jest taka jak zawsze. Czy powodem tego może być dziurawy tłumik, bo znalazłem dziurę na łączeniu środkowego i ostatnie tłumika, czy jest to może coś poważniejszego? Z góry dziękuję za odpowiedź i pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oprócz dziurawego tłumika przyczyną może być brak choinki zapachowej przy lusterku :-) .

A ile jezdzisz? Jesli mało to dym to raczej para wodna i taki jest efekt, mialem tak w coupe rowniez stan plynu i oleju byk ok. Zrob analize spalin na diagnostyce to sie dowiesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!