Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Terkotanie podczas jazdy


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

~~~~~~~~~~~~~~~~

Miałem chwileczkę żeby zejść do auta, bo żona wyjeżdżała.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~

"Jak stoisz naciskasz i puszczasz sprzęgło to jest cisza"

Tak jest cisza. Nic nie słychać oprócz mruczącego silnika.

~~~~~~~~~~~~~~

„Pewny nie jestem, ale wygląda mi to na łożysko wałka sprzęgłowego, ale mogę się mylić.”

Słyszałeś już o takim przypadku?

~~~~~~~~~~~~~~

W przyszłym tygodniu jak mi się skończy zwolnienie i się troszkę z grypy wykuruje to będę szukał. Mam nadzieje, że to będzie pierdoła, bo jak skrzynia to i przy okazji musiałbym zmienić sprzędło a to już koszta …

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Chyba moja 21 letnią Astrę nigdy nie zezłomuje …

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.9 -Prezes

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Mam podobnie z tym terkotaniem ale jest ledwo słyszalne i występuje tylko przy przyśpieszaniu i jeździe ze stałą prędkością obrotową silnika.

Jak wcisnę sprzęgło nie słychać nic.

Jak odpuszczę gaz nie słychać nic.

Jak mocno przyśpieszam to nie słychać nic.

Słychać tylko przy małej prędkości obrotowej silnika, tak do 2000 obrotów.

Dźwięk słychać raczej z komory silnika na wysokości schowka pasażera.

Olej w skrzyni jest, nawet wymieniany ostatnio. Wycieków brak.

Lewa półoś nowa.

Prawa raczej jest OK choć jak auto stoi na biegu ze zgaszonym silnikiem i pchnę je do tyłu aż do oporu to czasem słychać metaliczny, niezbyt głośny stuk z przegubu.

Możliwe, że to przegub?

Bo mam podejrzenia, że coś drży/wpada w rezonans.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Ten temat juz jest dosc znany.... to przekaznik pochlaniacza par paliwa z tym ze nie do konca jest to pewne czy tak ma byc czy to objaw niewlasciwy.. komputer poprostu to uruchamia w scisle okreslonych warunkach pracy silnika...

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6 - pl-literki

P_r_z_e_m_o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Witam,

 

Wreszcie miałem chwile czasu i podniosłem cały przód do góry i przeprowadziłem testy na zgaszonym silniku.

Jeżeli kręcę jednym kołem do przodu a drugim do tyłu jednocześnie to nic nie słychać za bardzo. Najwyraźniej słychać jak kręci się jedno koło do tyłu a drugie stoi w miejscu.

Głos dochodzi od strony skrzyni.

Zastanawiam się czy może mieć to jakiś związek ze sprzęgłem (choć to prawie nie możliwe niemożliwe, tak mi się wydaje) bo jak puszczę szybko na większych obrotach to zapiszczy na pierwszym jak i następnym biegu.

 

Pozdrawiam serdecznie

Marcin

 

Dodano: 25 wrz 2013 - 21:34

Witam,

 

Sprawa została rozwiązana :lol:.

Przyczyną hałasu było uszkodzone łożysko w skrzyni biegów na jednym z wałków. Łożysko miało "raka". Przy okazji zostały wymienione wodziki na biegu 1 i 2.

Koszt naprawy:

koszty naprawy skrzyni u mechanika zajmującego się tylko tym - 400pln

przy okazji sprzęgło - Valeo - 360plm

olej do skrzyni - 120pln

robocizna - 350pln

oraz moje paliwo na zawiezienie i przywiezienie skrzyni od mechanika ...

 

Pozdrawiam serdecznie

Marcin

 

 

Witam,

Od jakiegoś czasu mam w moim Scenicu terkotanie podczas jazdy. Słychać przy jeździe jak i przy hamowaniu silnikiem tylko już mniej. Prawie wogóle nie słychać gdy doda się minimalnie gazu tak żeby silnik nie napędzał kół ani koła nie hamowały silnika.

Poniżej zamieszczam ścieżkę dźwiękowa z tego terkotania nagrane telefonem podczas jazdy w okolicy pedałów.

 

Z góry dziękuje za pomoc.

Pozdrawiam serdecznie

Marcin

 

Edytowane przez P_r_z_e_m_o
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Takie może trochę durne pytanie... mam podobne objawy w Megane II - można z tym jeździć? Oczywiście przynajmniej do momentu aż się zrobi cieplej i będzie można coś z tym zacząć robić...

Edytowane przez pianim
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!