Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Łańcuchy śniegowe w nietypowym rozmiarze 95


Rekomendowane odpowiedzi

W poprzednich autach (Fiat Siena i Kangoorek) zdarzało mi się używać łańcuchów śniegowych i myślę, że bywa to czasem przydatny wynalazek, szczególnie dla mieszkańca nizin jadącego zimą w góry. Do czasu wprowadzenia znaków drogowych C-18 (nakaz używania łańcuchów przeciwpoślizgowych) i C-19 (koniec nakazu używania łańcuchów przeciwpoślizgowych) w łańcuchach jeździli tylko cepry, miejscowi radzili sobie bez nich. Do takiego wniosku doszedłem kiedyś będąc w Jeseniku, obserwując związek tablicy rejestracyjnej i obecności lub braku łańcuchów na kołach. Od momentu wprowadzenia ww. znaków, na oznakowanych drogach obowiązek jest dla wszystkich i mówi się trudno. Czasem posiadanie takiego gadżetu może uratować d... Pamiętam jak wybierając się do Szklarskiej Poręby, jesienią któregoś roku, bez przekonana wrzuciłem łańcuszki do bagażnika Kangoorka. Którejś nocy zaczęło sypać i to dość poważnie. Tego dnia mieliśmy jechać do Harrachova. Widząc co się święci założyłem łańcuchy na koła i to był dobry wybór. Jadąc początkowo boczną drogą minęliśmy kilkanaście samochodów buksujacych bez większych rezultatów lub siedzących w rowach. Udało się nam nawet ominąć autobus stojący prawie w poprzek drogi. Praktycznie do przodu jechaliśmy tylko my! Żebyście widzieli miny tych kierowców!

Ale do rzeczy. Mając w perspektywie sylwestrowy wyjazd w góry, chcę kupić łańcuszki do mojego Grand Scenica (205/60R16) i tu jest problem. Wg. najczęściej stosowanej numeracji potrzebny jest rozmiar 95 (KN-95). Po rozpoznaniu w sieci doszedłem do wniosku, że jest to dość rzadko spotykany rozmiar, szczególnie w grupie najtańszych produktów a takie chcę nabyć. Uważam, że nie ma sensu przepłacać, bowiem w góry zimą wyjeżdżam dość sporadycznie i jeśli np. nie będzie sporego śniegu, to może się zdarzyć, że nabytek mój pozostanie nietknięty aż do momentu sprzedaży auta. Jednak aby nie narażać się policjantom (znaki) i żeby nie stresować się w ekstremalnych warunkach (takich jakie opisałem) postanowiłem się w łańcuchy zaopatrzyć. Najtańsze jakie znalazłem to Simaka SkiPass 95 (146,30 zł). Chińczycy (np. Taurus) niestety nie robią takiego rozmiaru. W tym upatrzonym przeze mnie modelu ogniwa mają standardową szerokość czyli 12 mm. Inne łańcuchy (niestety o wiele droższe) mają szerokość ogniw 10 lub nawet 9 mm. Te najsubtelniejsze są „zalecane do samochodów o małym prześwicie między oponą, a elementami zawieszenia, w szczególności tych z układem ABS”.

I teraz pytanie. Czy używając łańcuchów z ogniwami 12 mm nie narażam się na jakąś „demolkę”? Czy ktoś używał takich w Scenicu II na gumach 205/60R16?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem demolka jest wtedy gdy łańcuch się zerwie, zwłaszcza jak się trochę za bardzo rozpędzimy. Każdy łańcuch dedykowany jest do pewnych rozmiarów opon. Scenic II nie wydaje mi się autem nisko osadzonym żeby 3 mm robiły różnicę. Myśle, że to kwestia jakości materiałów i wykonania. Dobrze sprawują się łańcuchy rombowe. Miałem styczność z łańcuchami Michelin i Konig, bodajże obydwa z autonapinaczem. Obydwa godne polecenia. A cena. Cóż. Jakość kosztuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!