Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Słabo kręci - rozrusznik ? zawory ?


Rekomendowane odpowiedzi

Scenic 97r B+G 2.0 8V Przy zimnym silniku cięzko kręci rozrusznik. Akumulator testowany - sprawny w 85% . Ładowanie OK.

Podczas rozruchu napięcie na aku spada do ok 10V. Niekiedy powoduje to reset licznia z przebiegu dzienego. Na ciepłym silniku nie ma problemów.

Niekiedy odnosze wrażenie ze bendix nie odskakuje.

Jak w tym modelu wyglada sprawa demontażu rozrusznika ? Czy jest do niego normalny dostęp i czy da sie go wymontować bez rozbierania połowy samochodu.

Gdzies wyczytałem ze powodem mogą być także zawory ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy Scenic stoi na zewnątrz czy w garażu? Bo temperatura też robi swoje.

Druga sprawa jeśli uruchamiasz silnik bez wcześniejszego małego bciążenia (wentylator na pierwszym-drugim biegu przez 10 sekund) to w taki sposób bardziej rozwalasz sobie aku.

Co do wymontowania w książce "sam naprawiam" jest opisane jak. NIc nie wspominają na temat wymonotwania silnika ;)

Przeczuwam że w samochodzie nigdy nie był czyszczony smarowany ten rozrusznik, a taka mała renowacja dobrze mu zrobi :D

A jak wspomniałeś ze przy rozruchu napięcie spada do 10V to normalne (rozrusznik to obciążenie które sprawia że na nim odkłada się kilka woltów)

Ale jak na moje to wina Akumulatora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z czystej ciekawości przed chwilą sprawdziłem napięcie przed, w trakcie i po rozruchu silnika. (garażowany)

W trakcie rozruchu spada mi do 10,34 V Czyli to normalne.

Tylko u mnie kręce poniżej 1 sekundy i już go mam odpalonego.:D

Czyli coś z rozrusznikiem.Ale jak mówisz, że po trasie znowu go odpalisz i bez problemu już jest, to coś z Aku.(bo już akusa naładowałeś że może normalnie rozrusznikiem kręcić)

Każdy dzień, w którym akus nie jest ładowany traci 1% napięcia. Mówimy tutaj o kwasówkach ;)

Edytowane przez Megan92
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj raz jeszcze dokonałem pomiaru.. rano przy starcie 9.5V .Licznik oczywiście wyzerowany.

Jeszcze w tym tygodniu podładuje aku i zrobię rano pomiar.

Trzeba będzie wyjąc ten rozrusznik i go zobaczyć ...

Kiedyś coś czytałem , jest tam jakaś tulejka centrująca.Czy ktos z Was przerabiał ten temat w tej wersji silnikowej ?

Kolego Megan92 jesteś pewny że każdego dnia aku traci 1% napięcia ? a może 1 % pojemności ?

Teoretycznie po 6 dniach bez odpalania aku będzie miało 6V ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego Megan92 jesteś pewny że każdego dnia aku traci 1% napięcia ? a może 1 % pojemności ?

Jestem pewien. Bo akumulator też sie samoczynnie rozładowuje i dtatego traci do 1% napięcia na dobę.

NIe wiem jak to obliczyłeś kolego, ale akumulator dopiero po miesiącu nieużytkowania straci około 3V.(mówimy tu o kwasówkach czyli akumulatory ołowiowe)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

jeśli nie był nigdy robiony rozrusznik to możliwe przyszedł na niego czas..

ale , ale przed tym upewnij się, że klemy dobrze siedzą, czy przewód jest deobrze zaciśniety w klemie, oczyść je, jak też przewód masowy sprawdź oczyść, dociśnij.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko u mnie kręce poniżej 1 sekundy i już go mam odpalonego

to też trochę dziwne, bo normalny rozruch na zimno zajmuje kilka obrotów a to na pewno nie zajmuje ponizej 1s tylko powiedzmy ok.3sek. Na ciepłym silniku może kręcić krócej np.2 obroty i zapłon. Pamiętam ranne odpalanie, którejś zimy przy ok-20st.C i -25st.C. Przy -20st.C, po nocnym postoju kręcił wolno ale zapalił za 1-szym razem, Przy -25st.C już aku nie dawał rady, włączyłem na chwilę światła postojowe i wtedy odżył, dlatego sprawny akumulator to podstawa,(olej w silniku zmieniłem z półsyntetyku na syntetyk5W40, w zimie ułatwia to trochę pierwszy rozruch) Poza tym, pomaga okresowe podładowywanie(0,5-1% dobowy spadek ładunku).Doładuj do pełna a jeśli to nie przyniesie efektu, wtedy możesz sprawdzić rozrusznik i przewody.

Edytowane przez marr29
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A u mnie jeszcze lepiej

Bo mam uszkodzony imobilliser,rozłączony.

I drzwi zamykam przez przycisk na konsoli a jedne drzwi otwieram z kluczyka

Więc jeżeli tylko 1 drzwi mam otwarte to auto słabo kręci a jeżeli otworę przyciskiem z konsoli tamte 3 to już ładnie kręci.

Niewiem co o tym myśleć ale tak to jest z naszymi renówkami :)((

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!