Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

problem z mocą silnika


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Od niedawna w moim Scenicu pojawił sie problem z mocą silnika.

Próbując odpalic silnik muszę wcisnąc pedał gazu, bo inaczej mi nie odpali. Nie zeby miał problem z odpaleniem ale jakby nie miał wolnych obrotów.Kiedy puszczę pedał gazu obroty spadają i silnik gaśnie. Natomiast podczas jazdy jest strasznie słaby, rozpędza się ledwie do 70km/h, przy pedale gazu wcisniętym do podłogi.

Przy zmianie biegów muszę trzymać nogę na gazie bo inaczej mi gasnie.Po przejachaniu kilkuset metrów, dzis było to kilka kilometrów,silnik dastaje "kopa" czyli wraca jego moc i pracuje normalnie.Nie gaśnie podczas zmiany biegów, wolne obroty sa w normie. Zazwyczaj ten "brak mocy" pojawiał sie tylko raz,dziś natomiast ten problem wystąpił kilka razy podczas jazdy.

Czyli najpierw silnik byl słaby po kilku kilometrach zaczął pracowac normalnie po kilkuset metrowej jeździe znowu spadla jego moc i po pewnym czasie zaczął pracować normalnie. Podejrzewam ze nie pali na wszystkie tłoki ale nie wiem jaka jest tego przyczyna. Przeglądając archiwum dowiedziałem sie ze ten silnik ma kilka czujników odpowiedzialnych za jego pracę.

Dodam ze ten brak mocy nie wystąpił mi jak na razie podczas odpalania zimnego silnika, tylko po kilkunastominutowym postoju. Dodam jeszcze ze kilka miesiecy temu robilem remont silnika, panewki, rozrząd wymiana filtrów, płynów.

Prosze o pomoc

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

nie będę zakładał nowego tematu (opcja "szukaj" nie boli) ale podepnę się z pytaniem.

Czy u mnie również "kończy się" cewka?

 

objawy.

Czasami auto traci moc, nie można go rozpędzić niezależnie od biegu na którym jadę. Rozpędzę się max. do 40km/h i pedał w podłodze. Po pewnym czasie następuje takie "szarpnięcie" i jest ok. Czasami dzieje się to na ciepłym silniku, czasem na zimnym, czasem całą trasę (30km) robię bez żadnego problemu.

Wymieniłem świece na nowe (mam odstęp 0,08), kable WN, przeczyściłem wczoraj czujnik położenia wału (czasem ciężko odpala i bez udziału pedału gazu nie zaskoczy, czasem nie trzyma obrotów i gaśnie (nawet w trakcie jazdy). Przy pierwszej takiej sytuacji pojechałem do znajomego elektryka który ma sprzęt do podłączenia komputera żeby sprawdzić czy jakiś błąd, ale po wpięciu się jego komputer nie pokazywał, że jest pod coś podpięty.

 

Czy oznaki o których wspomniałem mogą byś spowodowane cewką? Jakie polecacie kupić? Wiem, że na silniku mam 2-podwójne cewki.

Auto: renault scenic I (pb+lpg firmy BRC-sekwencyjny)rocznik 1998. 8V

edit

Ktoś mi powiedział, żebym wyregulował zawory - czy to może być powód?

z góry dziękuję za pomoc

Edytowane przez Przemkowy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziękuję za info.

Czy do sprawdzenia poprawnego działania cewek potrzebuję jakieś urządzenie czy wystarczy zrosić wodą i szukać iskier (gdzieś tak wyczytałem)? Jeżeli patent z wodą jest poprawny mógłby ktoś napisać krok po kroku co popsikać wodą co odpiąć itd.?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cewek tak nie sprawdzisz, co najwyżej kable WN. Jedyna pewna metoda diagnozy cewki, to podmiana na sprawną w 100 %.

A co do zaworów, to w tym silniku należy okresowo zawory regulować. Tak więc ich regulacja na pewno nie zaszkodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam,

Problem usunięty - wymieniłem cewkę i na auto póki co (odpukać) nie narzekam. Odpala od razu, trzyma obroty, ale i tak mimo wszystko w najbliższym czasie wyreguluję zawory.

Dziękuję za pomoc.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!