Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

problem z mocą silnika


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Od niedawna w moim Scenicu pojawił sie problem z mocą silnika.

Próbując odpalic silnik muszę wcisnąc pedał gazu, bo inaczej mi nie odpali. Nie zeby miał problem z odpaleniem ale jakby nie miał wolnych obrotów.Kiedy puszczę pedał gazu obroty spadają i silnik gaśnie. Natomiast podczas jazdy jest strasznie słaby, rozpędza się ledwie do 70km/h, przy pedale gazu wcisniętym do podłogi.

Przy zmianie biegów muszę trzymać nogę na gazie bo inaczej mi gasnie.Po przejachaniu kilkuset metrów, dzis było to kilka kilometrów,silnik dastaje "kopa" czyli wraca jego moc i pracuje normalnie.Nie gaśnie podczas zmiany biegów, wolne obroty sa w normie. Zazwyczaj ten "brak mocy" pojawiał sie tylko raz,dziś natomiast ten problem wystąpił kilka razy podczas jazdy.

Czyli najpierw silnik byl słaby po kilku kilometrach zaczął pracowac normalnie po kilkuset metrowej jeździe znowu spadla jego moc i po pewnym czasie zaczął pracować normalnie. Podejrzewam ze nie pali na wszystkie tłoki ale nie wiem jaka jest tego przyczyna. Przeglądając archiwum dowiedziałem sie ze ten silnik ma kilka czujników odpowiedzialnych za jego pracę.

Dodam ze ten brak mocy nie wystąpił mi jak na razie podczas odpalania zimnego silnika, tylko po kilkunastominutowym postoju. Dodam jeszcze ze kilka miesiecy temu robilem remont silnika, panewki, rozrząd wymiana filtrów, płynów.

Prosze o pomoc

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

nie będę zakładał nowego tematu (opcja "szukaj" nie boli) ale podepnę się z pytaniem.

Czy u mnie również "kończy się" cewka?

 

objawy.

Czasami auto traci moc, nie można go rozpędzić niezależnie od biegu na którym jadę. Rozpędzę się max. do 40km/h i pedał w podłodze. Po pewnym czasie następuje takie "szarpnięcie" i jest ok. Czasami dzieje się to na ciepłym silniku, czasem na zimnym, czasem całą trasę (30km) robię bez żadnego problemu.

Wymieniłem świece na nowe (mam odstęp 0,08), kable WN, przeczyściłem wczoraj czujnik położenia wału (czasem ciężko odpala i bez udziału pedału gazu nie zaskoczy, czasem nie trzyma obrotów i gaśnie (nawet w trakcie jazdy). Przy pierwszej takiej sytuacji pojechałem do znajomego elektryka który ma sprzęt do podłączenia komputera żeby sprawdzić czy jakiś błąd, ale po wpięciu się jego komputer nie pokazywał, że jest pod coś podpięty.

 

Czy oznaki o których wspomniałem mogą byś spowodowane cewką? Jakie polecacie kupić? Wiem, że na silniku mam 2-podwójne cewki.

Auto: renault scenic I (pb+lpg firmy BRC-sekwencyjny)rocznik 1998. 8V

edit

Ktoś mi powiedział, żebym wyregulował zawory - czy to może być powód?

z góry dziękuję za pomoc

Edytowane przez Przemkowy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziękuję za info.

Czy do sprawdzenia poprawnego działania cewek potrzebuję jakieś urządzenie czy wystarczy zrosić wodą i szukać iskier (gdzieś tak wyczytałem)? Jeżeli patent z wodą jest poprawny mógłby ktoś napisać krok po kroku co popsikać wodą co odpiąć itd.?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cewek tak nie sprawdzisz, co najwyżej kable WN. Jedyna pewna metoda diagnozy cewki, to podmiana na sprawną w 100 %.

A co do zaworów, to w tym silniku należy okresowo zawory regulować. Tak więc ich regulacja na pewno nie zaszkodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam,

Problem usunięty - wymieniłem cewkę i na auto póki co (odpukać) nie narzekam. Odpala od razu, trzyma obroty, ale i tak mimo wszystko w najbliższym czasie wyreguluję zawory.

Dziękuję za pomoc.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!