Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Prośba o ocenę


Grzechu60

Rekomendowane odpowiedzi

Grzechu60, chyba trochę źle mnie zrozumiałeś. W żadnym wypadku nie chodziło mi o to, żebyś już nie linkował nowych ogłoszeń. Zresztą jakie ja mam do tego podstawy skoro tak jak TY jestem użytkownikiem tego forum i tez korzystam z pomocy innych. To jest Twój temat i tylko Ty możesz tu zamieszczać nowe oferty do oceny. Ja jak mam chwilę czasu no i chęci to też wypowiem się na temat konkretnego egzemplarza. Jednak w zakresie aut poliftowych to specem jest kol. pizza, który posiada te wersje.

Chciałem jedynie zwrócić uwagę na fakt, że tych aut nie widziałeś naocznie i nie wiesz jak jest naprawdę. Dlatego może warto trochę zawęzić obszar poszukiwań, bo na razie skupiłeś się jedynie na zachodnich sąsiadach.

 

Edit:

Jeśli miałbym wybierać to padłoby na te z ofert prywatnych. Zawsze jest to mniejsze ryzyko jakiś kombinacji i historie auta masz "pewną". Jak dla mnie "lepszy" wydaje się ten pierwszy, to chyba beżowy jest. Jedynie ten brak podłokietnika strasznie mi się nie widzi.

Edytowane przez damiar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę się rozpiszę ogólnie. Ze swojego doświadczenia i dwóch samochodów-krótki 1,6 16V Experssion z 2006 (od nowości) przebieg 95500 i długi 2,0T Privilage z 2007 r. z przebiegiem 130000 km. (kupiony w 2010 r. z przebiegiem 73400 km. z bardzo dokładnie sprawdzoną historią) które mam nie od wczoraj jestem w stanie podpowiedzieć które rzeczy mogą wzbudzać ostrożność.

 

Przykładowo w krótkim żona miała lekką kolizję-przy niewielkiej prędkości stuknęła w Passata kombi (była koszmarna ślizgawka) uszkodzeniom uległ zderzak i nic wiecej. I dzięki temu brakuje w nim jednego kołka od mocowania zderzaka, sam zderzak ma dwa niewielkie widoczne pęknięcia pod górnymi kratkami, same kratki też są nieco pęknięte, wyskoczyły z zatrzasków listwy zderzaka, sam zderzak musiałem do połowy odkręcić żeby wszedł na swoje miejsce. Wcześniejsze spotkania z progami zwalniającymi też spowodowały że szczelina między zderzakiem a maską była większa niż powinna być a wynika to z tego że sam zderzak to wielki kawał wiotkiego tworzywa.

 

Jeżeli chodzi o zużycie wnętrza to fotele mają już widoczne zagniecenia, rączki drzwi po kilka szram, zewnętrznie są trochę poobijane (Grand bardziej i już takiego go kupiłem). Pod maską nie ma reguły jezeli chodzi o osłony: w 1,6 nie mam dużej srebrnej na silniku ani osłony akumulatora, w długim mam osłonę silnika ale akumulatorowej już nie pamiętam a teraz nie sprawdzę bo jest w serwisie :) (w końcu to francuskie padło ^^ ). Kolorystyka na zdjęciach to temat rzeka, moim zdaniem nie powinno się brać tego pod uwagę jako podstawowego kryterium zainteresowania danym pojazdem. Na niekótrych zdjęciach mojego krótkiego też wychodziły i wychodzą różnice (zależy od aparatu, światła i masy innych zmiennych). Często zdarza się że poszczególne elementy mogły być lakierowane powierzchownie w wyniku niewielkich uszkodzeń a na zdjęciach samochód wygląda jak kameleon (był tutaj ostatnio pokazywany taki z Długołęki który mimo zastrzeżeń moim zdaniem był warty zainteresowania).

 

Jeżeli chodzi o komisy-uważam że należy być ostrożnym, ale nie można wrzucać do jednego worka wszystkich. Osobiście zetknąłem się z jak najbardziej rzetelnymi placówkami gdzie stan rzeczywisty zgadzał się z opisem, dodatkowo nikt nie próbował wmawiać mi głupot, a na pytanie o wizytę w ASO padało tylko pytnie: "Który i kiedy?". Oczywiście nie jest to reguła i trzeba na to uważać, ale to nie dyskwalifikacja konkretnego egzemplarza czy miejsca.

 

Jeżeli chodzi o zakup od osoby prywatnej-czasem to świetnie, czasem kiepsko, też nie ma reguły (jak ze wszystkim). Można trafić na zadbany egzemplarz, można trafić na nieźle wymęczony bo to już zależy od konkretnego człowieka. Podobnie nie ma co eliminować samochodów z firm (ta sama zasada). Poza tym ilość ofert indywidualnych nie jest tak duża jakby mogło się wydawać.

 

Z podesłanych ofert:

 

http://suchen.mobile.de/auto-inserat/renault-scenic-1-6-16v-avantage-aus-erster-hand-gründau/177875577.html?lang=de&pageNumber=1&action=eyeCatcher&__lp=2&scopeId=C&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&makeModelVariant1.makeId=20700&makeModelVariant1.modelId=34&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&fuels=PETROL&minFirstRegistrationDate=2007-01-01&maxPrice=7001&ambitCountry=DE&negativeFeatures=EXPORT&maxMileage=70000

 

Nie jest zły, na minus ręczna klima i nierozkładan przednie zagłówki. Poza tym większych wątpliwości do niego nie mam, a te mankamenty nie powinny wpływać na decyzję eliminującą. ESP chyba nie ma.

 

http://suchen.mobile.de/auto-inserat/renault-scenic-1-6-exception-görlitz/177336029.html?lang=de&pageNumber=1&__lp=2&scopeId=C&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&makeModelVariant1.makeId=20700&makeModelVariant1.modelId=34&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&fuels=PETROL&minFirstRegistrationDate=2007-01-01&maxPrice=7001&ambitCountry=DE&negativeFeatures=EXPORT&maxMileage=70000

 

Ładna wersja, ale coś zdjęcia wyglądają mi na mocno podrasowane. Brak dywaników, ESP jest, HF chyba nie ale trudno określić jednoznacznie kolor klamek ^^ no i w miarę blisko bo w Gorlitz (o ile dobrze przeczytałem).

 

http://www.autoscout24.de/DetailsGTM.aspx?id=231583906&cd=635025654980000000&asrc=st|fs

 

Jest niezły (wyposażenie), ma ESP, dywaniki, szkoda że kuweta zamiast podłokietnika. Przedni zderzak wygląda dobrze (a przynajmniej o niebo lepiej niż w moich :) ).

 

 

http://www.autoscout24.de/DetailsGTM.aspx?id=232005124&cd=635033673000000000&asrc=st|fs

 

Ładna wersja szkoda że bez zalusów. Ciekawe co z półką bagażnika? ESP jest, cena jakoś niska... Różnica w odcieniu zderzaka jest, ale nie dyskwalifikowałbym go z tego powodu.

Edytowane przez pizza
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

damiar, skupiłem się na zachodnich sąsiadach, z uwagi na to że do granicy mam jakieś 50 km. Swojego poprzedniego Sceniola kupiłem w Niemczech i byłem TAAAAAAAAKI zadowolony.

Co do beżowego, to mówisz o tym?

http://www.autoscout24.de/DetailsGTM.aspx?id=231583906&cd=635025654980000000&asrc=st|fs

 

 

 

A jeżeli miałbym wybierać z dwojga złego, to który lepszy:

1. http://www.autoscout24.de/DetailsGTM.aspx?id=229872072&cd=634995494440000000&asrc=st

2. http://otomoto.pl/renault-scenic-1-6-112km-klima-niski-przebieg-C29006672.html

 

Bardzo proszę o pomoc.

Gdzie mogę sprawdzić je po numerze VIN?

 

Dodano: 12 maj 2013 - 20:17

http://www.autoscout...0000&asrc=st|fs

 

Jest niezły (wyposażenie), ma ESP, dywaniki, szkoda że kuweta zamiast podłokietnika. Przedni zderzak wygląda dobrze (a przynajmniej o niebo lepiej niż w moich :) ).

A on ma funkcję Hand Free??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do beżowego, to mówisz o tym?

http://www.autoscout...0000&asrc=st|fs

Tak, właśnie o tym. Jednak jest to czysto subiektywna opinia. Wybrałem tego, który według mnie jest "najlepszy" skoro do wszystkich nie jesteś w stanie zaglądnąć osobiście.

Edytowane przez damiar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę, że naprawdę masz dużą wiedzę.

 

A jeżeli miałbym wybierać z dwojga złego, to który lepszy:

1. http://www.autoscout24.de/DetailsGTM.aspx?id=229872072&cd=634995494440000000&asrc=st|fs

2. http://otomoto.pl/renault-scenic-1-6-112km-klima-niski-przebieg-C29006672.html

 

Bardzo proszę o pomoc.

Gdzie mogę sprawdzić je po numerze VIN?

Edytowane przez Grzechu60
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten drugi strasznie podejrzany. Ale, że taka cena za takie wyposażenie (praktycznie nic), no i jeszcze ten przebieg. Fotel jednak jest trochę wygnieciony to pewnie jest większy niż te 36 kkm. Ale to trzeba sprawdzić w ASO i wszytko będzie wiadomo (jeśli jest w bazie). Zresztą masz go zaraz na miejscu to nie ma problemu.

Jeśli miałbym oceniać po zdjęciach, wyposażeniu i o tym co napisano w ogłoszeniach to lepszy jest ten pierwszy- niebieski.

 

Informacje o aucie na podstawie VIN uzyskasz dzwoniąc do ASO. Tylko tu jest problem bo nie wszędzie taką informację uzyskasz przez telefon. Być może trzeba będzie dzwonić w kilka miejsc. A jakbyś miał jeszcze datę pierwszej rejestracji auta to na stronie renault.pl też takie info możesz uzyskać.

Edytowane przez damiar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie lepszy błękitny-lepiej wyposażony i jestem bardziej skłonny uwierzyć w przebieg 94000 niż 36000 km. Inna sprawa że mam w rodzinie samochód z 2006 r. (od nowości) i teraz ma 32000 km. ale to samochód mojej matki będzie nim jeszcze dłuuuugo jeździć :) A jakby miał się sprzedawać to poszedłby gdzieś w rodzinie lub znajomych. Większe zaufanie mam do niemieckiego komisu niż nie umniejszając miasta które masz wpisane w profil firmy prowadzonej tam... :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Inna sprawa że mam w rodzinie samochód z 2006 r. (od nowości) i teraz ma 32000 km.

Podobnie do tej sytuacji pomyślałem właśnie w przypadku beżowego z Gorzowa Wlkp. Bo to by co najmniej dziwne było gdyby taki "golas" z takim przebiegiem tyle kosztował.

 

PS. To dużo jeszcze tych sceników masz w rodzinie? Każdy ma swój rozumiem, tak? Ciekawa sprawa.

Edytowane przez damiar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

damiar w szczytowym momencie miałem 3 Sceniki :) Są nawet zdjęcia (w opisie Cichociemnego) jak ta moja sztafeta pokoleń przed firmą parkowała. Mamuśka ma Clio III i ciekaw jestem czy w wieku 10 lat nie będzie miała rekordowo niskiego przebiegu :)

 

Koniec OT

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten błękitny z Greußen nie ma Hands free. Tak jak pisałem, do tego wymagane są: przyciski w klamkach (warunek konieczny) i klamki w kolorze srebrnym. W tym przypadku brak obu tych rzeczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ob awiam się że więcej nie damy rady Ci pomóc. Wydaje mi się że trzeba sie zdecydować na któryś, pojechac i obejrzec na żywo, ewentualnie zrobić jeszcze kilka swoich zdjęć i je pokazać jak bedziesz miał jakies wątpliwości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!