Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem z ogrzewaniem samochodu


Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie. Mam Meganke 1,9 dti. Pojawił mi się problem z ogrzewaniem samochodu. Mimo że odpowietrzyłem układ chłodzenia nie zawsze z nawiewu leci cepłe powietrze. W czasie jazdy co jakiś czas się wyłącza i zaczyna lecieć zimne powietrze, żeby po jakimś czasie znowu zaczęło lecieć ciepłe. Dodam że w czsie przekręcania kluczyka w stacyjce zaczyna mi coś stukac ( kilka stiuknięć ) . Podobne stuknięcia pojazwiają się w czasie przełączenia na nawiwnu zew. na wew. i odwrotnie. Prosze o pomoc w rozwiązaniu problemu gdyz straszono mnie że może to być uszczelka pod głowica gdyż przed odpowietrzeniem również raz grzało a raz nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy termostat może być powodem nieogrzewania kabiny przecieć termostat otwiera się na dostęp płynu chłodniczego na chłodnice. zaś w przypadku niesprawnej pompy wodnej prawdopodobnie temparatura szybko by wzrastała ponad norme a u mnie z temperaturą jest ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Nie chcę zakładać osobnego tematu więc się podepne tutaj. Mam Meganke 1.4 8v z 98r. Miałem problem z ogrzewaniem w kabinie gdyż z nawiewó nie leciało ciepłe powietrze. Wymieniłem termostat, płyn chłodniczy, odpowietrzyłem układ, przepłukałem nagrzewnicę krecikiem;) Troche pomogło gdyż zaczęło lecieć ciepłe powietrze. Jednak jest ono nei gorące tylko letnie, i to przy 1 i 2 sile nadmuchu. Gdy wezmę na 3 lub 4 to powietrze leci ledwo letnie. Moje pytanie brzmi co może być w takim razie jeszcze przyczyną słabego grzania? Ja jeszcze stawiam na jakieś nieprawidłowe otwieranie się klapek w nawiewie itp. Proszę o pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

roj, nagrzewnica niestety nie jest dobrze odszlamiona. Twoje objawy sa typowe dla takiego stanu.

 

daszek53, dodam tylko, że pukanie po zmianie obiegu wew/zew to klapka obiegu wewnętrznego. Szukaj właśnie tego na forum. Problem swietnie opisany na forum. Masz wyłamany ogranicznik i to wszystko. Są zdjęcia, metoda naprawy i nawet rysunek części zamiennej, którą trzeba dorobić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź. Ja też troche przeczuwam problem z klampkami bo jak sobie ustawie nawiew na centralnej konsoli to z jednego nawiewu leci troche cieplego powietrza a z drugiego leci zimne, więc wygląda jakby jednak coś nie tak było z przepływem tego powietrza. A jak radzicie odszlamić jeszcze tą nagrzewnicę? Trzeba ją do tego wyjmować?

 

[ Dodano: 2007-11-25, 19:08 ]

Lewy rzeczywiście miałeś racje nagrzewnica była zamulona. Podłaczyłem szlaufa z wodą do przewodu wlotowego do nagrzewnicy i po kilkukrotnym płukaniu wyleciała kupa szlamu. Teraz grzeje aż miło:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!