Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Zapala się kontrolka rezerwy i resetują zegary + problemy z odpalaniem


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Posiadam Megane 1,4 16v z 2002 roku, jest to wersja po lifcie.

Od pewnego czasu mam duży problem mianowicie: dość często resetują mi się zegary a dokładniej wygląda to tak że najczęściej dzieje się to podczas jakiś manewrów na miejscu samochodem (przy niskich obrotach silnika), podczas postoju na odpalonym silniku albo podczas opalania. Zapala się kontrolka rezerwy wszystkie wskazówki opadają zaświeca się oil ok i wszystko wraca do normy. Jest to bardzo denerwujące ale na dodatek jeszcze często samochód ma problemy z odpalaniem tzn długo kręci rozrusznikiem i tak jak by chciał załapać a nie mógł, albo zapali od razu ale za chwile ma problem z utrzymaniem obrotów i lubi zgasnąć, wtedy jest znowu problem z odpalaniem (trzeba dość długo kręcić). W samochodzie zostało już wymienione: świece AKG, cewki BERU, Filtr: powietrza i paliwa, akumulator i sprawdzona masa.

Nie wiem co już z tym zrobić, może ktoś spotkał się z tym problemem.

Bardzo proszę o pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyjmij liczniki i zobacz jak wyglądają wtyczki i kable za nimi. Sprawdź wszystkie bezpieczniki w przedziale silnika (te w podszybiu też) i w kabinie - jak się trzymają, czy nie mają zaśniedziałych styków.

Edytowane przez Kambol
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Przepraszam za nieudolne pytanie...

Po prostu mechanicy mówią że ma to jakiś związek i chcą wszystko po kolei wymieniać a nie wiedzą co tak naprawdę:D

Juto postaram się wyciągnąć wszystkie przekaźniki oraz bezpieczniki i spryskać kontaktem i dam znać co i jak.

 

Dodano: 10 lut 2013 - 20:19

Dość długo się nie odzywałem bo za bardzo nie miałem czasu grzebać z moją megi...

Ale w końcu rozebrałem całą tapicerkę, wyciąłem licznik przeczyściłem i spryskałem kontaktem wszystkie kostki.

Sprawdziłem wszystkie kostki w aucie i obok silnika od strony kierowcy.

Niestety problem został dalej.. licznik resetuje się jak szalony, wczoraj zatrzymał na amen dopiero wyjęcie bezpiecznika od niego pozwoliło go zresetować bo wskazówki stały w danym płożeniu a licznik świecił się cały czas mimo ze wyciągało się kluczyk itd.

Dziś objaw był na odwrót licznik nie chciał włączyć się w cale (ani podświetlenie ani nic) dopiero po przejechani kilku km nagle się sam uruchomi ale co chwile szedł reset... Nie mam już sił do niego powiem szczerze, myślę że albo to jakiś problem zasilaniem albo po porostu pada licznik całkowicie.

Myślicie że jest to możliwe? Bo tak patrząc na logikę jeśli wczoraj zawiesił się całkowicie i było podświetlenie i wszystko to raczej nie powinno być z zasilaniem... chociaż dziwny patent że nawet po wyjęciu kluczyka i wyłączeniu świateł on dalej działał...

 

Macie może jakieś pomysły jak to sprawdzić?? Może w środku w liczniku jest jakaś kostka albo coś ?? Da się to rozebrać żeby nie uszkodzić??

A może coś ze stacyjką??

 

Dodano: 16 maj 2013 - 09:24

Sprawa rozwiązana problemem były nowe świece NGK !

Doradził mi to przypadkowy użytkownik Megane że te świece się nie nadają...

Wymieniłem na BERU i jak ręką odioł!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 16 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!