Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Jaka skrzynia biegów 1,9 dt, F8Q ?


kamilgostyn

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam problem ze skrzynią w mojej megance, a dokładnie muszę poszukać innej gdyż moja po prostu się rozsypała i naprawa jest nieopłacalna. Na mojej starej skrzyni znalazłem jedynie jakiś numer a brak oznaczeń typu "JC..." czy też "JB...". Niechce kupić pierwszej lepszej więc zwracam się z pytaniem do Was, jakiej skrzyni szukać do mojej Reni. 1997r. 1,9DT, F8Q. Dzięki za każdą odpowiedź.

Edytowane przez kamilgostyn
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zwróć jeszcze uwagę jaki tam jest wyznacznik tej skrzyni, te 3 cyferki po JC5. To też ma znaczenie, skrzynie JC były i w Lagunach jednak nie wiem czy przełożenia były takie same. To właśnie tym wyznacznikiem jest odróżniane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam straszy problem znaleźć odpowiednią skrzynię w mojej okolicy, a to skrzynia pochodzi z auta które miało ABS no i nie miałbym prędkościomierza, nie pasuje łapa itp. Czy pasowała by skrzynia z silnika DTI (TDI) ? Znalazłem na allegro taką z oznaczeniem "JC5052" na mojej starej skrzyni jest właśnie takie oznaczenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro te 052 po JC5 jest takie same jak u Ciebie to powinno pasować. Pisałem przecież wcześniej, że to właśnie ten 3 cyfrowy wyznacznik ma wielkie znaczenie prócz samego typu JC5.

Możesz jeszcze sprzedającego o dodatkowe foto poprosić i porównać z tą swoją.

Mój sceniol starszy też był bez ABS, a miałem tak jak na screenie JC5 058

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Mam prośbę do posiadaczy Meganek z takim silnikiem jak ja czyli F8Q 1,9 dt. Możecie mi podać jakie macie prędkości na każdym biegu przy 2 tyś obr? Ponieważ mój mechanik załatwił jakąś skrzynię no i teraz mam ogromny problem :/ na 4 biegu przy ok. 2 tyś obr mam 60km/h, natomiast na 5 biegu 80km/h mam przy 2 tyś obr. Mam starą skrzynię, możliwe że po przełożeniu 5 biegu wszystko wróci do normy? Pozdrawiam i czekam na odpowiedź :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na 4 biegu przy ok. 2 tyś obr mam 60km/h,

Tyle to ja mam przy silniku benzynowym, :lol: na mój gust wsadził Ci skrzynkę z benzyny, a Ty potrzebujesz od diesla, obie skrzynki różnią się przełożeniami i nic nie da wymiana 5-ki, tu jest potrzebna odpowiednia skrzynia.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ładnie tak przedrzeźniać przedmówcę :lol:

Też mam takie podejrzenia ponieważ na Allegro znalazłem 2 skrzynie o takich samych oznaczeniach Od 1,9 DTI oraz Laguna 1,8i

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.13 -Prezes

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...
  • 3 tygodnie później...

Witam dziękuje za odpowiedź. Teraz mam problem, bo padło sprzęgło i skrzynia. Pod ręką mam skrzynie od Megane Scenica 1.9 D oznaczenie skrzyni różni się, mam obawy, że taka skrzynia może być za słaba do mojego autka :( Auto już od miesiąca stoi nie używane a nigdzie w okolicy nie mam żadnej skrzyni prócz tej od 1.9 D. Znalazłem skrzynie od 1.9 td JC5052 tylko z tego co widzę prędkościomierz na linkę a ja mam impulsator, czy można to przełożyć.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem, nie sprawdzając w źródłach, przełożeniami bym się nie przejmował, będą takie same lub zbliżone. Większym problemem może być mocowanie skrzyni do silnika i mocowanie poduszki skrzyni. Na to zwróć uwagę.

Z impulsatorem nie pomogę, nie mam pojęcia czy to się da obejść.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!