Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Zatrzaśnięty bagażnik, wysiadające bezpieczniki


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Mam problem w swojej megi z 2003 roku. Otóż zatrzasnął mi się bagażnik i za nic nie mogę go otworzyć. jak naciskam przycisk to też nie słychać by w ogóle działał. Myślicie że to problem bezpieczników czy czegoś innego? Ogólnie mam problem z bezpiecznikami, ponieważ ciągle mi wysiada okna od kierowcy i wystarczy, że wyjmę i włożę bezpiecznik i najczęściej działa. Podejrzewacie w czym tkwi problem?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli potrzebujesz dostać się do bagażnika to jest też awaryjne otwieranie, od środka (więcej info znajdziesz w instrukcji). Bezpieczniki nie powinny być problemem, bo wszystkie zamki by nie działały. Z pilota też się nie otwiera? Jak tak to prawdopodobnie gdzieś po drodze do zamka ginie napięcie (impuls). Rozbierz zamek i sprawdź czy tak jest, a jak nie to trzeba będzie szukać wadliwego miejsca w instalacji. Podejrzewam gdzieś uszkodzony przewód, może kostka.

Edytowane przez damiar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnie bagażnika, to polecam zacząć od sprawdzenia przycisku i wiązki przewodów pod plastikową zewnętrzną nakładką klapy - tam idą 3 przewody do oświetlenia rejestracji i do przycisku otwierania bagażnika. U mnie od razu zauważyłem, że jeden przewód jest pęknięty i zaśniedziały, więc go wymieniłem i na jakiś czas pomogło (jak jest sucho, to działa, po deszczu nie działa). Teraz planuję wymienić do porządku wszystkie przewody w tej wiązce. Działanie przycisku można sprawdzić wypinając go z wtyczki i zwierając jakimś kabelkiem piny we wtyczce - jeśli zamek zadziała, to przycisk jest uszkodzony, a jeśli dalej nie działa, to albo wina tej małej wiązki, o której wcześniej pisałem, albo grubsza sprawa, czyli wiązka idąca w gumowej przelotce z nadwozia do klapy - tutaj roboty jest trochę więcej, ale chodzi również o wyłapanie uszkodzonego przewodu i jego naprawę.

Ewentualnie sam zamek jest uszkodzony, ale po jego przestudiowaniu odnoszę wrażenie, że jest mało awaryjny - czasami zdarza się, że słychać pracę silniczka, a nie otwiera się klapa - bywa, że wypustki na plastikowej zębatce się wyłamują, ale na to jest też sposób i chyba nawet opisany tutaj na forum - wkręca się 2 małe wkręty i to wszystko.

 

Co do szyby kierowcy - ten bezpiecznik się pali, czy szyba czasem otwiera się i zamyka skokowo? Może wystarczy przyuczyć od nowa wszystkie szyby zgodnie z instrukcją na forum?

Edytowane przez Jaru
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!