Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Bardzo dziwne zachowanie radia - pomocy


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Mam dość uciążliwy problem z radiem ( pewnie każdy problem z radiem jest uciążliwy :) ).

Mianowicie radio nie zawsze się włącza ( konkretniej: radio podczas włączenia nie zawsze daje sygnał do głośników). Muszę w takim przypadku kilkakrotnie wyłączać i włączać radio aż zagra. Wyświetlacz wskazuje, że z radiem jest wsio okej a jednak nie ma dźwięku. Dzieje się tak nie zawsze. Nie występuje to w określonych sytuacjach. Nie ma znaczenia czyy auto jest rozgrzane czy nie.

Któregoś razu zauważyłem, że aby radio zadziałało muszę włączyć tylną wycieraczkę. Jak wycieraczka się włączy radio zaczyna grać.

Znajomy naprawiacz podpowiedział mi, że to może być skutkiem padającego BSI.

Ciekaw jestem waszych opinii.

 

Drugim problemem jaki mam z autem to wariujący wskaźnik poziomu paliwa. Kompletnie nie wskazuje faktycznego poziomu tylko pokazuje co chce - czasem pełno, czasem połowę, 3/4, brak itd. To również nieuzależnione jest od czegokolwiek. Podłączałem pod kompa ( w serwisie powiedzieli mi, że może być jakiś błąd) i nic. Jest szansa, że tasiemka w pompie paliwa jest przetarta ale nie jestem lotny w tym temacie więc nie dam sobie głowy urwać. Problem w tym, że takich tasiemek nie sprzedają samych tylko razem z pompą za 800 zł w serwisie.

 

Może ma ktoś jakiś pomysł.

 

Czekam na opinie

 

Zaznaczę że chodzi o MII k9K 1.5dCi 105 km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ad 1. Przyczyną mogą być zaśniedziałe styki w głośnikach. U mnie lewy głośnik milczał po włączeniu radia, a się włączał jak zwiększyłem głośność. Oczyszczenie styków i popsikanie kontaktsprayem pomogło.

Ad 2. Miałem podobne objawy. Okazało się, że pływak wskaźnika wraz z potencjometrem odczepił się od korpusu pompy paliwa i pływał sobie swobodnie na dwóch kablach w zbiorniku. Wskazywał sobie co chciał. Trzeba go z powrotem przyczepić, tylko najlepiej znaleść w necie foto całego zespołu pompa i czujnik, bo jest kilka możliwości montażu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, dzięki Yetiq za posta.

Myślę jednak, że z zaśniedziałymi kablami nie jest problem odnośnie radia bo przecież radio nie odpala nawet gdy podgłaszam na maxa a dziwnym sposobem zaczyna grać gdy włączam tylną wycieraczkę. Musi to być moim zdaniem problem natury czysto elektronicznej ( komputer ). Przynajmniej mnie inne pomysły do głowy nie przyhodzą.

Jeśli chodzi o pływak w pompie to muszę sprawdzić i dam znać na forum co jest przyczyną. Muszę to zrobić bo liczenie przejechanych kilometrów zaczyna być uciążliwe i czasem warto wiedzieć ile paliwa zostało w baku :->

 

Czekam na inne pomysły na identyfikację przyczyn moich problemów z autem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

djdry,

Ja jestem w temacie megan jeszcze zielony, (bo jak pisałem dopiero będzie w najbliższą środę) ale takie objawy jak z radiem (i wycieraczką) wskazują na to że gdzieś po drodze jest zły styk, być może wycieraczka tył i radio jest na wspólnym obwodzie (powinna być rozpiska co jest co w instalacji), wzrost prądu przy włączeniu radia jest za mały by uzyskać połączenie zaśniedziałych styków, silnik wycieraczki bierze na tyle prądu że powoduje połączenie.

Zastanawia mnie ten wyświetlacz który działa - ale wiem też że są radia które są skonstruowane w ten sposób że zasilane są jakby osobno, pamięć i poświetlanie to jeden przewód, a zasadnicze zasilanie to drugi - to mogłoby też tłumaczyć dlaczego wycieraczka włącza radio.

Ale mówie, nowy jestem - mogę się mylić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 lat później...
Dnia 24.11.2007 o 08:38, MaY napisał:

 

Zastanawia mnie ten wyświetlacz który działa - ale wiem też że są radia które są skonstruowane w ten sposób że zasilane są jakby osobno, pamięć i poświetlanie to jeden przewód, a zasadnicze zasilanie to drugi - to mogłoby też tłumaczyć dlaczego wycieraczka włącza radio.

Ale mówie, nowy jestem - mogę się mylić.

Ale się nie mylisz. Radio ma zasilanie z dwóch obwodów. Co prawda wyświetlacz, tuner i końcówka są na tym sam.  Już wiemy, że to napięcie jest wyższe jak 5V, ale nie pozwala na włączenie końcówki, pod obciążeniem głośników.

Należałoby zmierzyć napięcie zasilania w obwodzie" przed zapłonem"  bezpośrednio na radiu i dla porównania w zapalniczce. Obydwa obwody to ten sam przekaźnik. Są tam tam również wycieraczki. Przez zakłócenie udaje się włączyć radio, czyli szukamy miejsca spadku napięcia. Zaczynamy od bezpiecznika zabezpieczającego radio.

Nic nie wiem o samochodzie dlatego piszę ogólnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!